Download QuickTime film???
Fra : Dennis Højsholt

Dato : 01-05-01 20:15

Hejsa,

Før i tiden kunne jeg holde musse knappen nede, og så download en QuickTime
film. Det kan jeg ikke mere, har Du svaret på hvorfor?
Jeg ønsker at download den nye iBook reklame, så mine PC kammerater kan se
hvor fed den er!!!!
På forhånd tak!

/Dennis

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-05-01 21:46

Dennis Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> [...]
> film. Det kan jeg ikke mere, har Du svaret på hvorfor?
> Jeg ønsker at download den nye iBook reklame, så mine PC kammerater kan se

Det kan du stadig hvis adressen begynder med HTTP eller FTP. Hvis den
derimod begynder med RSTP er det en streaming QuickTime
--
Jesper Oersted. My mailaccount is spamfiltered by ORBS.
http://www.orbs.org.

Fra : Dennis Højsholt

Dato : 01-05-01 22:58

Den nye iBook reklame på apple.com/pr er ikke streaming.
Der sker simpelthen ingenting når jeg holder musse knappen nede. Der plejer
at komme en boks frem, så jeg kan download filmen til disk.
Andre gode forslag???

/Dennis

Fra : Alex Andersen

Dato : 02-05-01 00:19

Har du opgraderet til den nyeste version?

Jeg mener at den gamle (4,x) tillod at gemme film fra nettet i
basis-udgaven, mens den nye kræver pro-versionen for at kunne det samme...

Jeg blev selv så træt af det så jeg støvede mit Visa-kort af og betalte de
250,- for en opgradering.

MVH:
Alex Andersen

On 01/05/01 23:58, in article B714FE11.1265%dennis@hojsholt.dk, "Dennis

Fra : Simon T

Dato : 02-05-01 05:07

On Wed, 2 May 2001 1:19:03 +0200, Alex Andersen wrote
(in message <B7151107.3614%u001411@daimi.au.dk>):

Reklamen virker _kun_ til QT5 så Dennis må havde den nyeste installeret (og
dermed en "u-pro" udgave). Jeg har også indset at jeg må bide i det sure æble
og punge ud for en Pro version. Jeg vil ikke ligefrem gætte på du får en fin
kasse eller original-CD'er, så det er vel en rimelig kvik affære at få sit
password ikke? Man bliver meget hurtigt træt af ikke at kunne præsentere
film, eller gemme de 25-30Mb trailere man kan se hos Apple...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 02-05-01 10:27

On Wed, 2 May 2001 6:46:34 +0200, Simon T wrote:

/---/ Jeg har også indset at jeg må bide i det sure
> æble > og punge ud for en Pro version. /---/

Det skal du selv om du måske har en Pro-nøgle til QT 3.x eller 4.x - de er
udløbet med QT 5 (

Surt show.

/Ulrich

Fra : Michael Holm

Dato : 02-05-01 10:44

Simon T <mac@fjerndetterhk.dk> wrote:

> On Wed, 2 May 2001 1:19:03 +0200, Alex Andersen wrote
> (in message <B7151107.3614%u001411@daimi.au.dk>):
>
> Reklamen virker _kun_ til QT5 så Dennis må havde den nyeste installeret (og
> dermed en "u-pro" udgave).

Jeg har da lige set den med 4.1.2 (pro)
--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Simon T

Dato : 02-05-01 21:19

On Wed, 2 May 2001 11:44:26 +0200, Michael Holm wrote
(in message <1ess38w.zoo5mma3i3w8N%kiaikidoRemove@mac.comRemove>):

> Jeg har da lige set den med 4.1.2 (pro)

Ja, det var min fejl. Jeg havde i et desperat forsøg på at holde mig indenfor
månedens budget, installeret QT 4.11, men den havde ikke installeret
Plug-In'en. Derfor brokkede den sig over mangelen på QT5...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 02-05-01 05:27

> [...]

> Der sker simpelthen ingenting når jeg holder musse knappen nede. Der plejer
> at komme en boks frem, så jeg kan download filmen til disk.

Hvis det er en HTTP eller FTP adresse uden .cgi?http:// redirection
fidelihut er den lige til hente, hold musen nede på linket og vælg så
"save link to clipboard", sæt linket ind i et tekstdokument og rens den
så eller kopier den direkte til Interarchy, Monica eller et andet
download program.

Jesper

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 02-05-01 19:55

> [...]

> film. Det kan jeg ikke mere, har Du svaret på hvorfor?
> Jeg ønsker at download den nye iBook reklame, så mine PC kammerater kan se

Prøv at trække den ud på skrivebordet fra browseren.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.

Fra : Dennis Højsholt

Dato : 02-05-01 20:30

Jeg kan ikke trække QuickTime filmen ud på skrivebordet fra browseren.
Det eneste der fungere er vel QuickTime Pro!

Fra : Mikael Kern

Dato : 02-05-01 20:37

Dennis Højsholt wrote:

> Jeg ønsker at download den nye iBook reklame
Et godt gammelt trick er at holde ALT-tasten nede og klikke på
QuickTime-linket. Så får du en almindelig Finder-dialog-boks og kan
gemme. Bruger du Netscape, så prøv at kigge i Cache´en - sorter efter
størrelse - der ligger QT filerne. Og de hedder xxxxxx.mov

Ups, den med at ALT-klikke virker ikke her. Men linket til filmen er:
>http://a1872.g.akamai.net/5/1872/51/ad8f3dcb4bb205/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382e353c32f94c32c8efd6cd7369f0d81f362c1f3235384/ibook_intro-ref.mov<
Husk alt mellem > og < skal med uden nogen mellemrum. Den er altså
temmelig stor, ca. 97 MB. Nå pyt, det er bare en halv time på en ene side...
mvh Mikael Kern

--
----------
Mikael Kern - EFP/ENG/OB - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-05-01 21:25

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> [...]
> mellemrum. Den er altså temmelig stor, ca. 97 MB. Nå pyt, det er bare en
> halv time på en ene side... mvh Mikael Kern

Med min 2 MBit tog det ca. 7. minutter.

-- Cordiali saluti Jesper

Fra : Mikael Kern

Dato : 02-05-01 22:16

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Med min 2 MBit tog det ca. 7. minutter.

Er du så 4 gange så meget blærerøv som jeg er???
--
----------

Fra : Simon T

Dato : 02-05-01 22:20

On Wed, 2 May 2001 22:25:07 +0200, Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1esswlo.1l5nhz61e5ks40N%jesper@gylling.net>):

Blærerøv

Simon T

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-05-01 21:25

> [...]

> film. Det kan jeg ikke mere, har Du svaret på hvorfor?
> Jeg ønsker at download den nye iBook reklame, så mine PC kammerater kan se

Hej Dennis

Du skal bare have betalings QT'eren, så kører det !!

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 03-05-01 09:30

In article <1esswmy.1ldk21ulz1wu8N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Du skal bare have betalings QT'eren, så kører det !!

Har du (original poster... Dennis?) prøvet at sætte "Save movies in disk
cache" i QuickTime Settings? Med Explorer bliver filmsnaser gemt i
Systemmappe:Indstillinger:Explorer:Temporary Files, men kun i kort tid
(ie. indtil man hopper væk fra siden).

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@itu.dk