|
| zx9r tænding prob. Fra : Tony Jensen |
Dato : 16-05-04 16:29 |
|
Hey Gruppe.
Jeg fik endelig taget mig sammen til at få købt en zx9´er (1999´er)
Nu er der bare lige det problem at jeg ikke kan starte den nu,
det hele startede i fredags med at den begyndte at sætte ud og
gå på 2 og 3 cylinder, jeg ved godt at der er garanti på pisset,
men det kunne jo være rart at vide om det er et general problem
eller om jeg bare er uheldig.
Efter min viden til motorer lyder det lidt som en tændspole, men der
er jo en til hver cylinder på denne type cykel, så det er jeg kommet lidt
fra igen.
Næste mulighed kunne jo være en tændings boks eller lign..
Er der nogle der har et forslag eller selv har haft problemet, vil jeg
meget gerne høre om det.
Cyklen bliver afhentet af falck i dag og forhandleren har lovet mig at
jeg er kørende igen Tirsdag.
Mvh
Tony Jensen
Kawasaki zx9r
| |
Moller (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 16-05-04 16:36 |
|
Tony Jensen wrote:
> Cyklen bliver afhentet af falck i dag og forhandleren har lovet mig at
> jeg er kørende igen Tirsdag.
TJaaa. hvis jeg ik tager meget fejl, så skifter han tændrørende :) og
så er der det.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Pwh (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 16-05-04 16:48 |
|
Tony Jensen wrote:
> Hey Gruppe.
>
> Jeg fik endelig taget mig sammen til at få købt en zx9´er (1999´er)
> Nu er der bare lige det problem at jeg ikke kan starte den nu,
> det hele startede i fredags med at den begyndte at sætte ud og
> gå på 2 og 3 cylinder,
Du havde ikke tilfældigvis lige vasket den, mine vandkølede kwakker
har altid været lidt sarte med vand ved tændrørene efter kraftig vask/regnvejr
/Jens
| |
Tony Jensen (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Tony Jensen |
Dato : 16-05-04 16:54 |
|
Hej
Havde ikke lige vasket den, det blev gjort dagen før og jeg har kørt 100km
siden.
Det med tændrørene Moller, tror jeg ikke helt på, cyklen var helt varm og
havde kørt 20 min på motorvej, tror mere at tændrørene ville sætte ud hvis
jeg kørte konstant bykørsel eller hvis den hele tiden blev stoppet/startet.
Tony Jensen
Kawasaki zx9r
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40a78d4d$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tony Jensen wrote:
> > Hey Gruppe.
> >
> > Jeg fik endelig taget mig sammen til at få købt en zx9´er (1999´er)
> > Nu er der bare lige det problem at jeg ikke kan starte den nu,
> > det hele startede i fredags med at den begyndte at sætte ud og
> > gå på 2 og 3 cylinder,
>
> Du havde ikke tilfældigvis lige vasket den, mine vandkølede kwakker
> har altid været lidt sarte med vand ved tændrørene efter kraftig
vask/regnvejr
>
> /Jens
>
>
| |
Moller (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 16-05-04 17:12 |
|
Tony Jensen wrote:
> Det med tændrørene Moller, tror jeg ikke helt på, cyklen var helt varm og
> havde kørt 20 min på motorvej, tror mere at tændrørene ville sætte ud hvis
> jeg kørte konstant bykørsel eller hvis den hele tiden blev stoppet/startet.
Tændrør blir slidt mester :) og så er det ligegyldit om den er varm
eller ej, og hvor det foregår.
Min B12 for de symptomer ca. for hver 12-15.000km, og det er tændrørs
skifte intervallet for den, og så snart der er nye rør i så køre alle
cyl. som de skal.
Tjek lige hva dine service intervaller for tændrør skift er , og
sammenlign med hvornår du skiftede dem sidst, hvis du selv har gjort det
altså :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Tony Jensen (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Tony Jensen |
Dato : 16-05-04 17:21 |
|
Cyklen har kørt 2426 km siden tændrørs skift, håber ikke det er dem, det
bliver da dyrt i længden i tændrør.
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:40a79297$0$3052$14726298@news.sunsite.dk...
> Tony Jensen wrote:
>
> > Det med tændrørene Moller, tror jeg ikke helt på, cyklen var helt varm
og
> > havde kørt 20 min på motorvej, tror mere at tændrørene ville sætte ud
hvis
> > jeg kørte konstant bykørsel eller hvis den hele tiden blev
stoppet/startet.
>
> Tændrør blir slidt mester :) og så er det ligegyldit om den er varm
> eller ej, og hvor det foregår.
>
> Min B12 for de symptomer ca. for hver 12-15.000km, og det er tændrørs
> skifte intervallet for den, og så snart der er nye rør i så køre alle
> cyl. som de skal.
