Problemer med ATI Radeon
Fra : Troels Veise

Dato : 01-05-01 19:35

Jeg har bl.a. efter anbefalinger fra denne nyhedsgruppe udskiftet mit
Diamond Viper 550 16 MB med et ATI Radeon 32 MB.
Problemet er, at jeg oplever en lavere score på en 3D test med mit nye kort,
hvilket jeg ikke kan forstå. Systemet er K6-2 450 Mhz, 196 MB, ASUS P5A
bundkort, og driveren er w2k_radeon. Hvordan kan det være ?????

Fra : Uffe Callesen

Dato : 01-05-01 20:09

Hvilken 3d test ? Har du installeret en passende AGP driver ??

Fra : Troels Veise

Dato : 01-05-01 20:16

Testen er fra 'Mad Onion' og hedder 3D MARK 2000 (fra en demo-cd fra PC
Games maj måned)
Driveren w2k_radeon er visk nok en windows driver. Systemet ville ikke
acceptere den der medfulgte grafikkortet. Jeg ved ikke om det er en AGP
driver ???!!!

Fra : Thomas

Dato : 01-05-01 21:37

uha... så vidt jeg har hørt suger radeon i windows 2000.
men prøv at downloade den nyeste driver og se om det blir bedre.
Mvh Thomas

Fra : Felis

Dato : 01-05-01 22:04

> uha... så vidt jeg har hørt suger radeon i windows 2000.

Helt korrekt - der er et tab på mellem 15 % og 50 % ved forskellige
opløsninger.
Kan ikke huske hvor det var jeg så testen eller hvad driverversion.

Har selv et Radeon 32 SDR, - har i øjeblikket smækket driver 3124 til Win2K
samt Raid on Tweaker.
Tjek hvad frekvens du har på GPU samt RAM - Der er 2 versioner en på 166 og
en på 183. Min kørte 166 smed den op på 190 MHz og det kører stabilt - prøv
dig forsigtigt frem med OC'en.

Resultatet af alt mit "fedteri" er at den sparker Tribes 2 RØV rykker mellem
30 og 50 frames udenfor i 1024x768 - det er vel godt nok [ Det er
forresten på en PIII-600 med 512 MB RAM ]

-
Felis, en yderst tilfreds Radeon ejer

Fra : DaWizeGuy

Dato : 02-05-01 10:38

"Felis" <balp@cs.auc.dk> wrote in message news:9cn8em$ihe$1@sunsite.dk...

> Helt korrekt - der er et tab på mellem 15 % og 50 % ved forskellige
> opløsninger.
> Kan ikke huske hvor det var jeg så testen eller hvad driverversion.

Det gælder primært de lidt ældre drivere. De nyeste betadrivere er lige så
hurtige i OpenGL og kun marginalt langsommere i D3D. På mit system (Athlon
1,33GHz+Asus A7V133) får jeg den højeste score (med et RADEON 64 VIVO) i 3D
Mark 2001, når jeg kører Windows 2000 og driver 5.13.3116.

----
Mvh
Anders

Fra : .::J::.

Dato : 09-05-01 14:07

Så må du vide noget om dette, er det værd at skifte et vodoo3 3000 pci ud
med det radeo 32 kort?