Offentlig vurdering køb af lejlighed.
Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 17-05-04 14:50

Hej Gruppe

Min kone har købt en lejlighed af min far, hun har købt til sidste års
vurdering lige før de nye vurderinger kom, men da skødet kommer står der den
nye vurdering.

*bliver hun beskattet af de 160000 der er i forskel på ny og gammel
vurdering ?

Ekstra spørgsmål:
Kan hun komme ind under de 15% afslag ift. offentlig vurdering, som
svigerdatter.

Mvh.
Lars Helmer Andersen

Fra : Peder Porse

Dato : 17-05-04 17:27

Hvornår er der handlet..slutseddeldato?

Det afgørende er om den nye vurdering er meddelt.

Det er kommunen, der laver skødepåtegning, du kan jo prøve at henvende
dig på ejendomsskattekontoret.

Nej, hun vil ikke blive (indkomst)beskattet.

Juristerne herinde kan fortælle om hun falder ind under 15%-grænsen,(er
I gift)(det er noget med et cirkulære til Ligningsloven, som jeg ikke
lige har herhjemme) for hun skal i givet fald betale gaveafgift af
handelsprisen hvis den ligger ud over 85/115%-intervallet.

pp