Q: Hvilket kort med passiv køling ???
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 16-05-04 10:52

Hvilket kort er bedst når kravet er passiv køling ???

Skal i første omgang bruges i en HTPC og skal drefor ha´ TV out !!

Er det noget med et Radeon 9200SE eller hva´ ???

---
MBJ

Fra : Mads

Dato : 16-05-04 11:28

On Sun, 16 May 2004 11:52:07 +0200, "Morten Bo Jensen"
<giant*GRIS*@post.cybercity.dk> wrote:

>Hvilket kort er bedst når kravet er passiv køling ???
>
>Skal i første omgang bruges i en HTPC og skal drefor ha´ TV out !!
>
>Er det noget med et Radeon 9200SE eller hva´ ???

Jeg har pssiv køling på mit Radeon 9600XT 256MB kort og
det fungerer perfekt.
Købte et billigt 9600XT kort og erstattede den larmende køler
med en passiv Zalman køler til 150 kr. ( den store med heatpipe )

mvh Mads

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 16-05-04 11:51

Synes ikke "den store med heat pipes" er særlig atraktiv, og jeg tror ikke
mindre kan gøre det... Tror derfor at et 9600 baseret kort generelt er for
varmt til mine behov - Det skal sidde i en barebone !!

Fra : Mads

Dato : 16-05-04 15:51

On Sun, 16 May 2004 12:50:40 +0200, "Morten Bo Jensen"
<giant*GRIS*@post.cybercity.dk> wrote:

>Synes ikke "den store med heat pipes" er særlig atraktiv,

Attraktiv ? Hmm, jeg troede da at det var det der foregik
på skærmen der var vigtigt, mere end hvordan der så ud
inden i kassen.

Desuden kan Zalman køleren da fås i både sort og guld,
så der er da lidt for enhver smag. Selv synes jeg da at den
ser ret fed ud og så virker den, hvad der for mig er langt
det vigtigste.

mvh Mads

Fra : Zulu

Dato : 16-05-04 17:38

Mads wrote:

> [...]
> så der er da lidt for enhver smag. Selv synes jeg da at den
> ser ret fed ud og så virker den, hvad der for mig er langt

Ja, den er fin til et almindeligt kabinet, men det er de færreste micropc
kabinetter, der har plads til det! Der er fx ikke plads i en Shuttle.

Zulu

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 16-05-04 21:39

> Attraktiv ? Hmm, jeg troede da at det var det der foregik
> på skærmen der var vigtigt, mere end hvordan der så ud
> inden i kassen.

Præcis, og jeg tror ikke der er luft nok (eller cirkulation) i en barebone
til at det er "attraktivt" (smiler)

Fra : bb

Dato : 17-05-04 11:02

>Synes ikke "den store med heat pipes" er særlig atraktiv, og jeg tror ikke
>mindre kan gøre det... Tror derfor at et 9600 baseret kort generelt er for
>varmt til mine behov - Det skal sidde i en barebone !!

Jeg har et sapphire radeon 9660 pro med passiv køler i en barebone
(soltek)

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-04 12:14

Morten Bo Jensen wrote:
> Hvilket kort er bedst når kravet er passiv køling ???
> Skal i første omgang bruges i en HTPC og skal derfor ha´ TV out

Så ville jeg nok kigge efter et brugt Matrox G400, G450, eller G550.

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 16-05-04 21:38

> Så ville jeg nok kigge efter et brugt Matrox G400, G450, eller G550.

Er de da passivt kølet ???

Ville et Geforce4 MX 440 ikke være overlegent ???

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 06:01

Morten Bo Jensen wrote:

> Er de da passivt kølet?

Nogle af dem er, mit G400 (ikke Max) var i hvert fald, da jeg købte
det. Jeg har så senere sat en profil med en meget stille blæser på.

> Ville et Geforce4 MX 440 ikke være overlegent?

Absolut nej. TV-Out/billed-kvaliteten er suveræn på Matrox-kort.

GeForce- og Radeon-kort er hurtigere til 3D, men det var jo ikke det
du spurgte efter..