Fartkontrol på italienske motorveje :-)
Fra : Jakob Jensen

Dato : 16-05-04 17:42

Tænk lige over hvordan i kører når der skal soja på rullen i det italienske
http://edition.cnn.com/2004/WORLD/europe/05/14/lamborghini.ap/index.html

--
Med Venlig Hilsen
Jakob W. Jensen

Fra : Armand

Dato : 16-05-04 20:49

Jakob Jensen <deejay@ejakob.dk> skrev i en
> Tænk lige over hvordan i kører når der skal soja på rullen i det
italienske
> http://edition.cnn.com/2004/WORLD/europe/05/14/lamborghini.ap/index.html

Hæ!
Det vækker en historie om Ebbe'r og hans Laverda 1000 til live:
Under en ferie i Italien, dengang da en 80-hestes laverda var toppen af
poppen, stod der nogle betjente og deres Fiat og fægtede med armene fordi
Ebbe'r kom liidt hastigt ind over bygrænsen ved en landevejs-flække. Men da
han faktisk var kommet langt forbi de uniformerede inden at han fattede hvad
det drejede sig om, tænkte han at det nok var smart nok fortsat at holde på
og spare sig for snakken med ordensmagten.
Ganske kort efter kom han til udkanten af samme by, og dér stod der nogle
Carabinieri's ved siden af deres Alfa-Romeo og trykkede malende mod jorden
med deres maskinpistoler. Puha - Pludseligt var det hele ikke så banalt
alligevel; men eftersom at den åbne landevej og, ifølge planen,
Autostrada'en, lå lige for næsen, besluttede han sig for at blive ved
taktikken og holde på. Selvom Sheriffen kørte Alfa, så var det jo en Laverda
1000 at hán sad på nakken af!
Han var dog ikke helt fri for nervøsitet, førend at han endelig befandt sig
på Autostrada'en og dér fladede grundigt ud på den 3-cylindrede - Men efter
ganske få km's kom der pludselig noget hurtigt og skarpt lysende i
bakspejlet og hurtigt derefter op på siden af ham: Det var en lille lav og
åben Ferrari-agtig sag (jvf. subj.) med to betjente med læderhuer i sæderne
,og Ebbe'r blev myndigt vinket ind til siden med en automat-pistol
Tak, skæbne! Her hjælper ingen kære mor, tænkte Ebbe'r, i et forstyrret
tankespind omkring fængsel, ambassade og pengetransaktion til bødebetaling;
men i den sidste ende fik han blot en bøde på to afrevne "billetter" á ca.
en 50'er hver, og da han i lettelse over bødens banalitet sat op imod
"værktøjet" til dens inddrivelse, kom til at små-le, hev den ældste betjent
resolut billetterne ud af hånden på ham og henne i det 4-hjulede lyn
forsynede han dem med en stempling: "turista" hen over bagsiden og opkrævede
dem famøse mer sum á 100%

--
Armand.

Fra : Carl Dragert

Dato : 16-05-04 22:22

Armand wrote:
> Jakob Jensen <deejay@ejakob.dk> skrev i en
>
> Hæ!
> Det vækker en historie om Ebbe'r og hans Laverda 1000 til live:

For mange år siden (19 år, verdensmester og udødelig) oplevede jeg noget
tilsvarende i Frankrig: På en landevej stod der også et par uniformer og
fægtede, men da farten var langt over det forsvarlige røg vi forbi dem før
vi rigtigt registrerede dem. På den anden side af næste bakketop ræsede vil
lige igennem et større færdselsuheld med ambulancer, politi og den
sædvanlige tilskuerhob.

Denne oplevelse er en af dem der jævnligt popper op - når jeg ikke lige kan
se landevejens forløb.

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531