Andet multimedie
bentjuul 3670
2 stk. Indesign spørgsmål!
Fra : Lasse

Dato : 01-05-01 19:31

Hejsa, håber nogle af jer gæve mennesker kan hjælpe!

Spg. 1: Hvis jeg skal lave et rektangel f.eks. 6x2 cm, hvor de første 5 cm
skal være sort i 40%, men hvor den sidste cm er gradient fra de 40% sort til
hvid (papir), hvordan gør jeg så?

Spg. 2: Er der nogen som har prøvet at bruge TOC-scriptet fra Adobe
(http://www.adobe.com/products/indesign/samplescripts.html)?? Jeg synes ikke
rigtigt jeg kan få det til at virke..

Håber I kan hjælpe

På forhånd tak
Mvh
Lasse

Fra : Thomas

Dato : 02-05-01 07:37

> [...]
> skal være sort i 40%, men hvor den sidste cm er gradient fra de 40% sort

Laver 2 rektangler, hvor det første er 5x2 cm med 40% sort som fyld og en 1
x 2 cm. med din gradient, og sørger for de passer nøjagtigt sammen.

Alternativt kan man styre gradients, så den ikke starter et forløb, men
f.eks. først starter midt på "forløbet". Men det vil nok være svært at
styre, når du skal have det så præcist.

> Spg. 2: Er der nogen som har prøvet at bruge TOC-scriptet fra Adobe
> (http://www.adobe.com/products/indesign/samplescripts.html)?? Jeg synes
ikke
> rigtigt jeg kan få det til at virke..

Kender det ikke, hvad gør det? (eller skulle gøre...

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Lasse

Dato : 02-05-01 09:30

> ikke
>
> Kender det ikke, hvad gør det? (eller skulle gøre...

Det er et visual basic script til at generere en indholdsfortegnelse.

Mvh
Lasse

Fra : Kurt Lund

Dato : 02-05-01 11:14

"Lasse" <ldan97@hotmail.com> skrev:

> Spg. 2: Er der nogen som har prøvet at bruge TOC-scriptet fra Adobe
> (http://www.adobe.com/products/indesign/samplescripts.html)?? Jeg synes ikke
> rigtigt jeg kan få det til at virke..

Det virker her, men det er lidt lallet. Du skal sørge for at exe-filen
ligger i den mappe, hvor dokumentet er og den virker kun på
formater med navnene heading 1, heading 2 og heading 3.
Jeg har spekuleret på at omskrive .frm-filen, men hvordan
kompilerer jeg skidtet?

--
Kurt Lund