POS system til OSX
Fra : MH -vo60.dk

Dato : 15-05-04 18:38

Hej

Er ansat I en restaurant - hvor vi gerne vil bruge en iMac som kasseapparat.

Er der nogen der kender noget godt POS software? Det behøves ikke at være
koblet sammen med et finansprogram

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-05-04 20:59

Hejsa

Der findes desværre ikke et system, der kan klare det længere. - Jeg var
sidste vinter selv ude efter noget tilsvarende, men fik da at vide, at
det ikke længere var muligt.

Før i tiden fandtes der MaConomy, der havde et system, der kunne køres
på Mac, men de er for ca. 6 år siden holdt op med at lave det, og for to
år siden holdt de helt op med at lave deres finans, faktura og
bogholderisystemer til Mac overhovedet.

Jeg fik også på det tidspunkt at vide, at der fandtes tilbage i beg. af
90'erne et fransk system, der var designet udelukkende til at køre
sammen med Classic og SE modellerne på System 7.0, 7.01 og 7.1.0. -
Desværre var der ingen, der kunne huske, hvad det hed...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-05-04 12:03

> [...]
> sammen med Classic og SE modellerne på System 7.0, 7.01 og 7.1.0. -
> Desværre var der ingen, der kunne huske, hvad det hed...

Jeg var faktisk inde i en boghandel i Frankrig midt i halvfemserne. Der
var "kasseapparatet" en Mac. Det var jeg lidt forundret men også
imponeret over.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : MH -vo60.dk

Dato : 16-05-04 12:13

On 16/05/04 13:02, in article 1gdvqgm.17p6x2upkur5yN%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jeg var faktisk inde i en boghandel i Frankrig midt i halvfemserne. Der
> var "kasseapparatet" en Mac. Det var jeg lidt forundret men også
> imponeret over.

Ja det er set forskellige steder ! jeg så det I en dykkerforetning på sct.
Thomas som POS. Jeg har siden kontaktet dem. Jeg fik denne henvisning
http://www.shopkeeper.com men det virker ikke optimalt |-)

Fra : Jens

Dato : 15-05-04 21:11

MH -vo60.dk <mikkel@REMOVEvo60.dk> wrote:

> Er ansat I en restaurant - hvor vi gerne vil bruge en iMac som kasseapparat.
>
> Er der nogen der kender noget godt POS software? Det behøves ikke at være
> koblet sammen med et finansprogram

OfficeLine bruger iMac's i kassen. Spørg dem, hvilke programmer de
bruger.
--

/ Jens

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-05-04 15:43

"Jens" skrev 15.05.2004 22:10:

> OfficeLine bruger iMac's i kassen. Spørg dem, hvilke programmer de
> bruger.

Så vidt jeg ved bruger de et FileMaker-baseret system.

Måske laver http://www.junior.dk/ noget du kan bruge? (Jeg ved ikke hvad et
POS system er, men jeg går ud fra at det er noget til kassen?)

/kristian

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-05-04 16:43

Kristian Storgaard wrote:

> Så vidt jeg ved bruger de et FileMaker-baseret system.

Nej, det er ikke Filemaker, - så er de da skiftet inden for de sidste
par måneder... Svjv. bruger de en slags emulator, der kører fra deres G4
maskiner til de PC'ere, de har i deres bogholderi, hvor - svjh. - de
bruger Concorde...

> Måske laver http://www.junior.dk/ noget du kan bruge? (Jeg ved ikke hvad et
> POS system er, men jeg går ud fra at det er noget til kassen?)

Hold jer _LANGT_ væk fra Michael Junior! - Man betaler en hulens bunke
penge og får aldrig det, man har bestilt! - Det har en del af mine
klienter - og jeg selv - været ude for mere end én gang.

Han er en dygtig programmør - ja! - men han har desværre en tendens til
ikke at holde, hvad han lover. - Og klager man over hans 'produkt', - så
risikerer man, at han pure nægter at udlevere adgangskoden, så man ikke
kan gøre noget som helst ved den database, man har fået leveret, -
selvom det ikke er det, man har bestilt! - Og det er en hulens til
arbejde at finde den resource, hvor koden ligger. - Han er så smart, at
han faktisk lægger koden fordelt på flere resourcegrene..

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Mikkel Haugstrup

Dato : 16-05-04 15:55

"MH -vo60.dk" <mikkel@REMOVEvo60.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kasseapparat.

> Er der nogen der kender noget godt POS software? Det behøves ikke at være

Case story fra et amerikansk bageri:
http://www.apple.com/business/profiles/sullivanstreet/

Tænkte det måske kunne inspirere de bruger filemaker pro.

/mikkel