|
| YEEHAAA, Så blev jeg ejer af en tl 1000 Fra : Anders Paulsen |
Dato : 14-05-04 19:41 |
|
Troede egentlig, at jeg var på jagt efter en gsxr 600, men løb så ind i en
næsten ukørt TL 1000S fra 97, var hurtig på aftrækkeren og blev så den glade
ejer. Og hvor er det dog en herlig maskine!!!
Er der nogen, der har nogle erfaringer gode som dårlige med modellen så
skriv endelig. Var lidt overrasket over, hvor få kilometer sådan en kører på
literen ( 14 mod 19 på min tidligere gsx 600 F), men det er vel hvad man kan
forvente af en 1000 kubiks sportsmaskine?
| |
Anders Houmark (14-05-2004)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 14-05-04 19:54 |
|
Anders Paulsen wrote:
> Troede egentlig, at jeg var på jagt efter en gsxr 600, men løb så ind
> i en næsten ukørt TL 1000S fra 97, var hurtig på aftrækkeren og blev
> så den glade ejer. Og hvor er det dog en herlig maskine!!!
Tillykke ! Fed maskine
har stået og savlet over S.G's ved Skovsøen for et par uger siden.. flotte
maskiner
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
suki (14-05-2004)
| Kommentar Fra : suki |
Dato : 14-05-04 19:58 |
|
"Anders Paulsen" <atp_sessions@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40a512a3$1@news.wineasy.se...
> Troede egentlig, at jeg var på jagt efter en gsxr 600, men løb så ind i en
> næsten ukørt TL 1000S fra 97, var hurtig på aftrækkeren og blev så den
glade
> ejer. Og hvor er det dog en herlig maskine!!!
> Er der nogen, der har nogle erfaringer gode som dårlige med modellen så
> skriv endelig. Var lidt overrasket over, hvor få kilometer sådan en kører
på
> literen ( 14 mod 19 på min tidligere gsx 600 F), men det er vel hvad man
kan
> forvente af en 1000 kubiks sportsmaskine?
>
> hej anders
tillykke med din nye cykel total fed cykel tør man spørge hvad sådan en har
kostet
mvh lasse
| |
"André T." (14-05-2004)
| Kommentar Fra : "André T." |
Dato : 14-05-04 20:43 |
|
>>Troede egentlig, at jeg var på jagt efter en gsxr 600, men løb så ind i en
>>næsten ukørt TL 1000S fra 97, var hurtig på aftrækkeren og blev så den
>
> glade
>
>>ejer. Og hvor er det dog en herlig maskine!!!
Teløk' med dyret
-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
...If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom...
| |
Ninja Rider (14-05-2004)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 14-05-04 20:44 |
|
Hejsa
Anders Paulsen wrote:
> skriv endelig. Var lidt overrasket over, hvor få kilometer sådan en kører på
> literen ( 14 mod 19 på min tidligere gsx 600 F), men det er vel hvad man kan
> forvente af en 1000 kubiks sportsmaskine?
Årkk.... Vent til du giver den gas... ;-P
Min 6'er går omkring 14 ved blandet kørsel, og 10-12 ved ekstrem råden
kørsel. (Jeg er ikke helt sikker på hvad den køre der.) Jeg har haft den
ope på 18km/t under tilkørselen!
Mvh Emil
p.s. Det har været diskuteret mange gange, men jeg tror at din ligger i
gennemsnittet.
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://dfmc.dk/?id=26
| |
Christian Jakobsen (14-05-2004)
| Kommentar Fra : Christian Jakobsen |
Dato : 14-05-04 21:47 |
|
Ninja Rider wrote:
> Jeg har haft den ope på 18km/t under tilkørselen!
Nøj hvor er det vildt! kunne du godt styre maskinen ved
denne hastighed!
Undskyld, jeg kunne ikke dy mig!
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen
| |
Kenneth T (15-05-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 15-05-04 11:33 |
|
> > Jeg har haft den ope på 18km/t under tilkørselen!
>
> Nøj hvor er det vildt! kunne du godt styre maskinen ved
> denne hastighed!
Måske, den var droslet?
:)
--
MVH
Kenneth T
ZX12R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t
| |
Jes Vestervang (15-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 15-05-04 23:04 |
|
"Christian Jakobsen" <christianhusk@slettehunters.dk> writes:
> Ninja Rider wrote:
>
>> Jeg har haft den ope på 18km/t under tilkørselen!
>
> Nøj hvor er det vildt! kunne du godt styre maskinen ved
> denne hastighed!
Ham betjenten jeg købte Fazeren (600) af, kørte normalt 21 km/l,
hvoraf halvdelen var med kæresten bagpå. Da jeg købte den havde den
gået 19k på de originale dæk, fordækket holdt 5k mere, bagdækket 3k
Jeg kører normalt 17-19 km/l, dog sommmetider 14-15 stykker
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
S.G (16-05-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 16-05-04 10:09 |
|
> Ham betjenten jeg købte Fazeren (600) af, kørte normalt 21 km/l,
> hvoraf halvdelen var med kæresten bagpå. Da jeg købte den havde den
> gået 19k på de originale dæk, fordækket holdt 5k mere, bagdækket 3k
>
>
> Jeg kører normalt 17-19 km/l, dog sommmetider 14-15 stykker
Så må du være morfar da :D
| |
Jes Vestervang (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 16-05-04 19:28 |
|
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> writes:
>> Ham betjenten jeg købte Fazeren (600) af, kørte normalt 21 km/l,
>> hvoraf halvdelen var med kæresten bagpå. Da jeg købte den havde den
>> gået 19k på de originale dæk, fordækket holdt 5k mere, bagdækket 3k
>>
>>
>> Jeg kører normalt 17-19 km/l, dog sommmetider 14-15 stykker
>
> Så må du være morfar da :D
Egentlig ikke, for et Pilot Sport bagdæk høvler jeg af på 4k km og -Road
holder i underkanten af 10k Jeg tror bare at Fazeren er en
brændstoføkonomisk maskine.
--
mvh Jes Vestervang - med DT125R imorgen aften! Jubii!
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Jens Arnfast (14-05-2004)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 14-05-04 20:46 |
|
Anders Paulsen wrote:
> Troede egentlig, at jeg var på jagt efter en gsxr 600, men løb så ind i en
> næsten ukørt TL 1000S fra 97, var hurtig på aftrækkeren og blev så den glade
> ejer. Og hvor er det dog en herlig maskine!!!
> Er der nogen, der har nogle erfaringer gode som dårlige med modellen så
> skriv endelig. Var lidt overrasket over, hvor få kilometer sådan en kører på
> literen ( 14 mod 19 på min tidligere gsx 600 F), men det er vel hvad man kan
> forvente af en 1000 kubiks sportsmaskine?
Sån en stor V2'er er lidt forslugen Min Mille kører mellem 9 og 15
km/l - 9 hvis jeg kun køre by, 15 hvis den får lange åbne stræk.
Rotationsdæmperen på TLS'en er ikke noget imponerende - men den burde
kunne skiftes ud hvis man bliver alt for utilfreds
TLS'en har også ry for at være en brutal fætter hvor accellerationen
kommer hårdt, brutalt og uventet - men det var ikke noget jeg lagde
mærke til da jeg prøvede en
Tillykke med dyret, du bliver glad for V2 motoren
--
-jens
RSV1000
| |
Steen Egeberg (14-05-2004)
| Kommentar Fra : Steen Egeberg |
Dato : 14-05-04 23:24 |
|
det er vist meget almindeligt - de er dyre både i forsikring og benzin -
min Fazer 1000 går også omkring 14km/l
___________________
Steen Egeberg
København V
"Anders Paulsen" <atp_sessions@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40a512a3$1@news.wineasy.se...
> Troede egentlig, at jeg var på jagt efter en gsxr 600, men løb så ind i en
> næsten ukørt TL 1000S fra 97, var hurtig på aftrækkeren og blev så den
glade
> ejer. Og hvor er det dog en herlig maskine!!!
> Er der nogen, der har nogle erfaringer gode som dårlige med modellen så
> skriv endelig. Var lidt overrasket over, hvor få kilometer sådan en kører
på
> literen ( 14 mod 19 på min tidligere gsx 600 F), men det er vel hvad man
kan
> forvente af en 1000 kubiks sportsmaskine?
>
>
| |
S.G (15-05-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 15-05-04 10:35 |
|
tillykke da. Aaaaalt for lækker maskine. Jeg har haft min i 1½ måneds tid
nu, og bliver gladere for den hver eneste gang jeg er ude at køre. V2 roxx,
men det skal lige siges at det tog mig omkring 500km før jeg h avde vænnet
mig til svinet :D
har selv anskaffet en. Mit råd er, Gear den en tand ned på fortandhjulet,
når du har lært at kontrollere den. Det giver meget bedre og jævnere træk.
Og den render 6. gear ud (gør den ikke original)
Smid den op til MC-hospitalet og få den justeret i indsprøjtning. min cykel
var en helt anden da jeg kom deroppe fra. Kurven var stort set ikke ændret,
men det var køreglæden i høj grad. En af tingene han ænrer er bla. at den
får lidt mere benz på bagerste cyllinder, da den er varmere end den forreste
Generelt, så sørg for Guds skyld for at lære den at kende, min går på hjul
HELE tiden, det skal man lige vende sig til, men det udgør ikke nogen fare
så længe du ved hvad du laver.
