Den nye Golf!
Fra : Ann Nielsen

Dato : 16-05-04 22:08

Hej alle sammen.

Er der nogen herinde der har nogle erfaringer med den nye Golf? Der er
dejlig god plads i den, såååå måske er det et emne til den lille bilpark :)

Med venlig hilsen

Ann Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-04 22:20

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle sammen.
>
> Er der nogen herinde der har nogle erfaringer med den nye Golf? Der er
> dejlig god plads i den, såååå måske er det et emne til den lille bilpark
:)

Jeg har hørt kritik af plastikkvaliteten i den - så sent som i dag. Og
m.h.t. plads, så må du ikke være ret høj, eller du har kun prøvet at sidde
foran, for på bagsædet sidder jeg ikke behageligt (190 cm.).

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 22:23

> Jeg har hørt kritik af plastikkvaliteten i den - så sent som i dag.

Jeg tror nok, plastkvaliteten er på højde med nogen anden i klassen -
problemet består i, at den ikke er noget fremskridt i forhold til Golf 4,
der jo var lysår foran alt andet i sin tid.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-05-04 22:39

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>problemet består i, at den ikke er noget fremskridt i forhold til Golf 4,
>der jo var lysår foran alt andet i sin tid.

Hvis lige ser bort fra at den i rene køreegenskaber blev grundigt
agterudsejlet...

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 08:40

> Hvis lige ser bort fra at den i rene køreegenskaber blev grundigt
> agterudsejlet...

Jeg synes, det er en forkert og manipulerende fremstilling.

Der er sket et skifte i det, som markedet efterspørger.

Golfen har gode, solide og sikre køreegenskaber, men det er 7 år siden,
modellen kom i handlen, og i den periode har der været en efterspørgsel
efter svingglade biler, "der drejer selv", som nogle motorjournalister
kalder det.

Dette er ikke en egenskab, der hidtil har været synderligt efterspurgt i
"det brede marked", da biler jo primært skal være gode til at køre ligeud,
til at bremse og til at kunne holde til en kollision. Fraværet af dette
"modelune", der også i nogle forklædninger kritiseres som risikable, er ikke
det samme som dårlige køreegenskaber.

Men du fik selvfølgelig sagt noget dårligt om VW igen.

De ved en masse mekaniske ting om biler, Jan - og dette læser jeg med stor
interesse. Men jeg bliver efterhånden lidt træt, når jeg hele tiden læser de
der enøjede angreb, som jeg i øvrigt ikke mener er udtryk for den største
seriøsitet.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : SlowHand

Dato : 17-05-04 13:41

"Jan W Nielsen" <Intet svar> wrote in message

> [...]
de
> der enøjede angreb, som jeg i øvrigt ikke mener er udtryk for den største

Enig.

Dog er Jan ikke den eneste :(

/SlowHand aka. Niels Munk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 17-05-04 16:57

SlowHand wrote:
> "Jan W Nielsen" <Intet svar> wrote in message

> Enig.
>
> Dog er Jan ikke den eneste :(

Det er nu meget morsomt at se Tordenskjolds soldater dukke op som trold
af en æske hver gang der er den mindste kritik af VW

Ole Thomsen

Fra : SlowHand

Dato : 17-05-04 17:40

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> Det er nu meget morsomt at se Tordenskjolds soldater dukke op som trold
> af en æske hver gang der er den mindste kritik af VW

Tjae, det kan du jo mene...

Jeg synes dog, udfra et objektivt synspunkt (om muligt), at den
negative holdning overfor VAG, i særdeleshed VW, er vokset over
den seneste tid. (herinde)

Folk kan jo dårligt nævne ordet VW herinde, uden at der kommenteres
negativt fra 2-3 sider hver gang. Prøv at nævne ordet Ford, og se om
samme sker... næppe.

Det er mit indtryk at dem der råber højst (mest :) ) herinde, ofte er
VW-kritiske. Ofte uden noget sagligt grundlag.

Det er ærligt talt blevet lidt trættende at se på. Vi kan jo bare tage
din egen kommentar - ganske overflødig.

Èt eller andet må VW jo gøre rigtigt idét de besidder så stor en
markedsandel...

/SlowHand

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-05-04 18:32

"SlowHand" <spam@sejeniels.dk> skrev :

>Tjae, det kan du jo mene...

Det kan han - en af de gode ting herinde er jo at folk kan have sin
mening

>Jeg synes dog, udfra et objektivt synspunkt (om muligt), at den
>negative holdning overfor VAG, i særdeleshed VW, er vokset over
>den seneste tid. (herinde)

Der er antallet af flotsnakkerier om WV såmænd også - så er det på
bundlinien set, ikke så mærkeligt at der antalsmæssigt, kommer et
tilsvarende antal indlæg fra folk der ikke er enige med WVfanatikerne
;)

( Here we go again ...... )

>Folk kan jo dårligt nævne ordet VW herinde, uden at der kommenteres
>negativt fra 2-3 sider hver gang. Prøv at nævne ordet Ford, og se om
>samme sker... næppe.

Vrøvl - hvis folk fortæller noget, der er korrekt, bliver de da ikke
anfægtet, men at påstår forkerte ting, bliver sgu' modsagt.

>Det er mit indtryk at dem der råber højst (mest :) ) herinde, ofte er
>VW-kritiske. Ofte uden noget sagligt grundlag.

OK - Her er så en opgave - find et angreb på WV, der er grundløst !

>Det er ærligt talt blevet lidt trættende at se på. Vi kan jo bare tage
>din egen kommentar - ganske overflødig.

Så lad være med at læse det - sværere er det nu ikke, eller tag kampen
op, istedet for at tro at folk vil undlade at skrive noget, bare fordi
du ikke har lyst til at læse det. Det er et debatforum det her.

>Èt eller andet må VW jo gøre rigtigt idét de besidder så stor en
>markedsandel...

<< ****host.wav***** >>

Spis lige brød til - de har vist kun ca. 10% af markedet ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : SlowHand

Dato : 17-05-04 19:31

<jan@stevns.net> wrote in message
> "SlowHand" <spam@sejeniels.dk> skrev :

> Det kan han - en af de gode ting herinde er jo at folk kan have sin
> mening

Neeemli' ja!

> [...]
> bundlinien set, ikke så mærkeligt at der antalsmæssigt, kommer et
> tilsvarende antal indlæg fra folk der ikke er enige med WVfanatikerne

Man behøver nu ikke at være fanatiker, for at finde en given model
fra et givet mærke tiltrækkende. Problemet er jo at "gæster" i gruppen
som spørger til VW, bliver tudet ørene fulde af mærket's dårligdomme.
Dette ville ikke ske i samme grad, hvis samme person spurgte til Ford.
- og kom nu ikke og sig at det er fordi Ford ingen har...

> OK - Her er så en opgave - find et angreb på WV, der er grundløst !

"Grundløst" og "Uden sagligt grundlag" er 2 helt forskellige ting, men
here we go anyways: Følgende er klippet fra en tråd fra 17/4-04, ved
navn: "Så fik jeg min "nye" bil!":

Citat start:

| Hvilken størrelse søm har du haft fingrene i?

Citat Slut:

Ovenstående kan vist betegnes som essensen i det JEG er træt af.
Nemlig alle de små dumme bemærkninger, som der er så mange af...

> Så lad være med at læse det - sværere er det nu ikke, eller tag kampen
> op, istedet for at tro at folk vil undlade at skrive noget, bare fordi
> du ikke har lyst til at læse det. Det er et debatforum det her.

Ehh... ja... Har jeg ikke lige "taget kampen op" ?

> << ****host.wav***** >>
>
> Spis lige brød til - de har vist kun ca. 10% af markedet ;)

Ok, fair nok. Jeg udtalte mig også kun om .dk markedet, men det
kunne du jo heller ikke vide :) Ved du hvor stor en markedsandel
de har her? og evt. noget "bevis" af en slags? Kunne jo være meget
sjovt at vide...
Mit indtryk er, om ikke andet, at en meget stor %del af den danske
bilpark, har oprindelse hos VAG's fabrikker...

/SlowHand

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-05-04 20:06

"SlowHand" <spam@sejeniels.dk> skrev :

>Man behøver nu ikke at være fanatiker, for at finde en given model
>fra et givet mærke tiltrækkende.

Det er heller ikke det jeg opponerer mod. Det er ting der får det til
at lyde som om WV har opfundet hjulet endnu engang, der bringer mig
fluks til blækhuset.

>Problemet er jo at "gæster" i gruppen som spørger til VW, bliver tudet
>ørene fulde af mærket's dårligdomme.

Mjoehhh, øehh, bøehhh - ser du.... er det ikke en fordel for folk,
der påtænker at hælde en masse penge efter en bil, at de får en række
tips til hvad de bør være opmærksomme på ?

>Dette ville ikke ske i samme grad, hvis samme person spurgte til Ford.
> - og kom nu ikke og sig at det er fordi Ford ingen har...

Pjat med dig - hvis folk spørger til f.eks Sierra, får de ofte et hint
om at kigge på gruppens hjemmeside, om brugtbil - her er en Sierra
taget under kærlig behandling.

Spørger du om Escort - er det straks fremme med rust i klap,
ruderammer etc

Mondeo'erne af ny type, har problemer med sealingen af pladesamling i
dørene

Så - bottomline - Ford bliver dælme osse nævnt

> [...]

>Ovenstående kan vist betegnes som essensen i det JEG er træt af.
>Nemlig alle de små dumme bemærkninger, som der er så mange af...

Jeg tror sgu du overså det humoristiske islæt -
"Så søm det skilt fast!"

Gruppen her er meget humoristisk anlagt - sådan er den nu engang, vil
man have knastørre svar, er der en anden gruppe, der måske er bedre
egnet, men den er jo netop ikke beregnet på beretninger

>Ehh... ja... Har jeg ikke lige "taget kampen op" ?

Joehhh da ;)

> [...]
>kunne du jo heller ikke vide :) Ved du hvor stor en markedsandel
>de har her? og evt. noget "bevis" af en slags? Kunne jo være meget

tjaehh - mine ca 10 procent, kom fra konkurrencestyrelsen
http://www.ks.dk/publikationer/konkurrenceredegoerelsen/kr2001/kap4-2/

Og ja - du har ret i at jeg kun tænker med "danske øjne"

>Mit indtryk er, om ikke andet, at en meget stor %del af den danske
>bilpark, har oprindelse hos VAG's fabrikker...

Sådan ser det ikke helt ud, ude på vejene ;)

Jeg ser flere pøsjø'er end golf/polo , jeg ser flere gamle Morris
minor, end jeg ser bobler
Jeg ser generelt set alt for mange udefinerbare biler, der under
skallen enten er mazda, eller toyota - jeg kan ikke altid kende
forskel..... du ved de biler der ligner en udflydt lerform, på hjul

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ann Nielsen

Dato : 17-05-04 20:46

Om det er Ford, Peugeot eller hvad ved jeg at jeg spørger om, så satser jeg
da på at få Jeres mening! At der er forskellige meninger er jo bare skønt,
så kan jeg jo selv bedømme ud for det! Men når jeg spørger, så satser jeg da
på at alle der kender til det mærke bil (hvad enten at det er Kia, Ford,
Toyota eller Jaguar) gerne vil udtale sig om deres mening. Om den er negativ
eller positiv, det kommer ud på et, bare der følger en forklaring med. Så
kan jeg selv bruge hovedet til resten!

Men tak for alle de meninger der er kommet indtil videre..

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 22:20

> Dette ville ikke ske i samme grad, hvis samme person spurgte til Ford.
> - og kom nu ikke og sig at det er fordi Ford ingen har (dårligdomme,
red.)...

Ford har i rigtig, rigtig mange år slet ikke været i klasse med VW.

Hvis man ser bort fra de seneste år, er det i grunden helt til grin at
sammenligne de to mærker.

Det er som at sammenligne en alm. Opel med en Audi.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 02:11

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> Hvis man ser bort fra de seneste år, er det i grunden helt til grin at
> sammenligne de to mærker.
>
> Det er som at sammenligne en alm. Opel med en Audi.

Overdrivelse fremmer forståelsen. Nu begynder du at sammenligne en ringere
bil end en Ford, med en bedre bil end en VW....

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 06:52

> Overdrivelse fremmer forståelsen. Nu begynder du at sammenligne en ringere

Jeg mener nu ikke, at Opel er ringere end Ford. Det mener jeg faktisk ikke,
der er ret meget, der er. Og det er ikke engang pjat.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 07:39

> Overdrivelse fremmer forståelsen. Nu begynder du at sammenligne en ringere
> bil end en Ford, med en bedre bil end en VW....

Hovsa - glemte en interessant ting:

Hvorfor synes du Audi er bedre end VW, når vi taler sammenlignelige
modeller..?

Eftter min mening, er der enten tale om to ens biler - eller også om to helt
forskellige biler, hvor man ikke kan trække den ene frem foran den anden.

Eksempler:

Golf IV vs A3 mrk 1: Samme bil all around.

A4 mrk 1 vs Passat (97-): Audien er mere sportslig, men er mindre, støjere
mere, generelt mindre komfi. Begge har samme karrosseriteknik hvad angår
pladebehandling, få kringelkroge, limninger etc, begge har samme
kabinekvalitet etc, etc.

Efter mening samme kvalitet - blot i forskellige "stilarter".

Nu HAR VAG fundet ud af, at Audi A3 skal være mere sportlig. De har også en
fordel ift den efterhånden meget gamle Passat.

(Bliver i øvrigt spændende at se, hvad den nye har at byde på)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-05-04 14:02

On Mon, 17 May 2004 20:30:45 +0200, "SlowHand" <spam@sejeniels.dk>
wrote:

[snip]
> [...]
>
>Ovenstående kan vist betegnes som essensen i det JEG er træt af.
>Nemlig alle de små dumme bemærkninger, som der er så mange af...

Først ærgrer du dig over angreb på VW, og nu bruger du eksemplet til at
brokke dig over bemærkninger generelt. Hvad ligger dig her mest på
sinde?

Fly

Fra : SlowHand

Dato : 18-05-04 23:54

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Først ærgrer du dig over angreb på VW, og nu bruger du eksemplet til at
> brokke dig over bemærkninger generelt. Hvad ligger dig her mest på
> sinde?

Tillad mig at omformulere så...

Jeg er træt af alle de små dumme kommentarer/angreb mod VAG, som
ikke ligefrem kan kaldes saglige.

Selvfølgelig skal der være plads til saglig og underbygget kritik - klart.

/SlowHand

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-04 10:21

On Wed, 19 May 2004 00:53:55 +0200, "SlowHand" <spam@sejeniels.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

>Tillad mig at omformulere så...
>
>Jeg er træt af alle de små dumme kommentarer/angreb mod VAG, som
>ikke ligefrem kan kaldes saglige.

Okay. Den omtalte sætninh er min. At det lige var VAG, der i dette
tilfælde var tale, er tilfældigt fra min side. I den sætning kan du
udskifte VAG med Ford, Alfa, MB, Audi eller, hvad du nu vil. Min
kommentar ville have været den samme.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 22:13

> Vrøvl - hvis folk fortæller noget, der er korrekt, bliver de da ikke
> anfægtet, men at påstår forkerte ting, bliver sgu' modsagt.

Nu har jeg gennem tiderne sagt en hel del rigtige ting, der er blevet
forsøgt anfægtet, så det kan ikke være helt rigtigt.

Det er ikke altid der bliver modsagt særlig kvalificeret, men man kan være
sikker på, at den kommer.

Ofte handler det for modsigerne ikke om at blive klogere - men om generelt
at rakke VAG ned.

Det er sølle, IMO.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 02:12

> Ofte handler det for modsigerne ikke om at blive klogere - men om generelt
> at rakke VAG ned.

Og vendt om: Ofte handler det for modsigerne ikke om at blive klogere - men
om generelt
at skamrose VAG.

> Det er sølle, IMO.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 06:53

> Og vendt om: Ofte handler det for modsigerne ikke om at blive klogere -
men
> om generelt
> at skamrose VAG.

Hvem gør det..?

(Såvidt jeg ved, har jeg alene nævnt nogle ret faktuele ting)

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-05-04 17:02

>Jeg synes, det er en forkert og manipulerende fremstilling.

Det må du så synes - men hvis du nu lige læser linien igen, står der
faktisk at det eneste der er at udsætte på den, er køreegenskaberne.

Resten af bilen er sgu' ok

Hvad manipulerende er der i det ?

>Dette er ikke en egenskab, der hidtil har været synderligt efterspurgt i
>"det brede marked", da biler jo primært skal være gode til at køre ligeud,

Du ser vist også bort fra at under gode *køreegenskaber* hører mere
end blot det at kunne være en ørn til at svinge, blandt andet, mener
jeg mange biler er væsentligt bedre til at give sin fører infor-
mationer om den ved der befares.

Jeg har prøvet alle Golferne, samt en helvedes masse andre biler -
hvis vi skal vurdere herlighedsfaktor, er der ikke mange af dem mellem
ur-gti'en og så en R32 - der kan kaldes spændende biler.

Det er uanset du kan li' det eller ej, happy_go_lucky biler , eller
som andre siger "tag på og kør, alt er hvor du venter det"

Det gør ikke bilen dårligere end andre, men det gør sgu' heller ikke
bilen til nogen guds gave til menneskeheden, så noget af den
forherligelse, folk - herunder af og til du, lægger for dagen, den er
der simpelthen i mine øjne ikke belæg for.

>Men du fik selvfølgelig sagt noget dårligt om VW igen.

Ja - den ret forbeholder jeg mig, men du tager lidt fejl i at det
herfra handler om at finde fejl ved bilen.

Hvad plastkvaliteten angår, er der ingen (!) der som WV kan få det til
at ligne kvalitet, uden egentligt at have noget at have det i

Og det var så et citat fra flere forskellige orakler udi biler.

>De ved en masse mekaniske ting om biler, Jan - og dette læser jeg med stor
>interesse.

tak ;)

>Men jeg bliver efterhånden lidt træt, når jeg hele tiden læser de
>der enøjede angreb, som jeg i øvrigt ikke mener er udtryk for den største
>seriøsitet.

Well - du har noget ret i at køreegenskaber og plastik-kvalitet er to
helt separate ting, så det indlæg fra min side af, var vel overflødigt

(Jeg skal beklage, at jeg ikke rigtigt kan lade være med at reagere
når folk giver udtryk for at WV produkter er alt andet overlegent)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 22:32

> Hvad manipulerende er der i det ?

Der er efter min mening manipulerende, fordi du fremstiller bilen som en med
dårlige køreegenskaber. Det har den overhovedet ikke.

> [...]
> forherligelse, folk - herunder af og til du, lægger for dagen, den er
> der simpelthen i mine øjne ikke belæg for.

Du har et generelt problem med at læse det, der står i nogle af indlæggene,
Jan. Du tolker så det smasker og angriber folk for noget du tror, der står.

> (Jeg skal beklage, at jeg ikke rigtigt kan lade være med at reagere
> når folk giver udtryk for at VW produkter er alt andet overlegent)

Igen - det har jeg ALDRIG NOGENSINDE sagt eller skrevet. Hold nu op med alle
de tvangstanker. Det er til at få spat af.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-05-04 23:20

>Der er efter min mening manipulerende, fordi du fremstiller bilen som en med
>dårlige køreegenskaber. Det har den overhovedet ikke.

Århhh hold da op mand - Nu er det satme dig der manipulerer !

At en Focus har eminente køreegenskaber, og kører røven ud af Golf'en,
betyder ikke den har dårlige egenskaber, bare at den er langt bedre.

Flueerotik på højt plan ?

>Du har et generelt problem med at læse det, der står i nogle af indlæggene,
>Jan. Du tolker så det smasker og angriber folk for noget du tror, der står.

fortæl mig lige hvad det markerede i denne sætning betyder :

"...i forhold til Golf 4, der jo var lysår foran alt andet i sin tid."
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

^Hvis det ikke er en forherligelse, så skal jeg have nogle skolepenge
tilbage ;)

>Igen - det har jeg ALDRIG NOGENSINDE sagt eller skrevet. Hold nu op med alle
>de tvangstanker. Det er til at få spat af.

Kig lige et par linier op - og overvej dine ord en gang til.

spat eller ikke spat ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 07:07

> Flueerotik på højt plan ?

Nej - jeg synes bare, at du (en enkelte andre) er useriøse, når der står VAG
på programmet. Ensidige og utroværdige. Samtidig kalder du mig for en
VAG-forherligere. Det er da til grin, mand.

Gå samtlige mine indlæg igennem og konstater, at der er nævnt pro et con
hele vejen igennem. Hvornår er du sel på banen med gennemgang er pro..? (Jeg
har flere gange nævnt hele listen af svage punkter på bl.a. Passat. Jeg har
også nævnt, at de ikke er pengene værd som nye. Jeg har også nævnt 1,8
T´eren som en perle, kabinekvaliteten og ruststyrken som styrker.)

Nå tågehornene har råbt op om, at også VAG af nyere generationer ikke er
særligt ruststærke etc har jeg blot holdt fast, hvilket har betydet at folk
med lille hukommelse ikke kan huske, der er skrevet andet end positivt om
mærket.

> fortæl mig lige hvad det markerede i denne sætning betyder :
> "...i forhold til Golf 4, der jo var lysår foran alt andet i sin tid."

Det står helt tydedeligt ovenfor.

> ^Hvis det ikke er en forherligelse, så skal jeg have nogle skolepenge
> tilbage ;)

Det er en konstatering, Jan. Hvem i klassen havde en lækrere kabine end Golf
IV..?

> Kig lige et par linier op - og overvej dine ord en gang til.

Jeg nævner ikke, at VAG er alt andet overlegent. Jeg nævner at en bestemt
model på et punkt var alt andet overlegent. (i samme klasse, forståes.)

Du laver den logiske fejlslutning "fra del til helhed" og angriber mig for
det, selvom jeg ikke har gjort mig skyldig i "forbrydelsen".

Det største problem ved mine diskutioner med dig, Jan er ikke kvalificerede
indspark. Det er at få dig til at forstå det, der skrives.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-05-04 07:30

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Det største problem ved mine diskutioner med dig, Jan er ikke kvalificerede
>indspark. Det er at få dig til at forstå det, der skrives.

ok - fremover må jeg regne med at når du snakker om en bil , så
sammenligner vi på "klassen"

Fair nok - jeg læser bare ordet "alt andet" som dækkende over noget
mere end bare klassen.

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-05-04 07:33

jan@stevns.net wrote:

> ok - fremover må jeg regne med at når du snakker om en bil , så
> sammenligner vi på "klassen"
>
> Fair nok - jeg læser bare ordet "alt andet" som dækkende over noget
> mere end bare klassen.

Nu skal du ikke gi dig for meget, så bliver JWN ikke til at holde ud
at høre på ;)

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 07:40

> Nu skal du ikke gi dig for meget, så bliver JWN ikke til at holde ud
> at høre på ;)

Bare rollig - er der noget, der kan få den gode mand fra Stevns til at gå i
baglås, så er det kombinationen af VAG og JWN.

Så bliver han blind af modstand..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 07:33

> Fair nok - jeg læser bare ordet "alt andet" som dækkende over noget
> mere end bare klassen.

Sammenligner naturligvis ikke en S-klasse og en A8 med en Golf.

Det burde jeg måske have skåret ud.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 02:14

> Du har et generelt problem med at læse det, der står i nogle af
indlæggene,
> Jan. Du tolker så det smasker og angriber folk for noget du tror, der
står.

Hmmm, hvor er det lige jeg ellers har oplevet dette?

M.v.h.

Fra : Thomas

Dato : 17-05-04 19:04

> [...]
de
> der enøjede angreb, som jeg i øvrigt ikke mener er udtryk for den største

Enig!

Det er sjovt som alle diskussioner om VW skal ende i lang remse om alle
mærkets dårligdomme. Se blot ovenstående diskussion om Toureg, hvor et
indlæg drager paralleller til Nazi-Tyskland. Indlægget er dog så ringe
skrevet, at man bærer over med skribenten.

For et par dage siden handlede en tråd om rust-problemer på Ford Mondeo. På
trods af det fuldstændige groteske i at en ny bil i den prisklasse skal have
rustproblemer efter to år, er der bred enighed om, at det hele er 3M's
skyld.

Havde det nu været en VW.

Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-05-04 19:13

"Thomas" <ewwe@wewe.uk> skrev i en meddelelse news:g87qc.164599$jf4.8523180@news000.worldonline.dk...

> [...]
> rustproblemer efter to år, er der bred enighed om, at det hele er 3M's

Jeg har slet ikke noget imod VW, men det er sgisme svært at
tage dem alvorligt når de brager ud med 30 års bessermachen og
det så ikke er så godt alligevel....

/Jakob

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 19:13

On Mon, 17 May 2004 20:04:04 +0200, "Thomas" <ewwe@wewe.uk> wrote:

> [...]
>indlæg drager paralleller til Nazi-Tyskland. Indlægget er dog så ringe
>skrevet, at man bærer over med skribenten.

Hvor mange VW har du ejet?
Hvad er din baggrund for at kunne udtale dig/være enig?

>Havde det nu været en VW.

Nu er det jo sådan, at VW HAR været igennem dén mølle !

/Mogens
som har en enorm erfaring med VAG's !

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 02:18

> Hvor mange VW har du ejet?
> Hvad er din baggrund for at kunne udtale dig/være enig?

Hér har vi sgu humlen i det hele! En del herinde blander sig ofte med
meninger og kommentarer, om ting de reelt ingen personlig erfaring har med.
De giver naturligvis en masse diskussioner, ligesom folk har et vidt
forskelligt referrenceniveau m.h.t. erfaring og "prøverkørsler".

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 07:10

> Hér har vi sgu humlen i det hele! En del herinde blander sig ofte med
> meninger og kommentarer, om ting de reelt ingen personlig erfaring har
med.

Der kan "blandes" kvalificeret, hvis der kan henvises til relevante
undersøgelser. Du behøver jo heller ikke have personlig erfaring med
kollision for at lære os om et eller andet med Saab.

> De giver naturligvis en masse diskussioner, ligesom folk har et vidt
> forskelligt referrenceniveau m.h.t. erfaring og "prøverkørsler".

Folk der ikke har en kæft forstand på "køreegenskaber", men snakker
alligevel, er det største problem. Det samme gælder hurtig-kørsel.

Det kan være svært at påvise i diskussionen - men alle der har prøvet
sagerne kan se, når noget ikke holder vand.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-04 13:10

Fra : Thomas

Dato : 18-05-04 14:55

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> On Mon, 17 May 2004 20:04:04 +0200, "Thomas" <ewwe@wewe.uk> wrote:

> Hvor mange VW har du ejet?
> Hvad er din baggrund for at kunne udtale dig/være enig?

Kan ikke helt se relevansen af det spørgsmål. Men hvis det betyder noget for
dig, så har jeg haft 3 VW'er, hvoraf to er min nuværende Passat 2004 og Golf
1989.

Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 16:23

On Tue, 18 May 2004 15:54:46 +0200, "Thomas" <ewwe@wewe.uk> wrote:

>Kan ikke helt se relevansen af det spørgsmål. Men hvis det betyder noget for
>dig, så har jeg haft 3 VW'er, hvoraf to er min nuværende Passat 2004 og Golf
>1989.

Det har den relevans, at dine udtalelser "holder mere vand", hvis du
personligt kan diske op nogle erfaringer istedet for blot at tro...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-05-04 20:09

"Thomas" <ewwe@wewe.uk> skrev :

> [...]
>indlæg drager paralleller til Nazi-Tyskland. Indlægget er dog så ringe
>skrevet, at man bærer over med skribenten.

et sådan indlæg, kan enhver med fornuften i behold sgu' da nemt bære
over med.

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-04 12:35

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Jeg tror nok, plastkvaliteten er på højde med nogen anden i klassen -
> problemet består i, at den ikke er noget fremskridt i forhold til Golf 4,
> der jo var lysår foran alt andet i sin tid.

Undtaget fabriksmonteret udstyr, med mindre du mener priser på det.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 22:20

> Er der nogen herinde der har nogle erfaringer med den nye Golf? Der er
> dejlig god plads i den, såååå måske er det et emne til den lille bilpark
:)

Hej Ann

Bilens største problem er den høje pris.

Tilbehør er også ekstremt dyrt.

Hvorfor i grunden ikke købe en Superb 1,8 T..? Den er 3 gange så stor. Den
er 3 gange så komfortabel. Og endeligt er den jo ikke væsentligt dyrere.
(Såfremt du måtte kikke på Golf 2.0 FSi.)

VW er fin - men bilen kan også være for dyr, synes jeg. Jeg tror ikke, jeg
ville købe den, men hvis man verliebt, ja så er man jo solgt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ann Nielsen

Dato : 16-05-04 22:26

Ja prisen er altså FOR HØJ!

Jeg sidder altid foran og bagi, da jeg har lange ben, ifølge bilindustien
FOR lange! Så sætter jeg forsædet som om at jeg skulle køre, derefter
smækker jeg ind på bagsædet, og tester på den måde. Jeg er dog kun 178 cm,
men jeg syntes alligevel at der var plads nok til loftet...

Mht. til skoda... uha uha uha... den har jo stadig det navn.. min kæreste
vil gerne købe sådan en... meen med et logo der ligner en Flyvende p..
såååååå nej tak.. og alligevel så er jeg så meget Onkel Joakim, så jeg godt
kunne finde på det.. Kan man fjerne logo dimsen, så jeg ikke kan se de
mærker med Skoda på? Det ville jo være en mulighed :)

Ann

Fra : Landberg

Dato : 16-05-04 22:30

> Jeg sidder altid foran og bagi, da jeg har lange ben, ifølge bilindustien
> FOR lange!

Så er der kun plads til to af din slags i Golf'en....

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 22:31

> Mht. til skoda... uha uha uha... den har jo stadig det navn..

Kør en tur i den - så glemmer du alt om emblemet foran.

Den kører som en "konge-bil".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ann Nielsen

Dato : 16-05-04 22:39

Ja og vi har kørt den... meeeen logoet... pylret.. Jeps.. det er jeg.. og
jeg sidder og glor på Skodaer på nettet nu i håb om at jeg denne gang kan
overbevise mig selv..

Kan man godt fjerne de logoer? Så det evt. ser pænt ud bagefter!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-05-04 22:41

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan man godt fjerne de logoer? Så det evt. ser pænt ud bagefter!

Har du overvejet evt. at bestille det sprøjtemalet i den farve, du ønsker..?

Hr. Bjørn

Fra : Ann Nielsen

Dato : 16-05-04 22:45

Næhh... det havde jeg faktisk ikke.. jeg var slet ikke klar over at man
kunne det..

Tak for tipset, Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-05-04 22:48

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næhh... det havde jeg faktisk ikke.. jeg var slet ikke klar over at man
> kunne det..

Det burde være en smal sag for enhver autolakere

> Tak for tipset, Hr. Bjørn

Det var så lidt..

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-05-04 23:11

KLIP

> Den kører som en "konge-bil".

Giver du den "konge-udstyret" koster den stadig kun en "prinses pris:

704.760,- Kr. mit das ganze molevitten...

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 05:46

On Mon, 17 May 2004 00:10:38 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Giver du den "konge-udstyret" koster den stadig kun en "prinses pris:
>704.760,- Kr. mit das ganze molevitten...

TDI ?

Afskrivningen er vel okay:
www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=427557&page=1
(50.000 kr på 8-9 mdr)

Eller på 4 mdr.:
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=264002042&page=2

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-05-04 09:39

KLIP

> TDI ?

Jeg regnede på en V6.

Hvad løber en TDI op i..?

> Afskrivningen er vel okay:

Det er der ikke noget at sige til, hvis det holder.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-05-04 16:30

On Mon, 17 May 2004 10:39:15 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Jeg regnede på en V6. Hvad løber en TDI op i..?

Den er 20.000 dyrere !

>Det er der ikke noget at sige til, hvis det holder.

OK - 50.000 kr på under et halvt år?
Så har min Omega intet at frygte, kan jeg se...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-05-04 17:29

KLIP

> OK - 50.000 kr på under et halvt år?

Bare det at køre en ny bil ud over kanstenen koster en lille formue.

Prøv at kigge på Audi, MB, Opel osv. osv.

> Så har min Omega intet at frygte, kan jeg se...

Med alderen går det ikke så hurtigt..

Man kan endda opleve en betragtelig værdiforøgelse..

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-05-04 22:40

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev :

>Kan man fjerne logo dimsen, så jeg ikke kan se de
>mærker med Skoda på? Det ville jo være en mulighed :)

Du kan jo ikke se dem inde fra --- øehh bortset fra den grimme grønne
klat på rattet ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Ann Nielsen

Dato : 16-05-04 22:44

Jeps... det er godt nok en STOR klat :)

Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-04 22:47

> Jeps... det er godt nok en STOR klat :)

*ROFL*

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 17-05-04 21:05

> "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> *ROFL*

Den klat er da voldsomt grim - bilerne er jo lækre, men logoet stinker for
vildt.

Men se da bort fra det logo.....!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ann Nielsen

Dato : 17-05-04 21:08

> Den klat er da voldsomt grim - bilerne er jo lækre, men logoet stinker for
> vildt.
>
> Men se da bort fra det logo.....!
>
> /Peter

Jeps.. jeg PRØVER... :) Skal nok liiiige vænne mig til det..

Fra : Morten Petersen

Dato : 17-05-04 17:19

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse n

> [...]
> vil gerne købe sådan en... meen med et logo der ligner en Flyvende p..
> såååååå nej tak.. og alligevel så er jeg så meget Onkel Joakim, så jeg

Hej Ann

Jeg tror ikke at onkel Joakim vil mene at skoda superb det er det rigtige
køb i forhold til golfen rent afskrivningsmæssigt... Der er et begrænset
marked for denne selv som brugt. Mange er jo af samme mening som dig og
ville nok hellere have en Passat!

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg godt kunne tænke mig begge
biler. Har kørt skodaen med 130 hk diesel og den kører kanon..
Jeg har haft 3 stk. af den gamle Golf4. Billig i drift, lang mellem service
for mit vedkommende ca. 46000 t/km (diesel) Rigtig god gensalgsværdi. Og
masser af udstyr kan købes billigere (brugt) i tyskland hvis man har mod til
det. F.eks original navigation og læder samt mange andre lækre ting som
koster meget herhjemme.. Jeg er af den overbevisning at den nye golf vil om
ikke være bedre så ligeså god...

Mvh
Morten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-05-04 14:07

"Ann Nielsen" <mailto:annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Den nye Golf!"

> Ja prisen er altså FOR HØJ!
>
> Jeg sidder altid foran og bagi, da jeg har lange ben, ifølge bilindustien
> FOR lange!

Jeg var slet ikke klar over at en kvinde kunne have for lange ben.

>Så sætter jeg forsædet som om at jeg skulle køre, derefter
> smækker jeg ind på bagsædet, og tester på den måde. Jeg er dog kun 178 cm,
> men jeg syntes alligevel at der var plads nok til loftet...

Hvis det er et krav at du selv kan være på alle pladser er der sikkert også andre
i klassen, men det er sikkert ikke eneste krav.

> Mht. til skoda... uha uha uha... den har jo stadig det navn

Der er da folk der vrænger på næsen nå de hører navnet, det er der bestemt ingen
grund til.

> [...]
> kunne finde på det.. Kan man fjerne logo dimsen, så jeg ikke kan se de
> mærker med Skoda på? Det ville jo være en mulighed :)

Ja logoet ligner rigtig nok en flyvende diller, men på den anden side er der fri
udsigt til stjernen bag rattet i en Mercedes. Gad vist hvad man så skriver i
skadesanmeldelsen hvis en Mercedes får en Skoda op bag i.....hmmmm

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 17-05-04 06:22

> [...]
>
> Er der nogen herinde der har nogle erfaringer med den nye Golf? Der er
> dejlig god plads i den, såååå måske er det et emne til den lille bilpark

Da min Audi A6 var til service, lånte jeg en Golf 1.9 diesel. Det er godt
nok den mest larmende bil, jeg nogensinde har kørt i. Den trækker ganske
godt, men sikke da en larm. Jeg er vant til en 6 cylindret benzin-bil, men
alligevel - jeg var meget overrasket. Så jeg køber i hvertfald aldrig bilen
med den pågældende motor.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 08:42

> Da min Audi A6 var til service, lånte jeg en Golf 1.9 diesel. Det er godt
> nok den mest larmende bil, jeg nogensinde har kørt i.

I sammenligning med Focus og Mazda 3 fremhæves den som særligt støjsvag.

Det er en "unfair match" at sammenligne med en stor Audi, der har en
sekscylindret benzinmotor.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Søren B Rasmussen og~

Dato : 18-05-04 10:04

> [...]
>
> Er der nogen herinde der har nogle erfaringer med den nye Golf? Der er
> dejlig god plads i den, såååå måske er det et emne til den lille bilpark

Har kørt 1400 km i en 2.0 TDI, med original Sportsundervogn.

Den kørte perfekt, en meget harmonisk bil som sagtens kunne hænge på
svingene i kassel. Den var fornuftig hurtig og velkørende.
Jeg var meget imponeret af moteren, den larmede faktisk ikke, havde en helt
anden lyd en de 8v 1.9 TDI motorer.

Jeg kørte den hurtigste tid, frankfurt/flensborg, som jeg har kørt et par
gange i forskellige biler (Phaeton V6, Mercedes SLK 230, Opel Signum 2.2
TD).
Jeg skulle kun tanke een gang på vejen og kunne holde en meget høj
gennemsnitsfart.

Jeg fandt mig godt tilrette i den, er kun 177cm høj, så jeg ved ikke hvordan
høje mennesker har det i den.

Plastik kvaliteten, ja...der er ikke ændringer, og det forventede jeg jo
nok, men den er som den skal være....god.

Det 2 zonede klima virkede 100%, andre små ting imponere, kopholdede i
forskellige størrelser( så var der til min vandflaske og til en koffein
holdig sodavand), "køleskab" i hanskerummet, regnsensor som virkede perfekt.

Alt i alt er jeg imponeret.

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Landberg

Dato : 18-05-04 12:25

> [...]
> TD).
> Jeg skulle kun tanke een gang på vejen og kunne holde en meget høj

Hvor langt pr. liter kørte sådan en fætter med bundgas?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 15:23

> Hvor langt pr. liter kørte sådan en fætter med bundgas?

Mit gæt: 10,5 km/ltr.

--
/Jan W Nielsen