Så blev det forår :)
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 16-05-04 22:46

Og fælgene blev sat på, bilen vasket osv :)

I'll show you mine, if you'll show me yours

-M
http://home1.stofanet.dk/mlorenzen/Ford.jpg

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-05-04 22:53

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og fælgene blev sat på, bilen vasket osv :)

Tillykke med både potte og fælge.

Det ser alt sammen rigtig nydeligt ud...

Hr. Bjørn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-05-04 23:42

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og fælgene blev sat på, bilen vasket osv :)

Tillykke, den er jo rigtig nysselig

> I'll show you mine, if you'll show me yours

Sorry, billeder mangler

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-04 15:50

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Og fælgene blev sat på, bilen vasket osv :)
>
> I'll show you mine, if you'll show me yours

>--

Det er jo rigtigt godt for øjnene.

Dog er jeg glad for at det ikke er mig der skal holde de fælge rene.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 16:28

On Mon, 17 May 2004 16:50:20 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Dog er jeg glad for at det ikke er mig der skal holde de fælge rene.

Sonax og Harald Nyborg er din ven. Det er intet problem, Folmer.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-05-04 17:26

KLIP

> Det er jo rigtigt godt for øjnene.

Har lagt de sidste nye billeder af Mortens Silvia på dk.binaer.motor

> Dog er jeg glad for at det ikke er mig der skal holde de fælge rene.

Vi skal ved lejlighed have Mortens glasblæst og lakeret op igen.

Men de kan gå an pt.

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-05-04 16:34

Morten Lorenzen wrote:
> Og fælgene blev sat på, bilen vasket osv :)

Nydeligt, nydeligt må man sige.

> I'll show you mine, if you'll show me yours
>
> -M
> http://home1.stofanet.dk/mlorenzen/Ford.jpg

http://home22.inet.tele.dk/perbeer/images/gammel_ford.jpg
Værsgo' men bliv nu ikke alt for misundelig

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 17-05-04 19:33

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sådan - flot!

Tak! :)

http://www.tkrath.dk/cossie/grafik/fordsierracosworth4x4.thomas/1992%20Ford%20Sierra%20Cosworth%204x4%20maj%202004%20-%20escort.cosworth.hjul01.jpg

Og med ét fik du alle andre biler(inkl. min) til at ligne trætte gangere :)

-M

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-05-04 19:55

> Og med ét fik du alle andre biler(inkl. min) til at ligne trætte
> gangere :)

Ro på mester ;)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 22:07

On Mon, 17 May 2004 20:33:02 +0200, Morten Lorenzen wrote:

> Og med ét fik du alle andre biler(inkl. min) til at ligne trætte gangere
> :)

Den er bare _så_ flot den Sierra... savle savle

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-05-04 22:07

> Den er bare _så_ flot den Sierra... savle savle

Haha tak, tak - af en Sierra at være ser den meget fin ud synes jeg :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 22:24

On Wed, 19 May 2004 23:06:47 +0200, Cosworth POWER wrote:

> Haha tak, tak - af en Sierra at være ser den meget fin ud synes jeg :)

Jeg kan ikke lige fortælle hvorfor, men den har et eller andet over
sig... på et punkt ser den anonym ud og på et andet punkt ikke... den er
lidt mystisk

Flot er den ihvertfald!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-05-04 22:34

> Jeg kan ikke lige fortælle hvorfor, men den har et eller andet over
> sig... på et punkt ser den anonym ud og på et andet punkt ikke... den
> er lidt mystisk

Anonym... så tjeck lige udstødningen ;)

http://www.tkrath.dk/cossie/grafik/fordsierracosworth4x4.thomas/1992%20Ford%20Sierra%20Cosworth%204x4%20maj%202004%20-%20escort.cosworth.hjul03.jpg

Den nye udstødning i fht. den orig. (på billedet ses forrøret der sættes
direkte på turboen):
http://www.tkrath.dk/cossie/grafik/fordsierracosworth4x4.thomas/Mongoose2.jpg

> Flot er den ihvertfald!

