/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fortrydelsesret af køb af DVD via nettet.
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-04 14:42

Hej NG

Jeg har, via internettet, købt en DVD hos cdskiven.dk, men har egentlig
fortrudt mit køb. Men jeg har brudt den tynde folie som DVDæsken var leveret
i, og har gennemset DVD'en. Kan jeg så stadig gøre brug af butikkens 30
dages fuld fortrydelsesret ? Eller hænger jeg på DVD'en.

Mvh


Thomas R.



 
 
Per Christoffersen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 17-05-04 14:47


"Thomas R." <thoritSNAWLAjubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:40a8c0e9$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har, via internettet, købt en DVD hos cdskiven.dk, men har egentlig
> fortrudt mit køb. Men jeg har brudt den tynde folie som DVDæsken var
leveret
> i, og har gennemset DVD'en. Kan jeg så stadig gøre brug af butikkens 30
> dages fuld fortrydelsesret ? Eller hænger jeg på DVD'en.

Det kommer an på betingelserne i deres fortrydelsesret, men mon ikke det er
for sent at fotryde nu.
Efter den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, kan man ihvertfald ikke
returnere, når indpakningen er brudt.

/Per



Karsten Feddersen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 17-05-04 14:55

Hej

Per Christoffersen wrote:
> Efter den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, kan man ihvertfald ikke
> returnere, når indpakningen er brudt.

Deres hjemmeside skriver "30 dages fuld returret". De skriver ikke noget
som helst om brudt embalage eller brugte varer.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Bertel Lund Hansen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-05-04 15:28

Karsten Feddersen skrev:

>> Efter den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, kan man ihvertfald ikke
>> returnere, når indpakningen er brudt.

>Deres hjemmeside skriver "30 dages fuld returret". De skriver ikke noget
>som helst om brudt embalage eller brugte varer.

Min umiddelbare mening er at det skal forstås som "30 dages
normal returret", blot på alle varer.

Ville du forvente at man kunne returnere en afgnavet gulerod?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Karsten Feddersen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 17-05-04 16:14

Hej

Bertel Lund Hansen wrote:
> Min umiddelbare mening er at det skal forstås som "30 dages
> normal returret", blot på alle varer.

Jeg gad faktisk godt vide om der er noget i juridisk forstand der hedder
"fuld returret" og hvad det i så fald dækker over.

Umiddelbart vil jeg mene at sætningen kan opfattes som "alt kan
returneres indenfor 30 dage".


> Ville du forvente at man kunne returnere en afgnavet gulerod?

Nej og jeg synes også, at det er skammelig at købe en film, se den og
konstatere, at den gider man ikke have.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Bertel Lund Hansen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-05-04 17:08

Karsten Feddersen skrev:

>Jeg gad faktisk godt vide om der er noget i juridisk forstand der hedder
>"fuld returret" og hvad det i så fald dækker over.

>Umiddelbart vil jeg mene at sætningen kan opfattes som "alt kan
>returneres indenfor 30 dage".

Det er jeg helt enig i - vil være den læge opfattelse. Men holder
det også juridisk?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

alexbo (17-05-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 17-05-04 17:44


"Bertel Lund Hansen" skrev

> Det er jeg helt enig i - vil være den læge opfattelse. Men holder
> det også juridisk?

Det er et normalt handelsvilkår i pladebranchen at man ikke kan
bytte/returnere plader hvor forseglingen er brudt.
Sådan har det været længe før CD og DVD, og det må være alment kendt.

Jeg tvivler stærkt på at man ville kunne vinde en sag på returnering med
brudt forsegling.
Men jeg kender ikke til en afgørelse af denne karakter.

mvh
Alex Christensen





Ukendt (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-04 22:20


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c8aq7g$2oqb$3@news.cybercity.dk...
>
> "Bertel Lund Hansen" skrev
>
> Det er et normalt handelsvilkår i pladebranchen at man ikke kan
> bytte/returnere plader hvor forseglingen er brudt.
> Sådan har det været længe før CD og DVD, og det må være alment kendt.
>
>
>
Jeg har tidligere købt dvd'ere hos dem, og de har ikke været i folie. Dem
ville jeg så heller ikke kunne benytte deres returret på så ??


Thomas R.



Bertel Lund Hansen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-05-04 23:23

Thomas R. skrev:

>Jeg har tidligere købt dvd'ere hos dem, og de har ikke været i folie. Dem
>ville jeg så heller ikke kunne benytte deres returret på så ?

Den almindelige formulering siger at der ikke er returret hvis
forseglingen er brudt. Hvis der ikke er nogen forsegling, kan den
heller ikke være brudt, og så må der være returret.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Karsten Feddersen (17-05-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 17-05-04 18:23

Hej

Bertel Lund Hansen wrote:
> Det er jeg helt enig i - vil være den læge opfattelse. Men holder
> det også juridisk?

Efter lidt googling, så fandt jeg dette:
http://www.fs.dk/jura/fjura/jb00/00060500.htm

Det er den eneste afgørelse jeg kunne finde. Alle handelssteder hvor der
stod noget med "fuld returret", så var det efterfulgt af noget i retning
af "såfremt varen returneres i ubrugt tilstand og original embalage".

Om en DVD og et høreapprat kan sidestilles er så spørgsmålet.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Dag Stinus (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Dag Stinus


Dato : 18-05-04 07:15

"Thomas R." <thoritSNAWLAjubiimail.dk> wrote in message
news:40a8c0e9$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har, via internettet, købt en DVD hos cdskiven.dk, men har egentlig
> fortrudt mit køb. Men jeg har brudt den tynde folie som DVDæsken var
leveret
> i, og har gennemset DVD'en. Kan jeg så stadig gøre brug af butikkens 30
> dages fuld fortrydelsesret ? Eller hænger jeg på DVD'en.
>
Hvad siger forretningen hvis du spørger den?

Venlig hilsen
Dag Stinus



Ukendt (18-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-04 20:38


"Dag Stinus" <dag@REMOVEstinus.dk> skrev i en meddelelse
news:c8c9lc$14og$1@news.cybercity.dk...
> "Thomas R." <thoritSNAWLAjubiimail.dk> wrote in message
> news:40a8c0e9$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej NG
> >
> > Jeg har, via internettet, købt en DVD hos cdskiven.dk, men har egentlig
> > fortrudt mit køb. Men jeg har brudt den tynde folie som DVDæsken var
> leveret
> > i, og har gennemset DVD'en. Kan jeg så stadig gøre brug af butikkens 30
> > dages fuld fortrydelsesret ? Eller hænger jeg på DVD'en.
> >
> Hvad siger forretningen hvis du spørger den?
>
> Venlig hilsen
> Dag Stinus
>
>

De siger jeg er velkommen til at sende den retur.

Thomas R.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste