|
| Køler temperatur på ZX6R Fra : Morten |
Dato : 17-05-04 13:25 |
|
Hej
Jeg er ude efter lidt information om hvad der er "almindeligt" mht.
temperaturen på en Kawasaki ZX-6R (fra 01).
Allerede i det vejr vi har i øjeblikket, kommer jeg hurtigt op på de 100
grader, så køleren går igang. Det er ikke når maskinen er i konstant
fremdrift, men når jeg holder i kø, eller da jeg var på Bronze kursus og
vi lavede mange "små" øvelser hvor man ikke kørte så meget. Og den dag var
det endda gråt og regnvejr!!
Kan det være rigtigt? Hvordan er temperaturen på jeres andres maskiner når
I f.eks. kører i kø i DK i øjeblikket?
For jeg tør ikke tænke på hvor varm den bliver når det begynder at blive
"rigtigt" varmt.
mvh
Morten Krauw
Kawasaki ZX-6R '01
www.dfmc.dk/morten_krauw
| |
Psycho Cowboy (17-05-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 17-05-04 15:12 |
|
Morten wrote:
> Hej
>
> Jeg er ude efter lidt information om hvad der er "almindeligt" mht.
> temperaturen på en Kawasaki ZX-6R (fra 01).
>
> Allerede i det vejr vi har i øjeblikket, kommer jeg hurtigt op på de
> 100 grader, så køleren går igang. Det er ikke når maskinen er i
> konstant fremdrift, men når jeg holder i kø, eller da jeg var på
> Bronze kursus og vi lavede mange "små" øvelser hvor man ikke kørte så
> meget. Og den dag var det endda gråt og regnvejr!!
>
> Kan det være rigtigt? Hvordan er temperaturen på jeres andres
> maskiner når I f.eks. kører i kø i DK i øjeblikket?
>
> For jeg tør ikke tænke på hvor varm den bliver når det begynder at
> blive "rigtigt" varmt.
_________________________________________________
Min gixxer ligger på 80-95 grader i øjeblikket, når jeg kører bykørsel, så
de 100 grader kan jeg ikke se noget kritisk ved. Så længe blæseren kan holde
maskinen på omkring de 100 grader er der ingen fare på færde, så vidt jeg
kan se.
Jeg vil mene, at den skal ned og ligge på 70-80 grader, når du smider den på
hovedvejen med 80-100 km/t i 6. Det gør min i hvert fald.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (17-05-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 17-05-04 16:13 |
|
> Jeg er ude efter lidt information om hvad der er "almindeligt" mht.
> temperaturen på en Kawasaki ZX-6R (fra 01).
>
> Allerede i det vejr vi har i øjeblikket, kommer jeg hurtigt op på de
> 100 grader, så køleren går igang.
Hej Morten
At din Kwak hurtigt starter blæseren betyder ikke noget. Der først hvis den
ikke kan holde tempraturen nede du skal gøre noget ved problemet. Altså
kommer den op omkring 110 grader, eller hvor det "røde område" nu er har du
et problem du skal gøre noget ved.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
Ninja Rider (17-05-2004)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 17-05-04 16:19 |
|
Hejsa
Morten wrote:
> Allerede i det vejr vi har i øjeblikket, kommer jeg hurtigt op på de 100
> grader, så køleren går igang. Det er ikke når maskinen er i konstant
> fremdrift, men når jeg holder i kø, eller da jeg var på Bronze kursus og
> vi lavede mange "små" øvelser hvor man ikke kørte så meget. Og den dag
> var det endda gråt og regnvejr!!
> Kan det være rigtigt? Hvordan er temperaturen på jeres andres maskiner
> når I f.eks. kører i kø i DK i øjeblikket?
Min 03'er ligger på en 70-80 grader rimeligt hurtigt, og ved bykørsel i
omkring de 20c som vi har nu er de 100 hurtigt nået, men så længe at
blæseren kan tage det, er der ikke noget forkert i det.
Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://dfmc.dk/?id=26
| |
F.Sander (17-05-2004)
| Kommentar Fra : F.Sander |
Dato : 17-05-04 16:12 |
|
> Allerede i det vejr vi har i øjeblikket, kommer jeg hurtigt op på de 100
> grader, så køleren går igang. Det er ikke når maskinen er i konstant
> --------------
Jeg kan kun anbefale en elektrisk vandpumpe og ud med termostat fætter'n,
jeg kan holde en temp. på 70-78c i aug. på bane mm ( jeg køre ikke når det
er koldt/regn )
www.isa-racing.de/ de har en god model til MC ( wasser pumpe ) det er en
australsk model og de er jo 'moderne' i disse dage....