>
> Tjek lige hva dine service intervaller for tændrør skift er , og
> sammenlign med hvornår du skiftede dem sidst, hvis du selv har gjort det
> altså :)
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
> " http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Pwh (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 16-05-04 17:15 |
|
>>> Hey Gruppe.
>>>
>>> Jeg fik endelig taget mig sammen til at få købt en zx9´er (1999´er)
>>> Nu er der bare lige det problem at jeg ikke kan starte den nu,
>>> det hele startede i fredags med at den begyndte at sætte ud og
>>> gå på 2 og 3 cylinder,
>>
>> Du havde ikke tilfældigvis lige vasket den, mine vandkølede kwakker
>> har altid været lidt sarte med vand ved tændrørene efter kraftig
>> vask/regnvejr
>>
>> /Jens
> Hej
>
> Havde ikke lige vasket den, det blev gjort dagen før og jeg har kørt
> 100km siden.
Det kan vel passe meget godt med den vask så, vandet har måske været
noget tid om at trænge ind til de kriminelle steder, og ved tændrørene kan
det have ligget og kogt godt og grundiget på den 100 km tur.
Check forøvrigt lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
/Jens (der havde precis samme problem på sin Gpz1000RX)
| |
Knud Dam (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 16-05-04 17:56 |
|
"Tony Jensen" <lillebror@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:EMLpc.1281$905.897@news.get2net.dk...
> Hey Gruppe.
>
> Jeg fik endelig taget mig sammen til at få købt en zx9´er (1999´er)
> Nu er der bare lige det problem at jeg ikke kan starte den nu,
> det hele startede i fredags med at den begyndte at sætte ud og
> gå på 2 og 3 cylinder, jeg ved godt at der er garanti på pisset,
> men det kunne jo være rart at vide om det er et general problem
> eller om jeg bare er uheldig.
> Efter min viden til motorer lyder det lidt som en tændspole, men der
> er jo en til hver cylinder på denne type cykel, så det er jeg kommet lidt
> fra igen.
> Næste mulighed kunne jo være en tændings boks eller lign..
> Er der nogle der har et forslag eller selv har haft problemet, vil jeg
> meget gerne høre om det.
> Cyklen bliver afhentet af falck i dag og forhandleren har lovet mig at
> jeg er kørende igen Tirsdag.
>
> Mvh
> Tony Jensen
> Kawasaki zx9r
Hej Tony.
Der er noget med en vacumslange, der kan ryge af på sådan en model.
Min kammi havde et tilsvarende problem på sin sidste sommer.
Vi kørte til Thisted MC. Der blev problemet løst på 5 minutter uden
beregning !
Mvh
KD
| |
Armand (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-05-04 20:11 |
|
Knud Dam <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en
news:e%Mpc.1553$0Y.753@news.get2net.dk...
>
> "Tony Jensen" <lillebror@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:EMLpc.1281$905.897@news.get2net.dk...
> >
> Der er noget med en vacumslange, der kan ryge af på sådan en model.
=Enkelt at erkende gennem visuel test; men man kan også checke på den
motortekniske måde:
Stil bensinhanen på PRI (= ikke behov for vacuum til at åbne for flow'et) og
se om ikke den går nogenlunde på alle fire cylindre under chokerbrug (=
mer-bensin til at kompensere for det falske luft den får ind igennem den
lækkende/bortfaldne vacuumslange!
--
Armand.
| |
Kenneth T (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 16-05-04 20:36 |
|
> > Der er noget med en vacumslange, der kan ryge af på sådan en model.
>
> =Enkelt at erkende gennem visuel test; men man kan også checke på den
> motortekniske måde:
> Stil bensinhanen på PRI (= ikke behov for vacuum til at åbne for flow'et)
og
> se om ikke den går nogenlunde på alle fire cylindre under chokerbrug (=
> mer-bensin til at kompensere for det falske luft den får ind igennem den
> lækkende/bortfaldne vacuumslange!
Der er ikke vaccum-benzinhane på en ZX9R. Men det er jo nemt at pille sædet
& tanken af, og så bare kigge på vaccunstudserne under hver karburator...så
vidt jeg husker 5stk 6mm bolte der skal løsnes.
--
MVH
Kenneth T
ZX12R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t
| |
Knud Dam (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 16-05-04 22:04 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c88enj$55a$1@news.cybercity.dk...
> =Enkelt at erkende gennem visuel test; men man kan også checke på den
> motortekniske måde:
> Stil bensinhanen på PRI (= ikke behov for vacuum til at åbne for flow'et)
og
> se om ikke den går nogenlunde på alle fire cylindre under chokerbrug (=
> mer-bensin til at kompensere for det falske luft den får ind igennem den
> lækkende/bortfaldne vacuumslange!
