Et hurtigt spørgsmål om vægt (Mercedes)
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-05-04 16:38

Jeg talt med et par stykker og forgæves søgt på nettet.

Men hvad vejer en Mercedes 124 (250) Diesel årg. 1989.

Jeg fandt en hjemmeside, men det var ikke lige den årgang, som sagde 1375kg.
Men sælger mener den lige præcis vejer 1300kg. Det ville da være rart at
vide inden man køber. Jeg kunne jo bare tage ud og kigge, men den står ca.
100km fra mig. Så hvis nogen kender svaret, så ville jeg blive glad.

Findes der et sted på nettet hvor alle Mercedes-data er samlet?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 16:45

> Men hvad vejer en Mercedes 124 (250) Diesel årg. 1989.

Et kvalificeret bud er: 1275 kg (se nederst)

> Jeg fandt en hjemmeside, men det var ikke lige den årgang, som sagde
1375kg.
> Men sælger mener den lige præcis vejer 1300kg.

Du skal kikke på registreringsattesten - egenvægt gøres ikke op på samme
måde i alle lande, og det er registreringsattesten, der gælder.

--
/Jan W Nielsen

Data fra Biltorvet:

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
518.963 kr.

Karrosseritype :
Sedan

Antal døre :
4

Brændstoftype :

Geartype :
Man.

Bagagevolumen bag bagsæde :
520 liter

Længde :
474 cm

Bredde :
174 cm

Højde :
145 cm

Vendediameter :
11,2 m

Egenvægt :
1275 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
700 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
1300 kg

Acceleration 0-100 km/t :
16,5 s

Tophastighed :
175 km/t

Antal cylindre :
5

Slagvolumen :
2.495 ccm

Effekt :
94 HK

Drejningsmoment :
158 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
14,1 km/l

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-05-04 17:00

Du var godt nok hurtig.

Jeg må være stæreblind. Jeg kan ikke finde den slags oplysninger på
biltorvet.... Hvad er det for et link jeg ikke kan se ??

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 17:04

> Du var godt nok hurtig.

Sådan er det bare her i gruppen.

> Jeg må være stæreblind. Jeg kan ikke finde den slags oplysninger på
> biltorvet.... Hvad er det for et link jeg ikke kan se ??

Du er ikke blind - det er helt umuligt at finde noget, de første gange man
er derinde.

http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide_init.asp

- Klik på linket ovenfor.

- Klik på "Pris og mærke" ovre til venstre.

- Vælg Mercedes.

- Vælg årgang.

- Klik på "Se resultater" til venstre.

- Vælg derefter den af de Mercedes´er, der blev solgt i den valgte årgang -
og som har din interesse.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-05-04 17:18

Aahh, kanon.

Tak for hjælpen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-04 17:21

> Tak for hjælpen.

Velbekomme..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-05-04 21:17

On Sun, 16 May 2004 17:38:01 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Findes der et sted på nettet, hvor alle Mercedes-data er samlet?

Ja dét gør der: www.mercefreaken.com

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)