FS
| |
Psycho Cowboy (17-05-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 17-05-04 21:28 |
|
F.Sander wrote:
> Jeg kan kun anbefale en elektrisk vandpumpe og ud med termostat
> fætter'n, jeg kan holde en temp. på 70-78c i aug. på bane mm ( jeg
> køre ikke når det er koldt/regn )
____________________________________________________
Er det ikke for lidt, hvis man skal tro driftstemperaturen, der står skrevet
i instruktionsbogen (80-100c)? Nu ved jeg så ikke hvad du kører på, men jeg
ville da ikke være nervøs ved at køre race med min termostat på sukien...
Godt nok har jeg ikke haft den på bane endnu, men vil da nok sige den har
fået sine tæsk, og den køler sq genialt indtil videre.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Armand (17-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-05-04 16:43 |
|
Morten <morten@krauw.dk> skrev i en news:c8aau9$28m$1@abbeden.bunk.cc...
>
> Jeg er ude efter lidt information om hvad der er "almindeligt" mht.
> temperaturen på en Kawasaki ZX-6R (fra 01).
> Allerede i det vejr vi har i øjeblikket, kommer jeg hurtigt op på de 100
> grader, så køleren går igang. Det er ikke når maskinen er i konstant
> fremdrift, men når jeg holder i kø, eller da jeg var på Bronze kursus og
> vi lavede mange "små" øvelser hvor man ikke kørte så meget. Og den dag var
> det endda gråt og regnvejr!! Kan det være rigtigt?
Jup!
Køler-elementet afkøles af fartvinden - som ikke er forekommende ved stop'n
go trafik, og derfor er der i tilgift monteret en elektrisk blæser, hvis
"vind" sagtens kan holde temperaturen nede. Så det er ganske almindeligt!
> For jeg tør ikke tænke på hvor varm den bliver når det begynder at blive
> "rigtigt" varmt.
Bare rolig - Blæseren klarer skærene på selv de hedeste sommerdag!
Faktisk er man med vandkølede motorer overinformeret om tingenes tilstand -
prøv at gætte på hvor varm din nabos luftkølede motor har det under samme
forhold
--
Armand.
| |
Ukendt (17-05-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-05-04 17:09 |
|
Morten wrote:
> Hej
>
> Jeg er ude efter lidt information om hvad der er "almindeligt" mht.
> temperaturen på en Kawasaki ZX-6R (fra 01).
>
> Allerede i det vejr vi har i øjeblikket, kommer jeg hurtigt op på de
> 100 grader, så køleren går igang. Det er ikke når maskinen er i
> konstant fremdrift, men når jeg holder i kø, eller da jeg var på
> Bronze kursus og vi lavede mange "små" øvelser hvor man ikke kørte så
> meget. Og den dag var det endda gråt og regnvejr!!
>
> Kan det være rigtigt? Hvordan er temperaturen på jeres andres
> maskiner når I f.eks. kører i kø i DK i øjeblikket?
>
> For jeg tør ikke tænke på hvor varm den bliver når det begynder at
> blive "rigtigt" varmt.
>
> mvh
> Morten Krauw
> Kawasaki ZX-6R '01
> www.dfmc.dk/morten_krauw
Alt er ok, når bare blæseren starter ved ca. 100 grader. min blæser starter
ved 104 grader og slukker igen ved 98 grader...
--
M V H
Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538
| |
Morten (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Morten |
Dato : 18-05-04 07:41 |
|
Tak for de mange gode svar. Nu er jeg meget mere rolig
Og I har jo ret i, at køleren holder temperaturen nede, meget effektivt
syntes jeg at have bemærket, for jeg har aldrig hørt køleren køre i mere
end et par minutter ad gangen.
Vi ses derude!
mvh
Morten Krauw
Kawasaki ZX-6R '01
www.dfmc.dk/morten_krauw
| |
Jens Arnfast (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 18-05-04 09:06 |
|
Morten wrote:
> Tak for de mange gode svar. Nu er jeg meget mere rolig
>
> Og I har jo ret i, at køleren holder temperaturen nede, meget effektivt
> syntes jeg at have bemærket, for jeg har aldrig hørt køleren køre i mere
> end et par minutter ad gangen.
Min blæser går igang ved 95 grader .. og jeg opdager det kun hvis jeg
holder ved et kryds - for så bliver satme varmt om benerne Millen
har nemlig en blæser lige foran hvert ben.
De blæsere er kraftigere end man måske lige går og tror :)
--
-jens
RSV1000
| |
|
|