Transalp med kardan?
Fra : Klynder

Dato : 16-05-04 17:32

Hejsa.

Nu skal I høre. Min far, kørte engang motorcykel, da jeg kun var en lille
stump. Den blev desværre stjålet. De senere år har han så gået og kigget
lidt efter en ny. For en 5 års tid siden så han en brugt Transalp,
fuldstændig som ny, som han nu går og ærgrer sig lidt over at han ikke
købte. Den havde kardantræk, men han har ikke kunnet finde andre transalper
med kardan...

Så her er spørgsmålet: Hvad er det for nogle transalper der har kardan? en
bestemt årgang? eller hur?

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-05-04 20:13

> Så her er spørgsmålet: Hvad er det for nogle transalper der har
> kardan? en bestemt årgang? eller hur?

Hej Mikael

Det må have været en Honda NVT 650 Revere. Den har samme motor som
transalpen, men kadantræk og et lidt mere toruing præg.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-05-04 20:24

> Det må have været en Honda NVT 650 Revere.

Hov. Den hedder da NTV. Ups.

Fra : Klynder

Dato : 16-05-04 21:15

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:idPpc.2528$9Z.814@news.get2net.dk...

> Hov. Den hedder da NTV. Ups.

hmm... den er ellers også fin, men den ligner jo slet ikke en transalp?! Så
til gengæld lige en "XRV" der minder lidt mere om Transalpen (synes jeg)...
_Den_ har måske kardantræk?

Fra : Richard

Dato : 16-05-04 21:25

Klynder wrote:

> [...]
> købte. Den havde kardantræk, men han har ikke kunnet finde andre transalper

Mon ikke det er en Honda XLV750R, han har set? - det var Hondas første bud
på en rejseenduro med V2-motor, en model de brugte med succes i
Paris-Dakar i en skarpere udgave de år (medio '80erne). Modellen er
stamfader til Africa Twin og vel til dels også Trans Alp. Ud over
kardantrækket havde den hydraulisk aktiverede ventiler, så den var meget
vedligeholdesvenlig - af den grund miin ØD (ØnskeDrøm) hvad
rejseenduroer angår...

Desværre var XLV750R også ret tung, ca. 210 kg svjh, så Honda ofrede
kardantrækket, da de byggede Afria Twin og siden Transalp. Der er næppe
manger herhjemme, men altid et par stykker til salg i D på mobile.de,
motoscout24.de etc etc og sikkert også i F og CH.

Der er en rigtig god site her:
<www.xlv750.de/>
og flere andre. I afsnittet "XLV-Ableger" på www.xlv750r.de er der iøvrigt
en rigtig fed flat tracker, RS 750 dirt track racer - den er bare for sejg
IMHO.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 Gb500 Clubman GibBernakken

Fra : Klynder

Dato : 16-05-04 21:39

> Mon ikke det er en Honda XLV750R, han har set? - det var Hondas første bud
> på en rejseenduro med V2-motor, en model de brugte med succes i
> Paris-Dakar i en skarpere udgave de år (medio '80erne).

Heh, det er da garanteret den. Den kunne da godt gå hen og ligne ret meget i
den rette belysning. Takker.