Tak ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-05-04 08:34

On Wed, 19 May 2004 23:34:27 +0200, Cosworth POWER wrote:

> Den nye udstødning i fht. den orig. (på billedet ses forrøret der
> sættes direkte på turboen):
> http://www.tkrath.dk/cossie/grafik/fordsierracosworth4x4.thomas/Mongoose2.jpg

Gennemgang? LOL

> Tak ;)

Np

Fra : Anders Sørensen

Dato : 18-05-04 21:39

Den Sun, 16 May 2004 23:46:11 +0200, skrev "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk>:

>Og fælgene blev sat på, bilen vasket osv :)
>
>I'll show you mine, if you'll show me yours
>
>-M
>http://home1.stofanet.dk/mlorenzen/Ford.jpg

Jow-jow, den er da fin hvis man er til den slags. Jeg har bare aldrig
rigtigt forstået hvad folk ser i en "gammel" Sierra som i bund og
grund er opbygget over en Taunus fra 70'erne.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-05-04 22:02

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev :

>Jeg har bare aldrig
>rigtigt forstået hvad folk ser i en "gammel" Sierra som i bund og
>grund er opbygget over en Taunus fra 70'erne.

Din Ford historie er noget på afveje

Taunus'en havde ikke Mc'pearson fortøj, ej heller separat hjulophæng
bagtil - så "bund" og "grund" er ikke korrekt ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Anders Sørensen

Dato : 19-05-04 14:43

Den Tue, 18 May 2004 23:02:20 +0200, skrev jan@stevns.net:

>Din Ford historie er noget på afveje
>
>Taunus'en havde ikke Mc'pearson fortøj, ej heller separat hjulophæng
>bagtil - så "bund" og "grund" er ikke korrekt ;)

Også de første versioner? Nå, jeg har nok misset et eller andet der,
men jeg mener heller ikke jeg er gået glip af noget særligt. )

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-05-04 19:00

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev :

>Også de første versioner? Nå, jeg har nok misset et eller andet der,
>men jeg mener heller ikke jeg er gået glip af noget særligt. )

Det er jo ikke til at vide ....

Meget kommer jo an på hvad man bruger bilen til

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 22:06

On Tue, 18 May 2004 22:38:47 +0200, Anders Sørensen wrote:

> Jow-jow, den er da fin hvis man er til den slags. Jeg har bare aldrig
> rigtigt forstået hvad folk ser i en "gammel" Sierra som i bund og grund
> er opbygget over en Taunus fra 70'erne.

Tja.. har du nogensinde _kørt_ i en Sierra?

Hvia ja, så vil du selv vide, at de ligger p*sse godt på vejen...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-05-04 22:21

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Hvia ja, så vil du selv vide, at de ligger p*sse godt på vejen...

Det er vist lidt af en sandhed med modifikationer - den kan komme til
det, ja - men gør det så absolut ikke som standard

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-05-04 22:44

On Tue, 18 May 2004 23:21:24 +0200, jan wrote:

> Det er vist lidt af en sandhed med modifikationer - den kan komme til det,
> ja - men gør det så absolut ikke som standard

Jeg bør måske præcisere mit indlæg... jeg har været passagerer i en
(!) og jeg synes den var utrolig komfortabel og lydsvag.

Men hvordan den er i race ved jeg så ikke

Fra : Anders Sørensen

Dato : 19-05-04 14:41

Den Tue, 18 May 2004 23:05:43 +0200, skrev "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid>:

>Tja.. har du nogensinde _kørt_ i en Sierra?

Ja, og jeg har aldig været imponeret.

>Hvia ja, så vil du selv vide, at de ligger p*sse godt på vejen...

Ikke dem jeg har prøvet. Min Ascona fra '86 kører bedre. Og jeg er
ikke specielt Opel fan.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 16:48

On Wed, 19 May 2004 15:41:12 +0200, Anders Sørensen wrote:

> Ja, og jeg har aldig været imponeret.

OK.

> Ikke dem jeg har prøvet. Min Ascona fra '86 kører bedre. Og jeg er ikke
> specielt Opel fan.

Okay - Ascona synes jeg så ikke er noget specielt.. sådan må vi jo
være forskellige

Fra : Anders Sørensen

Dato : 19-05-04 22:29

Den Wed, 19 May 2004 17:48:28 +0200, skrev "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid>:

>OK.

>Okay - Ascona synes jeg så ikke er noget specielt.. sådan må vi jo
>være forskellige

Det synes jeg heller ikke den er. Det er også kun som nummer 2 bil jeg
har den.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-05-04 19:13

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:sroma0tg33lqrvm2mmicb689ogk89f72dv@4ax.com...

> Ja, og jeg har aldig været imponeret.

Jeg har aldrig ejet andet, men jeg har kørt et hav af biler, men synes i
bund og grund at en Sierra med den rette opsætning er noget at det fedeste,
der er til at betale sig fra.

-M

Mercedes E 320 CDI, 2000

Mercedes E 300 Turbo Diesel 1998

BMW 528i 1999

BMW 328i 1999

BMW 320i (2,7) 1986

BMW 323i 1983

BMW 525 tds 199x
Jaguar E-type Cabriolet, 4,2 liter 1965

Alfa Romeo Sud 1982

Alfa Romeo GTV 2,0 TS 1999
Alfa Romeo 156 2,0 TS 1999

Alfa Romeo 156 1,8 TS 2002

Alfa Romeo 155 2,0 Sport 1995

Alfa Romeo 146 2,0 Ti 1997
Alfa Romeo 147 2,0 Selespeed 2001

Alfa Romeo 147 1,6 TS 2001

Alfa Romeo 33 1,7 QV 1989
Mazda MX-5 1,8 (140hk) 2000

Mazda MX-5 1,8 (140hk) 2001

Mitsubishi Pajero 3,0 24V, 1998

Mitsubishi Pajero 3,0 24V, 2000

Nissan Primera 1,6 2000
Toyota Celica 1,8 2000
Toyota MR-2 1,8 2000
Seat Leon 1,8 T 180hk 2000
Fiat Bravo GT 1999
Audi A4 2,8 Quattro 1996

Audi A4 1,8 T 1999
Audi A4 1,6 1996
Audi A3 1,6 1999
Citroën Xantia 3,0 Activa 1998
Citroën Xantia 2,0 Turbo 1996
Citroën AX GT 1991

Citroën AX 1,1 1991
Citroën Saxo VTS 2000
Citroën Saxo 1,4 1999

Porsche Boxster 2,5 1997
Peugeot 206 GTI 2000

Peugeot 206 1,4 1999

Peugeot 306 1,6 2000
Peugeot 406 2,0 HDI 2000
Peugeot 406 2,0 1996

Peugeot 406 2,0 1998 (sportskit, 160 hk,)

Peugeot 406 2,0 ST 2001

Peugeot 406 1,8 1996
Peugeot 406 1,8 1997

Peugeot 406 TS6 2001
VW Golf TDi 130 hk, 2002

VW Golf IV GTI 1998
VW Golf IV 1,8 1999
VW Golf II GTI 1988
VW Golf II CL 1986

VW Polo Classic 1,4 1996

VW Touareg V5 TDI 2003
Ford Sierra 1,8 1985

Ford Sierra 1,6 1988

Ford Sierra 2,0i DOHC 1991

Ford Sierra 2,0i DOHC GLX 1993
Ford Mondeo 2,0 1998

Ford Mondeo 2,0 2001

Ford Mondeo 2,0 2002

Ford Mondeo 2,0 2003

Ford Focus Stationcar 2,0 2001

Ford Focus Stationcar 1,6 2003
Nissan Almera 1,8 2000
Toyota Corolla Chaser 1,4 1990
Toyota Corolla 1,4 VVT 2000
Hyundai Elantra 2,0 2000

Renault Megane 1,8 1997

Opel Vectra 2,0 2000

Saab 9-5 Aero Estate, 2002

Det kan være jeg har glemt nogle, men hul i det :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 20:32

On Wed, 19 May 2004 20:13:20 +0200, Morten Lorenzen wrote:

> Saab 9-5 Aero Estate, 2002

Fortæl... er det bare luxus eller hvad?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-05-04 20:47

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Fortæl... er det bare luxus eller hvad?

Tjaaa, lidt skuffet over præstationerne, men hvad pokker kan man forlange af
250 hk :)
Nej, seriøst, bilen er en perfekt langturscruiser, kvaliteten er
overbevisende, lækker bil. Men den er for kedelig IMHO.(Vi prøvede en med
automatgearkasse)

-M

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 20:54

On Wed, 19 May 2004 21:46:50 +0200, Morten Lorenzen wrote:

> Tjaaa, lidt skuffet over præstationerne, men hvad pokker kan man forlange
> af 250 hk :)

Tænker du nul til 100 eller mellemacc. ? Det er vel i mellemacc. at den
knuser knogler

> Nej, seriøst, bilen er en perfekt langturscruiser, kvaliteten er
> overbevisende, lækker bil. Men den er for kedelig IMHO.(Vi prøvede en
> med automatgearkasse)

Ja - det kan du faktisk godt bilde mig ind (at den er kedelig). Men et
stage1 kit kan vel gøre meget

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-05-04 22:11

> Tænker du nul til 100 eller mellemacc. ? Det er vel i mellemacc. at
> den knuser knogler

Knuser knogler - haha NEVER! Lorenzen, M Knudsen, Henrik B og undertegnede
var med ude at køre i den og den trækker altså ikke imponerende ifht. 250hk.
Jeg vil påstå at min Cosworth kan gi' den overbevisende baghjul i samtlige
dicipliner! En Omega 3000 24v kører fra den, hvilket jeg selv har prøvet 3
gange på motorvejen i mellemaccelerationerne!

> Ja - det kan du faktisk godt bilde mig ind (at den er kedelig). Men et
> stage1 kit kan vel gøre meget

Fremragende til cruising, men stage 1 kit er et krav for at den skal være
hurtig! Automatgearkassen er ikke imponerende når det skal gå hurtig!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 22:18

On Wed, 19 May 2004 23:11:19 +0200, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>En Omega 3000 24v kører fra den, hvilket jeg selv har prøvet 3
>gange på motorvejen i mellemaccelerationerne!

Nu gider vi ikke høre mere om dén Omega! - jeg har
gjort det een gang

>Fremragende til cruising, men stage 1 kit er et krav for at den skal være
>hurtig! Automatgearkassen er ikke imponerende når det skal gå hurtig!

Moment reduceres i 1. gear, hvorfor det er skod, IMO...

/Mogens
som gerne ser en mail fra Hans Paulin !

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-05-04 22:30

> Nu gider vi ikke høre mere om dén Omega! - jeg har
> gjort det een gang

Haha - nej, men det er den eneste jeg kan sammenligne med. I Cossie'en har
jeg givet sådan en MEGA røv, hvor han var i 4. fra 120-180kmt og så i 5.
gear op til 220kmt. Idet han skulle til at skifte gear etc. (jeg lå i 5.
gear hele tiden) måtte han jo ind til højre, så jeg blæste forbi og væk fra
ham uden problemer. Han var helt oppe at ringe da jeg kørte fra, med thumps
op til mig - skægt :)

> Moment reduceres i 1. gear, hvorfor det er skod, IMO...

Men det er sgu fedt at ha' aut. gear!

> som gerne ser en mail fra Hans Paulin !

Nå?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 22:24

On Wed, 19 May 2004 23:11:19 +0200, Cosworth POWER wrote:

> Knuser knogler - haha NEVER! Lorenzen, M Knudsen, Henrik B og

Ja okay - det skal måske nævnes, at der nok heller ikke skal så meget
til, at imponere mig når den "vildeste" bil jeg har kørt i har haft
under 180HK...

> undertegnede var med ude at køre i den og den trækker altså ikke
> imponerende ifht. 250hk. Jeg vil påstå at min Cosworth kan gi' den
> overbevisende baghjul i samtlige dicipliner! En Omega 3000 24v kører fra

Den Cossie er vist heller ikke tabt bag af en wuvn

> Fremragende til cruising, men stage 1 kit er et krav for at den skal være
> hurtig! Automatgearkassen er ikke imponerende når det skal gå hurtig!

Ellers dejligt med tomatkasse ...

Fra : Cosworth POWER

Dato : 19-05-04 22:37

> Den Cossie er vist heller ikke tabt bag af en wuvn

Den har omkr. 260hk mod SAAB'ens 250hk? Min har 4-hjusltræk at slæbe på....
men det er pænt nice i sving og vådt vejr!

> Ellers dejligt med tomatkasse ...

Meget!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-05-04 08:35

On Wed, 19 May 2004 23:37:29 +0200, Cosworth POWER wrote:

> Den har omkr. 260hk mod SAAB'ens 250hk? Min har 4-hjusltræk at slæbe
> på.... men det er pænt nice i sving og vådt vejr!

Din er så også bygget og sat op til race... noget Saab'en nok ikke er
med direktionsfruen for øje

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 20:54

On Wed, 19 May 2004 21:31:48 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Fortæl... er det bare luxus eller hvad?

Hvorledes definerer du det?

Jeg var med, og bilen var da okay. Men tænker du på handskelæder og
sådan noget, så glem alt om det.

/Mogens
Lupo 3L væk fra motorvejene !