9600PRO - 9600PRO ultra ?
Fra : iggibuh

Dato : 17-05-04 00:16

har fået en aldeles foruroligende tanke med henblik på det gigabyte GV-
R96P128DU kort jeg købte i forrige fredags. skrev tidligere herinde ang
dens performance men fik ingen respons så jeg havde noget at sammenligne
med ikke destomindre så vil jeg gerne høre jeres mening.

går man ind på gigabytes hjemmeside og slår deres GV-R96P128DU kort op så
har kortet en stor gylden profil til blæseren. går man derimod ind på GV-
R96P128D så har den en kobberprofil monteret. det der så gør mig meget
mistænkelig er det kort jeg købte (som skulle være en ultraudgave) reelt
kun har en kobberprofil på sig. nok kører coren med 500mzh som angivet til
ultra versionen men hvad skal jeg egentlig stole på ?

går jeg ind på edbpriser og tjekker den almindelige 9600pro så matcher den
min 100% i udsende som skulle være en ultra udgave....

jeg er mildest talt på bar bund her og har kun en mistanke at gå efter idet
coren netop kører 500mzh som default, men kunne det virkelig tænkes at en
core kan "fastfryses" til en defaulthastighed på 500mhz for derved at snyde
kunden til at tro det er et ultrakort ?

jeres meninger er meget velkommen da jeg under alle omstændigheder
kontakter sælgeren imorgen og samtidig får annulleret den bestilling på en
udskifter, gigabytes 9800pro da jeg ikke har den store tillid til den
leverendør han benytter sig af/og eller ham længere......

MVH iggibuh

ps. undskyld det forrige indlæg. fik leveret en forkert overskrift med.

pps. jeg har efterfølgende været inde på goggle og søge på ultrakortet og
indimellem så dukker der "ultra" kort op med den kølerprofil jeg har på mit
kort men i 9 ud af 10 tilfælde så er det stadig den store gyldne der gør
sig gældende...wtf

Fra : Brian Lund

Dato : 18-05-04 15:26

> [...]
> dens performance men fik ingen respons så jeg havde noget at sammenligne
> med ikke destomindre så vil jeg gerne høre jeres mening.

Hvad er resten af dit system?

Med mit system;
Asus A7V266
AMD Tbred 2200+ (1800 MHz)
Sapphire ATI Radeon 9500 Pro
512 MB DDR PC2700 RAM (@133 MHz)

Får jeg følgende scores:
3Dmark 03: 3488
3Dmark 03 OC på grafikkort: 4040
3Dmark 2004: 10602

Radeon 9500 Pro er en anelse hurtigere end 9600 Pro, så her har du jo lidt
at sammenligne med, siden din 3Dmark03 score er højere end min, gætter jeg
på at dit system er en del bedre end mit? :)

> [...]
mit
> kort men i 9 ud af 10 tilfælde så er det stadig den store gyldne der gør

Du _kan_ slette dit indlæg igen!
I OE gør du sådan; marker den meddelelse du vil slette, tryk "meddelelse",
tryk "slet meddelelse"

Brian

Fra : iggibuh

Dato : 20-05-04 23:51

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in

> Hvad er resten af dit system?

p4 2.8ht
abit ic7-max3
kingston 1024 dualchannel pc3500
og så ellers det nuværende kort der dog er ved at blive udskiftet.

Så er det nok ikke helt ved siden af at kortet kører som det skal. ultra
udgaven kører 100mzh højere end 9600pro.

har så også fundet ud af hvordan det ikke hang sammen. den kære guttermand
solgte ganske enkelt kortet til 1999kr hvorimod shg på nuværende tidspunkt
sælger det til 1299kr. lidt af en prisforskel må man sige til alt held at
det er muligt at få koret byttet hos ham (selvom der er ved at være gået 14
dage siden købet i butikken)

tak for responsen Brian

MVH iggibuh