Tørrede bananskiver (bananchips)
Fra : Per P.

Dato : 17-05-04 14:32

Hej

Jeg har søgt på nettet og i denne gruppe for at finde ud af hvordam man
laver bananchips. Jeg har en ide om´at de skal bages i lang tid ved svag
varme og kunne for så vidt bare forsøge mig frem. Men i disse
informationstider så er det nemmere lige at spørge ad først.

Så er der nogen der har en ide til , evt. opskrift på, hvordan man laver
bananchips. De skal primært bruges i en hjemmelavet musli.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 17-05-04 17:27

On Mon, 17 May 2004 15:31:48 +0200, "Per P."
<milborg@FJERNe-privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Så er der nogen der har en ide til , evt. opskrift på, hvordan man laver
>bananchips. De skal primært bruges i en hjemmelavet musli.

Her er en "opskrift" fra en importør:

"Banan hører til en af de ældste kulturplanter og stammer fra
Sydøstasien, hvor den stadig findes vildtvoksende. Herfra har den
bredt sig til Afrika og videre til Amerika. Friske bananer blev første
gang importeret til Europa i 1885.

BananChips er fremstillet af bananer fra Filippinerne, af sorterne
Saba og Cardava.

Bananerne plukkes når de er grønne, skrælles, vaskes og skæres i
skiver. Herefter friteres skiverne i frisk kokosnøddeolie.

Ingredienser: Bananer, kokosnøddeolie, sukker, honning, naturidentisk
banan aroma.

GMO (Genmodificerede organismer) fri.

Næringsindhold pr. 100 g:
Energi 2321 kJ (553 kcal)
Protein 1,5 g
Kulhydrat 68 g
Fedt 30 g

Anvendelse
Nydes som snack. "

Fra : Thïngmand

Dato : 18-05-04 06:51

> Kulhydrat 68 g
> Fedt 30 g

Hold da op - tænk at de en gang blev solgt som tropesnacks, "Det sunde slik"
!!

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Per P.

Dato : 18-05-04 07:16

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skiver. Herefter friteres skiverne i frisk kokosnøddeolie.
>
> Ingredienser: Bananer, kokosnøddeolie, sukker, honning, naturidentisk

Takker mange gange. Nu vil jeg ned i Thai-butikken hvor de sikkert har noget
kokosolie. Gad vide hvordan det lugter når man fritterer dem

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat Ole Olsen: Jeg har aldrig kørt en maskine
hvor jeg ikke havde lyst til at skubbe fra med
foden for at komme hurtigere frem....