Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Olympus Camedia C-700 Zoom. Anbefalinger.
Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 01-05-01 21:36

Noen med erfaring, eller tips om kjøp av nytt Digitalkamra.?

Vurderer Olympus Camedia C-700 Zoom. ( Nytt mai 2001. )

Har også vurdert Olympus C-3040.

Takker for tips angående kamra valg.

Skal brukes til fam. og natur fotografering.

MVH
Jan Martin Grindheim
--
jgrindhe@REMOVEc2i.net
(fjern ordet "REMOVE" for å få en

<URL:http://home.c2i.net/jan.martin.grindheim/>

Fra : Oscar Nilssen

Dato : 01-05-01 22:23

Jan Martin Grindheim <grindheimREMOVE@sensewave.com> wrote in
message news:G6FH6.5191$Sq.499101@juliett.dax.net...

> Noen med erfaring, eller tips om kjøp av nytt Digitalkamra.?
>
> Vurderer Olympus Camedia C-700 Zoom. ( Nytt mai 2001. )
>
> Har også vurdert Olympus C-3040.

Har selv kjøpt Olympus C-2100 UZ*, og er EKSTREMT godt fornøyd. C-700
har mye av den samme funksjonaliteten, men savner den optiske stabili-
satoren som C-2100 UZ har (og som jeg personlig finner svært nyttig,
da man fint kan knipse bilder med full -- 380mm -- zoom, uten stativ
med denne). Prisen på C-2100 UZ og det nye C-700 skal visstnok også
være tilnærmet identisk, og da er det mer en smakssak som gjenstår å
vurdere. Sistnevnte er dog visstnok en del mindre enn C-2100, og det
er jo aldri å forakte!

Uansett kan du ikke gå "feil" med disse kameraene. Olympus leverer
svært gode digitale produkter, og jeg personlig er -- som sagt --
helt utrolig godt fornøyd.

_______
*digitalkamera.de/Info/Praxis-Test/OlympusCamediaC-2100UltraZoom-en.html

--
Oscar Nilssen: $ http://members.nbci.com/nilsseno/skala.gif heia $
Life, liberty, $ http://odin.dep.no/bud2001/tall/fig2-11.htm norge! $

Fra : Tore Sæterbakken

Dato : 03-05-01 05:51

On Tue, 1 May 2001 23:23:04 +0200, "Oscar Nilssen" <nilsseno@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Uansett kan du ikke gå "feil" med disse kameraene. Olympus leverer
>svært gode digitale produkter, og jeg personlig er -- som sagt --

Helt enig med deg Nilssen. Den gode optiske stabilisatoren i C-2100 UZ er
nyttig. Mildt sagt.

Grindheim nevnte at han også skulle bruke kameraet til naturfotografering. En
fin ting i den forbindelsen er muligheten kameraet byr på når det gjelder
telekonverter. B300 konverteren skal vistnok være helt suveren i den
forbindelsen. Selv bruker jeg en mindte A200 konverter som gir tele opp til
(tisvarende 35mm) 570mm. Og, den kan vel å merke brukes håndholdt ! Etter mit
syn er C-2100UZ er et bedre valg en C-700.

Et lite skår i gleden er det imidlertid at det har vert rapportert en del
tilfeller av at C-2100UZ har sluttet å fuksjonere. Noe som har ført til at
mange brukere, for sikkerhets skyld, har gåt over til bare å benytte separat
kortleser til å overføre bildene til PC. (Selv har jeg ikke opplevet noen som
helst problemer.)

Kan du leve med et kamera du ikke får plass til i skjortelommen er Olympus
C-2100UZ, etter min mening, det av kameraene på markedet i dag, som har
mulighet til å gi deg mest fotoglede i denne prisklassen. (Vær OBS på at
prisene varierer mye på dette kameraet.)
- -
Tore Sa

Fra : Oscar Nilssen

Dato : 03-05-01 06:39

Tore Sæterbakken <tore.sa@c2i.net> wrote in message

> (Vær OBS på at prisene varierer mye på [Olympus C-2100 UZ])

Jeg tror komplett.no er blant de flinkeste i klassen:
komplett.no/k/k.asp?action=info&p=11420&l=2&AvdID=1&CatID=14&GrpID=1&s=p

8,320,- inkl. moms

Fra : Haje Jan Kamps \(HJK~

Dato : 03-05-01 23:33

> Jeg tror komplett.no er blant de flinkeste i klassen:

Ikke helt

> 8,320,- inkl. moms

Som det fremgår av vår prisguide

http://prisguide.digitalkamera.no/vis_produkt.php?visprodusent=Olympus&produ
kt=C-2100+Ultra+Zoom ) så selger Amraam dette kameraet til 8249 kroner.

mvh

HJK
www.digitalkamera.no

Fra : Jan Martin Grindheim

Dato : 06-05-01 21:03

"Oscar Nilssen" <nilsseno@hotmail.com> skrev i melding
> [...]

> Uansett kan du ikke gå "feil" med disse kameraene. Olympus leverer
> svært gode digitale produkter, og jeg personlig er -- som sagt --

Takk for alle tipsa.
Synest foresten Olympus C-2100 UZ er for stor.

Min kone vil ha Nikon Coolpix 880, så eg får vel heller kjøpe lelekonverter
(3 x 2,5 = 7,5 ) til dett kamraet heller.
Lit meir kompakt kamra, til å ta med seg.

Jan Martin Grindheim