DFM Mailinglister
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-05-04 00:37

Hej folkens,

Jeg har som et lille forsøg sat en række mailinglister op på DFM serveren
som folk kan bruge hvis de har lyst. Det kunne f.eks. være hvis man ville
høre om nogen i ens område har lyst til at køre en tur.

Der er opsat følgende lister (inddelt i landets amter):

- bornholm
- frederiksborg
- fyn
- koebenhavn
- nordjylland
- ribe
- ringkoebing
- roskilde
- soenderjylland
- storstroem
- vejle
- vestsjaelland
- viborg
- aarhus

Du tilføjer dig listen ved at sende en mail til list ( a ) dfmc.dk (erstat
( a ) med et snabel-a) og skriver følgende i body/besked feltet (ikke
emne/subject):

subscribe [listnavn] Dit Navn

Dvs. f.eks.: subscribe koebenhavn Tony Lorentzen

Yderligere information (såsom hvordan man afmelder sig igen) står i mailen I
modtager når I har tilmeldt jer en liste.

Feedback er velkomment.

Hilsner,

Tony
--
http://dfmc.dk/tony_lorentzen

Fra : Anders Thorup

Dato : 17-05-04 11:00

Tony Lorentzen wrote:
<Snip en masse om mailinglister>

Endnu engang gør du det Tony
DFM vil ikke være det samme uden dig, det er et kanon initiativ, og jeg har
fluks tilmeldt mig her i Sønderjylland (desværre er jeg også den eneste,, så
alle i andre sdrjydske mcister i kan godt komme ud af skabet og tilmelde jer
listen)

Super arbejde

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-05-04 15:41

Anders Thorup wrote:

> [...]
> jeg har fluks tilmeldt mig her i Sønderjylland (desværre er jeg også
> den eneste,, så alle i andre sdrjydske mcister i kan godt komme ud af

Tusind tak, Anders. Jeres taknemmelighed gør alt arbejdet værd - men bare
vent til MC Databasen kommer på benene (jeg arbejder stadig på den
indimellem mit alm. arbejde) ... så bliver I helt vilde

Jeg satser på at få MC databasen klar inden TPT...

Og så kom min far med en fantastisk idé forleden - den bliver I også glade
for ...

--
Tony

Fra : Anders Thorup

Dato : 17-05-04 11:20

Tony Lorentzen wrote:
<SNIP>

Forresten, læs lige hvad du har skrevet ved næst-sidste billede her!!

http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=244

Og læs så min kommentar til billedet hehe

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-05-04 11:53

Anders Thorup wrote:

> [...]
>
> http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=244
>
> Og læs så min kommentar til billedet hehe

He he .. så kan han lære det.....

Tony, så må du lige sætte et tidspunkt på, så os DFM'ere kan samles og
nyde din brænder...

Thore

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-05-04 15:39

SmaRTrxxv wrote:

> He he .. så kan han lære det.....
>
> Tony, så må du lige sætte et tidspunkt på, så os DFM'ere kan samles og
> nyde din brænder...

Hehe.... som jeg har skrevet: "Aii.. Nu har jeg faktisk lige sat et helt nyt
BT12 på, så... en brænder på brænderpladsen bliver det nok ikke til - men
mon ikke den kan grave lidt på teltpladsen? "

I må tilmelde jer nordjyllands-listen hvor det bliver annonceret 1 minut
inden

--
Tony

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 18-05-04 13:48

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> som folk kan bruge hvis de har lyst. Det kunne f.eks. være hvis man ville
> høre om nogen i ens område har lyst til at køre en tur.

2 spørgsmål..

1. hvordan sender man noget til listen (det er det som er meningen)..

2. hvad er forskellen på en digest(eng: fordøje..?!) og standart user
Thore

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-05-04 22:17

> 2 spørgsmål..
> 1. hvordan sender man noget til listen (det er det som er meningen)..

