Andet multimedie
bentjuul 3670
Paint shop pro - fotobehandling
Fra : Rollike

Dato : 15-05-04 21:20

Hejsa!

Den anden dag i morgenTV så jeg en mand fra reklamebranchen forvandle
billedet af morgenværtinden til en "super-model-billede" alle grimme
ujævnheder i ansigtet blev "pudset" væk, der kom mere farve i øjnene,
hvidere tænder osv. Hun blev rigtig flot.
Han forklarede at det altid blev brugt i reklamerne at manipulere med
billederne på den måde.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen her der har erfaring med om
det er muligt også at lave i paint shop pro (jeg har version 8)
Evt. en tutorial på internettet.
Jeg er klar over at han selvfølgelig ikke brugte paint shop pro og at han jo
er meget bedre til det end jeg nogen sinde bliver, men kunne jeg bare gøre
den en lille msule efter så ville jeg være lykkelig!
Håber nogen kan hjælpe

MVH Mette

Fra : emj

Dato : 15-05-04 23:02

On Sat, 15 May 2004 22:20:07 +0200, "Rollike" <valo@kattebakkevalo.dk>
wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen her der har erfaring med om
>det er muligt også at lave i paint shop pro (jeg har version 8)
Ja, naturligvis kan det gøres i PSP8

>Evt. en tutorial på internettet.

Der skal nok en del tutorials til for at få det hele med

>Jeg er klar over at han selvfølgelig ikke brugte paint shop pro og at han jo
>er meget bedre til det end jeg nogen sinde bliver, men kunne jeg bare gøre
>den en lille msule efter så ville jeg være lykkelig!

Han kunne sagtens have brugt PSP8.
Hvis du vil lære at bruge PSP8, så er der dels et hav af
tutorials på http://tinyurl.com/27gs8
og dels en glimrende Videohjælp i PSP8 til de mere basale ting.

Hilsen emj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-05-04 23:10

Rollike wrote:
> [...]
> hvidere tænder osv. Hun blev rigtig flot.
> Han forklarede at det altid blev brugt i reklamerne at manipulere med

Jeg så ikke den udsendelse, men efter beskrivelsen skulle du kunne finde
noget brugbart her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/grafik/index3.asp

Siderne er ganske vist baseret på version 5, men det skulle ikke blive
ringere af, at du har version 8.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Annelise

Dato : 16-05-04 22:43

Hej Mette.
Du kan sagtens manipulere fotoene på samme måde - også i PaintShop, men pas
på, hvis du først bliver bidt af den bacille, skal du ikke regne med, at du
får lavet ret meget andet, iallefald det første stykke tid.
Jeg har brugt oceaner af tid på f.eks. at genoprette gamle beskadigede
fotos, og hygget mig gevaldigt!

Hilsen
Annelise