Paris i næste weekend ?
Fra : Kenneth G

Dato : 15-05-04 09:21

Hej

Min kone og jeg skal på weekend tur til Paris i næste uge, men hvad skal man
oplever og hvad må man ikke glemme at se i Paris ?

Måske er der et god sted at spise som bare skal prøves ?

---

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 16-05-04 20:23

> Hej
>
> Min kone og jeg skal på weekend tur til Paris i næste uge, men hvad skal
man
> oplever og hvad må man ikke glemme at se i Paris ?

Mine personlige favoritter (ikke i rangorden og nok præget af at jeg bor
her):
Louvre
Musee d'Orsay
Versailles eller Fontainebleau (ved sidstnævnte er der langt færre turister,
men er lidt besværlig at komme til, hvis i ikke har bil til rådighed)
Arc de Triomphe (mere "interessant" udsigt end fra Tour Eiffel - skal dog
bestiges via trapper)
Tour Eiffel (skal nu alligevel med på listen)
Ile de la Cité / Ile St James (de to små øer i Seinen som nok mest er kendt
for Notre Dame, men er ret hyggelige at slentre rundt på. Byens bedste is
købes hos Bertillion på Ile St James
Sidde og nyde livet i Jardin du Luxembourg
Le Marais

> Måske er der et god sted at spise som bare skal prøves ?

Bedste italienske restaurant jeg har fundet indtil nu er Convivium på Place
Victor Hugo (16.) - prisniveau omkring EUR 35 pr. person (kan gøre dyrere og
billigere)
Af klassiske franske brasserier kan anbefales La Coupole (14.) og Brasserie
Flo (10.)
Steder jeg ikke gider spise: omkring Place de Tertre på Montmartre (og
tilsvarende områder andre steder i byen), da der er for mange turister og
kvaliteten er derefter

Henrik

Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 17-05-04 08:12

Kenneth G wrote:
> [...]
> oplever og hvad må man ikke glemme at se i Paris ?
>

> Måske er der et god sted at spise som bare skal prøves ?

Hej Kenneth,

et flot udsigtspunkt som viser hele Paris er fra Mont Parnasse (stavning
lidt usikker). Det er det eneste højhus i Paris, så fra toppen kan du se
ud over hele Paris. Det kan man selvfølgelig også fra Eiffel-tårnet, men
der er det selvsagt lidt svært at se tårnet

Mvh Mikkel