/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Journaliseringssoftware / Elektronisk doku~
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 16-05-04 19:07

Hej gruppe

Jeg har et lille projekt med at få skiftet en forenings papirgang over til
rent digital form. Altså så alle papirbreve scannes og gemmes på computeren.
Det kræver selvfølgelig lidt hardware i form af scanner og noget diskplads.

Men hvad med softwaresiden?

Min plan var at det gældende format skulle være PDF. Så har man den
oprindelige scanning og kan samtidig søge i teksten med Acrobats
OCR-funktioner. Udgående post m.v. skal selvfølgelig bare blive liggende i
det oprindelige format (MS Office)

Til at holde styr på det, skal jeg så finde en egne database. Man kunne
bruge FileMaker, men den ikke håndtere PDFer rigtig smart. I 7'eren kan man
jo godt nok lægge filer ind, men så kan man ikke se dem uden at hente dem ud
af programmet igen.
Jeg har overvejet Cumulus, men ved ikke helt om det er velegnet.

Nogen der har nogle gode bud? Det behøver ikke at være et flerbrugersystem,
men det må gerne være noget, der også kan flyttes til Windows.

/kristian


 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408824
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste