YESSS! - 'Pukkelbumpene' forsvinder!
Fra : Hekto

Dato : 17-05-04 08:46

Så blev der endelig klaget så meget over de modbydelige 'pukkelbump' at
de forsvinder.
De findes hovedsageligt i Karlebo Kommune, og klagerne går på, at de
ikke kan passeres med selv ringe hastighed, uden at give bl.a. rygskader.

Tjaaa ... når de skader billisterne, skal de selvfølgelig væk. MC'er er
indtil videre slet ikke nævnt! :0/
Nåh! ... skidt! Bare de forsvinder!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Thorstein

Dato : 17-05-04 09:54

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> Så blev der endelig klaget så meget over de modbydelige 'pukkelbump' at
> de forsvinder.

Hvor har du den glædelige nyhed fra? Jeg har haft skrevet lidt frem og
tilbage med diverse myndigheder om emnet, men ikke fået noget brugbart svar
/ status.

/ Thorstein
Husk at tilmelde dig nyhedsbrevet på http://www.mcinternet.dk

Fra : Hekto

Dato : 17-05-04 10:07

Thorstein wrote:

> [...]
> tilbage med diverse myndigheder om emnet, men ikke fået noget brugbart svar

Det var radioen under lokale nyheder.
Karlebo Kommune skulle nu igang med at fjerne 'tingesterne'! :0)

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-05-04 10:22

Hekto wrote:

> Det var radioen under lokale nyheder.
> Karlebo Kommune skulle nu igang med at fjerne 'tingesterne'! :0)

Din lokalradio snakkede ikke noget om Sorø kommunes skildpade-bump?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Hekto

Dato : 17-05-04 13:00

Psycho Cowboy wrote:

> Din lokalradio snakkede ikke noget om Sorø kommunes skildpade-bump?

Nøøøh!! - men duer de ikke det en sted ....!

Fra : Thorstein

Dato : 17-05-04 10:47

> Det var radioen under lokale nyheder.
> Karlebo Kommune skulle nu igang med at fjerne 'tingesterne'! :0)

Dejligt

Lad os så ikke håbe, at de finder på nye, "sjove" bump-tiltag i fremtiden.

Fra : Jacob Buch-Andersen

Dato : 17-05-04 19:36

Hvad er problemet specielt med pukkelbump? Eller er du bare imod
hastighedsdæmpende bump generelt?

Jacob

---

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-05-04 21:22

Jacob Buch-Andersen wrote:
> Hvad er problemet specielt med pukkelbump? Eller er du bare imod
> hastighedsdæmpende bump generelt?
>
> Jacob

Nu er det ikke mig du spørger, men efter min mening er de livsfarlige i
trafikken! Dels fordi de ofte er meget sparsomt afmærket, og dels fordi de
har en form der gør, at hvis man ikke lige rammer de svage krumninger på
bumpet, ryger med mildest talt på røven med en knækket forgaffel, for at
sætte det lidt på spidsen.
At de ødelægger støddæmpere osv. på biler, samt giver rygskader, behøver vi
vel ikke diskutere i denne sammenhæng..?
Når folk debatterer, hvilket problemer der er med bumpene, plejer jeg gerne
at fortælle om en episode her i Sorø, lige efter bumpene var kommet op, med
en æggeskal og en knægt på en tunet jog... Det var tudsmørke, og knægten på
joggen kendte bumpene, hvorimod betjenten, der med måske op imod 100 km/t
ikke opdagede dem = en meget-tæt-på-røvtur-episode hvor han måtte holde ind
200 m længere fremme og få rettet lidt på styret, samt efterset sin
forgaffel, som må ha været godt bollet! Det så ikke fedt ud, skulle jeg
hilse at sige!
Alt det kombineret med "et rødt u-reflekterende felt" på hver side at
bumpene og et minimalt fejlplaceret skilt på begge sider, er rent ud sagt
livsfarligt!

Jeg er stor tilhænger af fornuftigt anbragte hastighedsbegrænsninger i byer,
da jeg sjældent kører mere end det tilladte derinde, og hvis vi kan spare
nogle liv ved at køre over nogle små bump, er det det hele værd - sgu bare
ikke, hvis de "snupper" liv! (Og tilmed giver rygskader osv osv.)

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Hekto

Dato : 17-05-04 23:29

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> nogle liv ved at køre over nogle små bump, er det det hele værd - sgu bare
> ikke, hvis de "snupper" liv! (Og tilmed giver rygskader osv osv.)

Nej jeg har ikke noget imod foranstaltninger der sænker farten, hvis der
er behov for det.

Jeg har noget imod indretninger der enøjet er rettet imod biler; men som
i høj grad udsætter en MC'ists liv og helbred for fare, hvis de overses
i mørke, regn, tåge, sne eller p.gr.a. deres generelt dårlige afmærkning!
Jeg har selv overset dem med moderat fart p.gr.a. lavtstående sol lige i
øjnene, og ville nødigt gøre det samme i glat føre!!!!

De skal væk!!!!! ... og jeg kan fuldt tilslutte mig ovenstående!!!

Fra : Steen Egeberg

Dato : 18-05-04 11:24

Lader ikke til at de forsvinder her i hovedstaden - bemærkede i dag et nyt
midt på Platanvej. *suk*

--
___________________
Steen Egeberg

Fra : Klynder

Dato : 17-05-04 19:45

> Så blev der endelig klaget så meget over de modbydelige 'pukkelbump' at
> de forsvinder.

Pukkelbump... er det ikke dem man bare kan køre uden om (hvis man er på mc)?
eller går de hen over vejen...
Her i Sunds lavede de sidste år nogle modbydelige små bump, som hver gang
jeg passede dem med maks 20 km/t, truede med at flå Trabanten i stumper og
stykker. Men efter jeg har fået MC kan jeg bare fræse forbi :) zuuuuuumm
(gør jeg ikke da de ligger ved børnehaven, hehe)

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590

Fra : anders majland

Dato : 17-05-04 20:05

> Pukkelbump... er det ikke dem man bare kan køre uden om (hvis man er
> på mc)? eller går de hen over vejen..

Jo men nogen steder har de været temmeligt dårligt afmærket og det er
ikke så sjovt at ramme dem skævt - specielt ikke på en lille mc med
(for) kort affjedring. På ténéré'en er de ikke så stort et problem ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Klynder

Dato : 18-05-04 01:06

> [...]
> ikke så sjovt at ramme dem skævt - specielt ikke på en lille mc med
> (for) kort affjedring. På ténéré'en er de ikke så stort et problem ....

AV! ja de er sgu træls. :-/