Hjælp til at farvelæg tekst i en rich text~
Fra : Martin - Zeus

Dato : 01-05-01 20:29

Hejsa...
Er der nogen der kan hjælpe mig med at skrive en kode som farvelægger
bestemte ord osv. ligesom i Frontpage, Alierra Home page osv.
Jeg vil gerne have noget kode værk og ikke nogle ocx-filer og den slags.
Jeg skal bruge det til VB 6.0

- Martin

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 01-05-01 21:46

Martin - Zeus <martin.molle@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bcEH6.320$Qj7.20094@news.get2net.dk...
> [...]
> bestemte ord osv. ligesom i Frontpage, Alierra Home page osv.
> Jeg vil gerne have noget kode værk og ikke nogle ocx-filer og den slags.

Her er en meget simpel udgave, som viser én måde at gøre det på. Men man
skal bygge videre på det, før det kan bruges ordenligt...

' Placer en RichTextBox på en Form og skriv følgende kode:
Private Sub RichTextBox1_Change()
Dim txt As String
Dim ord As String
Dim pos As Long
Dim ss As Long
ord = "hej" ' Det ord den skal farve
With RichTextBox1
ss = .SelStart
txt = .Text
pos = InStr(LCase(txt), ord)
While pos <> 0
.SelStart = pos - 1
.SelLength = Len(ord)
.SelColor = &HFF& ' Farven... Her er valgt rød.
pos = InStr(pos + 1, LCase(txt), ord)
Wend
.SelStart = ss
End With