shark s800 ;(
Fra : Janus

Dato : 16-05-04 23:05

Er der andre der har erfaringer med denne hjelm?
Foreløbig er det den mest støjende hjelm, jeg nogensinde har prøvet, selv de
billigste thansen hjelme overhaler denne med flere længder hvad der angår
støj. Blot ved de 60 km/t føles det nærmest som at stå på toppen af en 100
meters skyskraber midt i en orkan. . Det er helt uudholdeligt at køre sådan,
og det skal siges at jeg bruger meget støjdæmpende ørepropper.
Kan det virkeligt passe at denne hjelm er så elendig
Den har trods alt kostet 1500kr og har fået nogenlunde gode anmeldelser....

andre der har noget at tilføje?

mvh Janus

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 16-05-04 14:49

Janus wrote:
> Er der andre der har erfaringer med denne hjelm?

Jeg har selv en s800. Nu har jeg ikke det helt store sammenlignings-
grundlag, men generelt set er jeg godt tilfreds med hjelmen. Jeg
oplever ikke problemer med støj i det omfang du skriver om.
Jeg synes det virker til at være en fornuftig kvalitet til prisen.
Måske dit hoved bare ikke passer så godt til netop denne hjelm?

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Janus

Dato : 17-05-04 01:36

Nu blæser det osse en del idag, men ikke desto mindre synes jeg er den er
mere støjende end min anden hjelm hvilken er en Caberg J1 plus, som efter
sine ikke går under lyddæmpende type. Jeg synes også at kvaliteten er ok i
henhold til prisen, men hvad hjælper det når jeg ikke kan holde den ud at
have den på ;(

Kan ikke rigtigt forestille mig at det skulle have noget med mit hovedfacon,
for hjelmen sidder som sådan godt nok. Det er ligesom de huller der er under
kæbestykket er udformet så der dannes turbulenser og der kommer en del
budren.

ps/
mit klokkeslet er indstillet rigtigt, men underligt nok bliver det vist
forkert ???

mvh Janus

Fra : Janus

Dato : 16-05-04 16:41

> mit klokkeslet er indstillet rigtigt, men underligt nok bliver det vist
> forkert ???

nu skulle det være ok, var sat op i en forkert tidszone ;)

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 16-05-04 15:31

hov, glemte lige... Du skal vist lige have stillet din dato
og klokkeslæt, det er en smule foran...

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen