Kopiering?
Fra : otn

Dato : 16-05-04 10:03

Jeg har to dvd film som er meget populære blandt husets ungdommelige
islæt. Så populære at jeg må overveje sandsynligheden af at de ender som
freesbies på græsplænen og derefter begravet af vores labrador. Derfor
ønsker jeg at kopiere dem til harddisken for senere at kunne brænde dem.
Er det så simpelt at jeg smider filmene i drevet og trækker iconet over
på harddisken - og vupti - så ligger de dér - klar til evt. brænding?

MVH

Ole

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-05-04 10:35

otn wrote:

> [...]
> Er det så simpelt at jeg smider filmene i drevet og trækker iconet over
> på harddisken - og vupti - så ligger de dér - klar til evt. brænding?

nej, du skal bruge en ripper, og toast, den indbyggede software kan ikke
umiddelbart brænde dvd'ere andet end fra imovie, og du kan ikke
importere en dvd i imovie.

En ripper kunne være OSEx

JonB

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 17-05-04 18:15

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> nej, du skal bruge en ripper, og toast, den indbyggede software kan ikke
> umiddelbart brænde dvd'ere andet end fra imovie, og du kan ikke
> [...]

Derudover skal filerne komprimeres så det hele kan ligge på en 4.7 GB
DVD. Til det brug er DVD2oneX udmærket.

Læs mere her:
http://www.macsupporten.dk/
vælg Tips & Tricks > DVD sikkerheds kopi

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Morten

Dato : 17-05-04 10:31

otn <otnfjern@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> Er det så simpelt at jeg smider filmene i drevet og trækker iconet over
> på harddisken - og vupti - så ligger de dér - klar til evt. brænding?

nej brug programmet "DVDbackup"

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).