Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-05-04 21:01

Fik denne her til aften:

Fra: <Administrator@SkinnerInc.com>
Dato: søn 16 maj 2004 19:29:05 Europe/Copenhagen
Til: <michsxxx@xxxx.xxxx.dk>
Emne: Symantec AVF detected a repairable/quarantined virus in a message
you sent

Subject of the message: something for you
Recipient of the message: Aria Tatelman

Jeg går ud fra, at det ikke er min Mac, der har en virus. Det er vel
nærmere en, som kender min adresse og har den i sin adressebog, der har
en virus. Correct me if I am worng.

Headeren siger mig ikke noget, og jeg ville da egentlig gerne vide, hvem
der 'bruger' min mailadresse. Jeg får utroligt lidt spam på den adresse.
Og jeg vil helst beholde den, da jeg er tilmeldt adskillige
mailinglister med den.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Steen

Dato : 16-05-04 21:28

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> der 'bruger' min mailadresse. Jeg får utroligt lidt spam på den adresse.
> Og jeg vil helst beholde den, da jeg er tilmeldt adskillige

Jeg tror bare du må finde dig i det, ligesom som du modtager emails med
virus. Brug evt. en anti-spam program, der står noget om nogle forskellige
i det nye MacFormat.

Jeg har også selv modtaget spam, som bruger min email adresse som afsender.

Hvis spammen kommer fra Danmark, er der et sted, som jeg ikke kan huske,
hvor du kan melde spammeren.

Hilsen

Steen

--
Right now your PC is bored.   It could be earning you cash instead!
<http://peer.gomez.com/peernetwork/jsp/application.jsp?Referrer=spunk99>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-05-04 21:54

Steen <steengod@jhotmail.com> wrote:

> Jeg tror bare du må finde dig i det, ligesom som du modtager emails med
> virus.

Jo, det er rigtigt, men de vira er da ikke aktive til MacOS ?

>Brug evt. en anti-spam program, der står noget om nogle forskellige
> i det nye MacFormat.

Det lyder som om jeg må få fat MacFormat (som jeg faktisk holdt i en
lang årrække, men siden har sagt fra)

Tak for dit svar.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Steen

Dato : 17-05-04 18:12

Mich. Ottosen wrote:

> Jo, det er rigtigt, men de vira er da ikke aktive til MacOS ?

nej, det regner jeg ikke med, men hvis de ligger i noget du videresender er
de der stadigvæk.

m.v.h.

Steen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-05-04 19:43

Steen <steengod@jhotmail.com> wrote:

> nej, det regner jeg ikke med,

Nej, vel? Jeg har aldrig set noget/ hørt om noget, der bider på MqacOS
(selvom jeg tidligere i denne gruppe har ytret mistanke om selv at have
fået en slemmer en)

>men hvis de ligger i noget du videresender er
> de der stadigvæk.

Jeg videresender ikke (bevidst), men _hvis_ jeg nu havde en af de der
slemme nogen, så ville den jo kunne videresende (sig selv) fra min
adressebog.

Tak for dit svar. Læste lige et sted i en aviserne om en ny fætter, der
kom i omløb i går, men den tekst, jeg har modtaget, svarer ikke til
standarden i den nye virus' tekstfelt.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 18-05-04 08:00

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Jeg videresender ikke (bevidst), men _hvis_ jeg nu havde en af de der
> slemme nogen, så ville den jo kunne videresende (sig selv) fra min
> adressebog.

Det kan den gudskelov ikke. Ikke endnu i hvert fald.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-05-04 22:52

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Det kan den gudskelov ikke. Ikke endnu i hvert fald.

Tak, Christian, så føler jeg mig lidt mere bekræftet og beroliget.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : No1

Dato : 16-05-04 23:09

> Jeg går ud fra, at det ikke er min Mac, der har en virus. Det er vel
> nærmere en, som kender min adresse og har den i sin adressebog, der har
> en virus. Correct me if I am worng.

Ja, eller også er det spam. Er der en URL du kan trykke på? Det er måske
for at få dig til at trykke på en URL og dermed lade spammeren vide at
e-mail adressen er gyldig og at der er nogen der bruger den.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-05-04 19:43

No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Ja, eller også er det spam. Er der en URL du kan trykke på? Det er måske
> for at få dig til at trykke på en URL og dermed lade spammeren vide at
> e-mail adressen er gyldig og at der er nogen der bruger den.

Nej, ikke i denne her. Jeg har citeret dens fuld ordlyd (på nær min egen
emailadresse:)). Tak for din advarsel, men jeg er opmærksom på, at jeg
ikke skal svare (eller forlange at blive slettet fra en liste)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Gjøe Geleff

Dato : 17-05-04 22:53

Kære Mich!
Jeg er sikker på, at det er - som du selv var inde på - en med din adresse
i sin adressebog, der - sikkert uden at vide det - har sat dig som
afsender. Jeg har læst, at de robotter, der bliver sat til at udbrede den
slags, netop laver tilfældige sammenstillinger af folks adresser, såvel
til afsender, som til adressat. Og de får adresserne fra andre robotter,
der bare fisker adresser ud fra nettet.
Så det eneste, du kan gøre er, at du sletter alle den type meddelelser.

Venlig hilsen

Erik Gjøe Geleff

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-05-04 22:52

Erik Gjøe Geleff <erik_gjoe_geleff@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> der bare fisker adresser ud fra nettet.
> Så det eneste, du kan gøre er, at du sletter alle den type meddelelser.

Tak for dit svar, Erik.

Jeg tror heller ikke, at fejlen ligger her på min maskine. Men min
'gamle' emailadresse er åbenbart blevet spredt (og alt for kendt for
spammerne). Den holdt eller (næsten) spamfri i mere end et år.

Jo, jeg sletter de få spams der kommer, men bliver lidt bekymret på
andres vegne: har de, som kender og har min mailadresse, fået spam?

I 'gamle dage' tilbage i omkring 2002 ringede jeg troligt til afsendere
og fortalte dem, at de muligivs havde fået virus, der udsendte spam.
Mange af dem blev da glade. Men det var jo i de uskyldige 'gamle dage'

P.S.: jeg har da flere mailadresser i reserve og deler meget selektivt
ud af dem :)
--
venlig hilsen, Mich. Ottosen