Hastigheder på bærbare diske !
Fra : Tom

Dato : 17-05-04 09:42

Fik lige tjekket op på hvor hurtigt/langsomt forskellen er på alm. Interne
diske og hurtigere interne.. Eg. på 7200 spin !!
Det ser ud til ­ I værste fald ­ at være dobbelt så hurtigt !
Tom

læs mere
http://www.xlr8yourmac.com/IDE/hitachi_travelstar60GB_7200/travelstar60GB_72
00rpm.html

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 17-05-04 09:57

Tom wrote:
> [...]
> diske og hurtigere interne.. Eg. på 7200 spin !!
> Det ser ud til ­ I værste fald ­ at være dobbelt så hurtigt !

Forstår ikke helt hvad du skriver, så jeg tolker : En harddisk som
kommer som standard med en Apple bærbar i dag (4200 omdrejninger???) er
bemærkelsesværdig meget langsommere end en 7200 omdrejningers disk. Er
det så underligt?

Men vælger Apple netop ikke en 'langsom' harddisk på grund af
strømforbruget? Men kunne så forestille sig at man kunne lave en
harddisk der spinner ned når den køre på batteri?

Dit link virker i øvrigt ikke hos mig. Melder at filen ikke findes på
serveren.

--Martin

Fra : Tom

Dato : 17-05-04 10:07

Du har ret ! der var sådan en < I vejen..
Nævnte blot dette da der er mange der redigerer video på deres bærbare og da
dette kræver mindst 7200 spin (og 220 Volt) tænkte jeg at det kunne tænkes
at være interessant for enkelte..
Ligesom det jo altid er skønt at vide at ens masskine kan performe med
dobbelt hastighed, hvis dette ønskes ! (I forhold til default 4200 diske)

Tom

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 17-05-04 13:32

Tom wrote:

> [...]
> dette kræver mindst 7200 spin (og 220 Volt) tænkte jeg at det kunne tænkes

Selvfølgelig. Og hastigheden er mærkbart forøget ved en 7200-disk. Men
nu sidder jeg og redigere lidt video i øjeblikket, og jeg synes da ikke
at der er problemer med disk-hastigheden på min bærbare. Det går ikke
hæsblæsende, men der forekommer ikke hakken eller lignende.

> Ligesom det jo altid er skønt at vide at ens masskine kan performe med
> dobbelt hastighed, hvis dette ønskes ! (I forhold til default 4200 diske)

Rigtig nok.

--Martin

Fra : Tom

Dato : 17-05-04 17:14

Jeg kan næsten fornemme at du kører en DV 4:2:0 stræm ( et video og
audiosignal..)
Evt I en anden opløsning end 576 x ...
Er du på FCP, så prøv lige at åbne op for fire samtidige billeder streams)
Evt I 4:2:2 ( Mpeg2 !!)

Tom

PS
Jeg skal ikke bruge maskinen til vide, men derimod til audio, hvor jeg
sagtens kan komme op og ... Have brug for.. At køre 24 audiospor ( 48 khz 24
bit..
Så har jeg brug for alt den disk jeg kan få..

PPS
Har lige været ned I en mac butik.. Og lærte der at de nye bærbare alligevel
ikke kan boote I OS9, så nu bliver jeg nødt til at lede efter en "ældre
model.."
Så bliver disken endnu vigtigere..

On 17/05/04 14:32, in article c8abce$27q3$1@news.cybercity.dk, "Martin

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-05-04 18:33

Martin Agersted Jarl wrote:

> [...]
> strømforbruget? Men kunne så forestille sig at man kunne lave en
> harddisk der spinner ned når den køre på batteri?

I følge hvad jeg har læst skulle det være 5-10 minutter ud af 3.5 timers
batteri tid. Naturligvis afhængigt af hvor meget du skriver og læser
fra disken.

JonB

Fra : Tom

Dato : 17-05-04 22:08

On 17/05/04 19:32, in article c8asrf$1qik$1@munin.diku.dk, "Jon Bendtsen"
<noone@example.com> wrote:

> I følge hvad jeg har læst skulle det være 5-10 minutter ud af 3.5 timers
> batteri tid. Naturligvis afhængigt af hvor meget du skriver og læser
> fra disken.
>

> JonB

Jamen så er det vist ikke en god plan at bruge hurtige diske !

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 18-05-04 07:32

Tom wrote:

> Jamen så er det vist ikke en god plan at bruge hurtige diske !

Ja, det må jo være konklusionen. Måske skulle man skifte.

--Martin

Fra : No1

Dato : 17-05-04 12:04

Tom wrote:
> læs mere
> http://www.xlr8yourmac.com/IDE/hitachi_travelstar60GB_7200/travelstar60GB_72
> 00rpm.html

Hvis man sætter <> uden om, kan man i de fleste newsreadere klikke på
linket.

<http://www.xlr8yourmac.com/IDE/hitachi_travelstar60GB_7200/travelstar60GB_7200rpm.html>

Fra : Tom

Dato : 17-05-04 12:17

Kunne selvfølgelig også have skrevet
="http://www.xlr8yourmac.com/IDE/hitachi_travelstar60GB_7200/travelstar60GB_
7200rpm.html" target="_blank"> Her er linket!"!!!!!</a>

PS
Dine klammer virkede forøvrigt ikke !<?/b>

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 17-05-04 17:17

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> 7200rpm.html" target="_blank"> Her er linket!"!!!!!</a>
>
> PS
> Dine klammer virkede forøvrigt ikke !<?/b>

Nej, fy ha da ;)

Ingen html-koder i nyhedgrupper!

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows