Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldning af digitale billeder
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 16-05-04 21:15

Har nogle billeder, som jeg gerne vil have fremkaldt.
Jeg kan se, at man kan gøre det online via Kodaks hjemmeside.
Er dette anbefalelsesværdigt - eller er der andre forslag?

Mvh.

Mads

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-05-04 22:00

In article <uVPpc.2543$hw3.661@news.get2net.dk>, Mads Jakobsen wrote:
> Har nogle billeder, som jeg gerne vil have fremkaldt.
> Jeg kan se, at man kan gøre det online via Kodaks hjemmeside.
> Er dette anbefalelsesværdigt - eller er der andre forslag?

Gode muligheder er www.pixum.de eller føtex/Bilka (via forretning
eller websiden). Der skal nok komme flere svar, men disse er
klassikkere. Og de laver ikke hvis kant på billeder fra
legetøjskameraer.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : David List

Dato : 17-05-04 09:02

On Sun, 16 May 2004 21:00:08 +0000 (UTC),
Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>
wrote in <slrncaflio.ti.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>:

> Gode muligheder er www.pixum.de eller føtex/Bilka (via forretning
> eller websiden). Der skal nok komme flere svar, men disse er
> klassikkere. Og de laver ikke hvis kant på billeder fra
> legetøjskameraer.

En fil i et givet format er den samme, uanset hvilket kamera den
kommer fra - forudsat at den valgte oploesning har vaeret den samme
paa forskellige kameraer.

Hvad mener du med ovenstaaende?

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-05-04 19:19

In article <948mn1-aln.ln1@initio.dk>, David List wrote:
> [...]
>
> En fil i et givet format er den samme, uanset hvilket kamera den
> kommer fra - forudsat at den valgte oploesning har vaeret den samme

At der er en række kameraproducenter der stadig på deres
low-end modeller bruger 4:3 sensorer. De har bare skaleret
de 640x480 så de fortsat er i samme proportioner som en
gammel computerskærm, fremfor 2:3 eller 16:9 som rigtige
billeder, eller nyere skærme.

Som regel har high-end modellerne sensor i 2:3, hvilket normalt
giver et for øjet bedre billede. Dit synsfelt til siderne er normalt
væsentlig større end lodret. Det kan være over 180 grader.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Anders Pedersen

Dato : 16-05-04 22:12

On Sun, 16 May 2004 22:14:42 +0200, Mads Jakobsen wrote:

> Har nogle billeder, som jeg gerne vil have fremkaldt.
> Jeg kan se, at man kan gøre det online via Kodaks hjemmeside.
> Er dette anbefalelsesværdigt - eller er der andre forslag?

Der er flere
der kan nævnes
tv2,jubii,tdconline

Du kunne prøve at kigge tilbage i denne gruppe

Men de biligst er nok føtex og bilka

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-05-04 22:22

Mads Jakobsen wrote:
> Har nogle billeder, som jeg gerne vil have fremkaldt.
> Jeg kan se, at man kan gøre det online via Kodaks hjemmeside.
> Er dette anbefalelsesværdigt - eller er der andre forslag?

Hej Mads!

Kig på http://www.digifotopriser.dk/ - der står også hvem der er leverandør
til de forskellige. En anmeldelse kan du finde her:
http://digitalmagasinet.dk/showarticle.asp?ART=/artikler/033_fremkaldelse

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jane

Dato : 17-05-04 17:12

Mads Jakobsen skrev i <news:uVPpc.2543$hw3.661@news.get2net.dk>:

> Er dette anbefalelsesværdigt - eller er der andre forslag?

Jeg er meget glad for digitalshoppen.com så jeg kan hente
billederne i Brugsen

Jane

Fra : Henrik

Dato : 18-05-04 00:23

Hej
Jeg synes at Digitalshoppen er noget bras, fordi du skal vælge mellem
beskæring eller hvide kanter. Det er ikke ret godt. Digitalshoppen bruger
Fuji som leverandør.
Så er det langt bedre at bruge Føtex, Bilka, Iso eller andre der bruger Gewe
(mener jeg de hedder) som tillader dig at indlevere billeder i alle mulige
formater, og få billederne retur uden beskæring eller hvide kanter.
Hilsen
Henrik

Fra : Jane

Dato : 18-05-04 18:00

Henrik skrev i <news:c8bhhk$ieu$1@news.cybercity.dk>:

> Så er det langt bedre at bruge Føtex, Bilka, Iso eller andre der
> bruger Gewe (mener jeg de hedder) som tillader dig at indlevere

Ved du om de giver mulighed for at uploade billederne via
internettet og evt betale via dankort?

Jane