>
> --
> Armand.
Jeg mener ikke, det var vacum til benzinhanen.
Jeg kan desværre ikke huske, hvad der var for en slange; men hos Thisted MC
havde de hørt om problemet, pga. Karsten Midtfyn på et tidspunkt havde
sloges med det længe, før han fandt fejlen.
Det skal siges, at min kammerats Kawa kunne godt starte og gå i tomgang; men
straks, den fik gas, satte den så meget ud, at den ikke var til at køre på.
Prøv evnt. at ringe til Karsten (Midtfyns MC) eller Thisted MC, før der
sættes mere i værk.
Mvh
KD
| |
Knud Dam (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 16-05-04 21:45 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c88enj$55a$1@news.cybercity.dk...
>
> =Enkelt at erkende gennem visuel test; men man kan også checke på den
> motortekniske måde:
> Stil bensinhanen på PRI (= ikke behov for vacuum til at åbne for flow'et)
og
> se om ikke den går nogenlunde på alle fire cylindre under chokerbrug (=
> mer-bensin til at kompensere for det falske luft den får ind igennem den
> lækkende/bortfaldne vacuumslange!
>
> --
> Armand.
>
Jeg mener ikke, det var vacum til benzinhanen.
Jeg kan desværre ikke huske, hvad der var for en slange; men hos Thisted MC
havde de hørt om problemet, pga. Karsten Midtfyn på et tidspunkt havde
sloges med det længe, før han fandt fejlen.
Det skal siges, at min kammerats Kawa kunne godt starte og gå i tomgang; men
straks, den fik gas, satte den så meget ud, at den ikke var til at køre på.
Prøv evnt. at ringe til Karsten (Midtfyns MC) eller Thisted MC, før der
sættes mere i værk.
Mvh
KD
| |
Armand (17-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-05-04 16:01 |
|
Knud Dam <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en
news:YlQpc.2554$Op5.879@news.get2net.dk...
>
> Jeg mener ikke, det var vacum til benzinhanen.
> Jeg kan desværre ikke huske, hvad der var for en slange; men hos Thisted
MC
> havde de hørt om problemet, pga. Karsten Midtfyn på et tidspunkt havde
> sloges med det længe, før han fandt fejlen.
OK, så!
> Prøv evnt. at ringe til Karsten (Midtfyns MC) eller Thisted MC, før der
> sættes mere i værk.
Med tanken afmonteret, skulle det vel ikke være så svært at finde en given
vacuum-slange og teste/fastmontere dén :-/
--
Armand.
| |
Knud Dam (17-05-2004)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 17-05-04 18:39 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c8an32$2ljf$4@news.cybercity.dk...
> Med tanken afmonteret, skulle det vel ikke være så svært at finde en given
> vacuum-slange og teste/fastmontere dén :-/
>
> --
> Armand.
>
Sikkert !
Men med tanke på Karsten tekniske snilde, har det nok ikke været så ligetil
endda.
Jeg ser frem til at høre fra Tony, hvad der var galt med hans.
; - )
KD
| |
Tony Jensen (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Tony Jensen |
Dato : 18-05-04 17:06 |
|
> Jeg ser frem til at høre fra Tony, hvad der var galt med hans.
>
> ; - )
>
> KD
>
Hejsa allesammen
Først vil jeg lige sige at der var ingen der fik ret.
Forhandleren startede med at skifte 4 tændrør.
Den gik stadig ujævnt og på 2-3 cylindere.
Hvorefter han stoppede cyklen og begyndte at skille div
stik ad.
Her fandt han fejlen, der var simpelthen en dårlig forbindelse
fra "boksen" og ud til tændrørene.
Kunne jeg fanme selv have fundet, man er vel mekker.
MEENN der var jo garanti på pisset og jeg skulle alligevel
have et nyt batteri. Og så fik jeg jo også lige 4 nye tændrør.
Mvh.
Tony Jensen
Kawasaki zx9r
Der bare kører
| |
Knud Dam (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 18-05-04 17:33 |
|
"Tony Jensen" <lillebror@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Uvqqc.193$nB5.108@news.get2net.dk...
> Mvh.
>
> Tony Jensen
> Kawasaki zx9r
> Der bare kører
Perfekt !
Det var rart, at der ikke var noget alvorligt galt.
; - )
KD
| |
Pwh (18-05-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 18-05-04 18:52 |
|
Tony Jensen wrote:
>> Jeg ser frem til at høre fra Tony, hvad der var galt med hans.
>>
>> ; - )
>>
>> KD
>>
>
> Hejsa allesammen
>
> Først vil jeg lige sige at der var ingen der fik ret.
>
Øv, har vi så ikke vundet noget
/Jens (der havde lidt ret mht det elektriske)
| |
|
|