Pattegris, telt, kok........hvem??
Fra : Anders Lund

Dato : 16-05-04 21:07

Hej!

I forbindelse med indflytterfest i vores "nye" hus, har vi tænkt os at holde
fest i telt med helstegt pattegris, fadøl osv.....men vi aner ikke hvem vi
skal vælge??

Er her nogen i denne NG, som har erfaringer med sådan et arrangement?
Vi behøver et telt til ca. 40 personer, og en "kok" til at forestå grillen.
Det skal være godt, og ikke mindst rimeligt mht. prisen....

På forhånd tak!

Anders Lund

NB. Ved besvarelser direkte til min E-mail, så slet "fjern-" i adressen.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-05-04 21:11

"Anders Lund" <anders.lp@fjern-tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> I forbindelse med indflytterfest i vores "nye" hus, har vi tænkt os at
holde
> fest i telt med helstegt pattegris, fadøl osv.....men vi aner ikke hvem vi
> skal vælge??

Grisen eller gæsterne?
Undskyld, men jeg kunne ikke dy mig.

Det ville gøre det lidt nemmere, hvis du gav et tip om, hvor i landet du
bor, sådan ca.

Hilsen Inger

Fra : Anders Lund

Dato : 16-05-04 21:49

Jeg er fra Østjylland......

Fra : Torbenth

Dato : 16-05-04 23:21

"Anders Lund" <anders.lp@fjern-tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er fra Østjylland......
> Mvh

Hej Anders.

Det lyder godt med sådan et party. Har du gjort dig nogen idé om, hvad det
må koste ialt?
Telt kan lejes, ligeledes borde-stole-service m.m.
M.h.t. maden, vil et godt sted at starte være hos "den rigtige slagter". Der
skal bruges nogle forskellige "værktøjer", hvoraf grill til grisebasserne
nok er det vigtigste.
Pattegris kunne udskiftes med nakkesteg og kamsteg med et godt og noget
billigere resultat. Og det er langt hurtigere at lave. Kokken skal nok have
betaling efter enten tidsforbruget eller også hvor dyr maden er.
Men som sagt, prisen for arrangementet skal du have på plads.
Har du mulighed for at handle i Metro?

Mvh.
Torben

Fra : Anders Lund

Dato : 17-05-04 01:12

Hej!
Tak for svaret......jeg er nu mere ude efter et samlet pakke, hvor "kokken"
står for alt minus drikkelse.....!

Mvh
Anders Lund

Fra : Torbenth

Dato : 17-05-04 14:33

> [...]
> Hej!
> Tak for svaret......jeg er nu mere ude efter et samlet pakke, hvor

Ja, men det var her "den rigtige slagter" kan hjælpe. Han kommer med det
hele, men det koster kassen. Du skrev selv noget med rimelige priser *S*
Alt andet end maden skal du nok regne med selv at stå for. Fadølsanlæg kan
du låne på et øldepot, hvor du køber øllet.

Mvh.
Torben

Fra : Tom Frank

Dato : 17-05-04 09:30

Undskyld jeg bryder ind i indlægget. Men hvor kan man få fat i en pattegris
til grillen og hvor stor (kg) vejer sådan en og hvad ligger prislejet på ??

Jeg ser du nævner Metro men jeg synes ikke jeg har set pattegris de gange
jeg har været der. Dvs. i Metro Glostrup.

/Tom Frank

Fra : Torbenth

Dato : 17-05-04 14:30

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ser du nævner Metro men jeg synes ikke jeg har set pattegris de gange
> jeg har været der. Dvs. i Metro Glostrup.

Det med Metro var i.f.b. med alternativt grisebassekød + alt det andet man
skal bruge. Men slagteren i Metro kan sikkert også skaffe pattegris.

Mvh.
Torben

Fra : Nygaard

Dato : 17-05-04 14:49

> Undskyld jeg bryder ind i indlægget. Men hvor kan man få fat i en
pattegris
> til grillen og hvor stor (kg) vejer sådan en og hvad ligger prislejet på
??

Prøv at tag kontakt til en landmand, og køb grisen direkte af ham.
Han giver den et gok med boldpistolen, og så er det bare op i Brenderup'en,
og ud til slagteren - det kan godt betale sig.
Det kan være du kan få en med begyndene navlebrok - dem kan landmanden
alligevel ikke bruge til ret meget.

/Nygaard

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 18-05-04 00:18

Tom Frank wrote:
> [...]
>
> Jeg ser du nævner Metro men jeg synes ikke jeg har set pattegris de
> gange jeg har været der. Dvs. i Metro Glostrup.

en pattegris har en slagtet vægt på ca 57 kg.
Derfra skal så trækkes 5 kg fedt, og 3 kg svær og 10 kg ben - altså ca. 39
kg skært kød +/- 5 kg

Mvh
Lasse

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-05-04 14:35

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> writes:

> Undskyld jeg bryder ind i indlægget. Men hvor kan man få fat i en pattegris
> til grillen og hvor stor (kg) vejer sådan en og hvad ligger prislejet på ??

Til vores bryllup fik vi helstegt vildsvin. Det kostede 64 kroner pr.
kilo. Og det gjorde et helt lam også. Vi købte det hos Rævhede
Naturprodukter i Nordjylland.

Et lam vejer mellem 18 og 25 kg, et vildsvin lidt mere.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Rikke & Per

Dato : 21-05-04 23:34

> [...]
>
> http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
> Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Er prisen på de 64 kr incl. eller excl. stegning??

Mvh.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-05-04 17:24

"Rikke & Per" <prikke@newmail.dk> writes:

> Er prisen på de 64 kr incl. eller excl. stegning??

Det er en hel dyrekrop, hverken mere eller mindre.