Tony, du har stadig ikke svaret på dette spørgsmål. Jeg undrede mig også
over hvordan man overhovedet benyttede mailinglisten..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 24-05-04 22:24

Du sender naturligvis (!?) til listensnavn@dfmc.dk - f.eks.
koebenhavn@dfmc.dk

> 2. hvad er forskellen på en digest(eng: fordøje..?!) og standart user

Det fik Jacob vist svaret på tidligere.

--
Tony

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-05-04 07:22

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> SmaRTrxxv wrote:
>
> Du sender naturligvis (!?) til listensnavn@dfmc.dk - f.eks.

Ok, det der gør det lidt svært at gennemskue (hvis det er første gang) er at
den help message som list-serveren sender er tom

Mvh
/Jesper

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-05-04 08:43

Jesper Nielsen wrote:

> Ok, det der gør det lidt svært at gennemskue (hvis det er første
> gang) er at den help message som list-serveren sender er tom

Ups! Det sørger jeg lige for at få rettet på!

--
Tony

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-05-04 14:06

SmaRTrxxv <thoreentotre@firefemseksget2net.dk> writes:

> 2. hvad er forskellen på en digest(eng: fordøje..?!) og standart user

På "normale" mailinglister vil det sige at en eller anden (eller en
computer) laver en samlet pakke, altså en stor mail, med de
væsentligste emner der har været oppe på listen. Det gøres fx en gang
om ugen.

Mit mailprogram har funktionalitet til at lave sådan et digest, måske
har dit noget lignende, så du kan se hvad det gør.

Det er næppe interessant i denne sammenhæng jo mindre man vil se hvad
der er sket det sidste stykke tid uden at få mails hele tiden.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Claus Rolsted

Dato : 24-05-04 19:16

Hej Tony,

Endnu en gang et kanon initiativ. Godt gået!

Bliver den tilmeldte emailadresse vist nogen steder på hjemmesiden
ell.l.? (jeg overvejer lige, om jeg skal bruge den adresse, som der
kommer spam på, eller den hemmelige )

Claus
CX500, Kbh.

Fra : GRISEN

Dato : 24-05-04 20:56

On Mon, 24 May 2004 20:15:57 +0200, Claus Rolsted <rolsted@nospam.nospamdk> wrote:

>Bliver den tilmeldte emailadresse vist nogen steder på hjemmesiden
>ell.l.?

Den bliver desværre vist til alle på listen, som sender kommandoen:
list <områdenavn>

Man skal være medlem af listen for at sende den kommando, så du behøver nok ikke være
bange for at en robot finder den.
Derimod er det muligvis lidt svært for folk at genkende dig, hvis du bruger en
jkfhftebejke@jryury6r.com adresse.
Største risiko er vist at nogen har denne info liggende i sin inbox, og får en virus/orm,
som høster adresserne.

*
Jan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 24-05-04 22:25

GRISEN wrote:

> Den bliver desværre vist til alle på listen, som sender kommandoen:
> list <områdenavn>

Jeps - med mindre folk vil have at vi slår den feature fra.

> [...]
> Største risiko er vist at nogen har denne info liggende i sin inbox,
> og får en virus/orm, som høster adresserne.

Jeps. Jeg overvejer pt. at lave et ASP-script, der kan kigge i
indstillingsfilen med e-mail adresser så folk kan se hvem der er på listen
samt af- og tilmelde sig den fra websitet. Naturligvis kun hvis man er
logget ind.

--
Tony

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-05-04 13:33

Tony Lorentzen wrote:

> Jeps - med mindre folk vil have at vi slår den feature fra.

Ok tak begge to, jeg er såmænd ikke bange for de andre brugere. Det var
mere om listen med mail-adresserne ville fremgå af dfm-hjemmesiden
ell.l., hvor man kunne forestille sig at en webcrawler høster adresserne.

Jeg tilmelder mig fluks

Claus
CX500