Lod en 22kOhms modstand på cdi boxen (svarer til en G-pack der koster
1500,-) Så kommer den til at gå MEGET jævnere i lave omdrejninger i de
første 3 gear. Du kan sige til hvis du skal have hjælp til det. Har rodet
med det selv :) det er ret simpelt
Rent økonomisk giver en nedgearing, samt et besøg ved MC-hospitalet og en
modstand en par km mere pr liter. Så det kan svare sig. Min gik mellem 12 og
13 dda jeg fik den. nu ligger jeg på 15-16km/l :) Og jeg kører ikke pænt :D
Spørg Thomas og Esben hæhæ
Du er velkommen til at kontakte mig i fald du vil vide mere. Kender masser
af småfinter og lign. til denne cykel. Mit næste projekt er en modifiering
af luftfilterkassen. Det giver endnu bedre benzøkonomi og omkring 5hk i hele
mellemområdet (ja ved godt den har rigelig allerede nu :) )
| |
Anders Paulsen (15-05-2004)
| Kommentar Fra : Anders Paulsen |
Dato : 15-05-04 16:53 |
|
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:pulpc.1978$Qm5.917@news.get2net.dk...
>
> Du er velkommen til at kontakte mig i fald du vil vide mere. Kender masser
> af småfinter og lign. til denne cykel. Mit næste projekt er en modifiering
> af luftfilterkassen. Det giver endnu bedre benzøkonomi og omkring 5hk i
hele
> mellemområdet (ja ved godt den har rigelig allerede nu :) )
>
> Det lyder godt. Vi har faktisk mødtes hos MP i odense. Jeg var på en
guldfarvet gsx 600 F og havde en kammerat med på en grøn RF 600. Jeg er i
Haderslev for tiden, men kommer tilbage i starten af juni. Så kan vi jo ses
til træf i fruens bøge og buldre lidt sammen
| |
S.G (15-05-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 15-05-04 20:52 |
|
Hvad slap du for den? Km-tal? xtra udstyr?
:)
| |
Boldreel - RaptorMC.~ (16-05-2004)
| Kommentar Fra : Boldreel - RaptorMC.~ |
Dato : 16-05-04 19:17 |
|
Tillykke med TL'eren
Havde selv en i 2 år og blev meget hurtigt meget gode venner med den....
Jeg syntes ikke den var så brutal som mange mente, men hvis man lod den
bestemme selv, så beviste den bestemt at den var et Tigerdyr
Skrev lidt om mine oplevelser med den på
http://home9.inet.tele.dk/boldreel/mc-stuff/tl1000s/ hvis du skulle være
interesseret i mine første indtryk.....
Held og lykke med den, jeg er sikker på at du blever stor-smilende-glad for
den!!
mvh. Boldreel, RSV Mille
http://RaptorMC.dk
http://Boldreel.dk
| |
john Pilely (17-05-2004)
| Kommentar Fra : john Pilely |
Dato : 17-05-04 08:43 |
|
Hej "S.G"
jeg har selv en TL1000S.
Pink wire klippet da jeg købte den.
Modificeret hos MP i box´en.
Har kørt ca. 40.000 km. Nuværende km. ca 57.000.
Det lyder spændende med en 22kohm modstand, da jeg oplever
svagt hakkende/ujævn motorgang. Måske vil det afhjælpe "problemet"...
Vil du evt. maile dit tlf. nr. for nærmere info eller ring på
6482-5520, 2812-3202.
på forhånd tak
John Pilely
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:pulpc.1978$Qm5.917@news.get2net.dk...
> tillykke da. Aaaaalt for lækker maskine. Jeg har haft min i 1½ måneds
tid
> nu, og bliver gladere for den hver eneste gang jeg er ude at køre. V2
roxx,
> men det skal lige siges at det tog mig omkring 500km før jeg h avde
vænnet
> mig til svinet :D
>
> har selv anskaffet en. Mit råd er, Gear den en tand ned på
fortandhjulet,
> når du har lært at kontrollere den. Det giver meget bedre og jævnere
træk.
> Og den render 6. gear ud (gør den ikke original)
> Smid den op til MC-hospitalet og få den justeret i indsprøjtning. min
cykel
> var en helt anden da jeg kom deroppe fra. Kurven var stort set ikke
ændret,
> men det var køreglæden i høj grad. En af tingene han ænrer er bla. at
den
> får lidt mere benz på bagerste cyllinder, da den er varmere end den
forreste
> Generelt, så sørg for Guds skyld for at lære den at kende, min går på
hjul
> HELE tiden, det skal man lige vende sig til, men det udgør ikke nogen
fare
> så længe du ved hvad du laver.
> Lod en 22kOhms modstand på cdi boxen (svarer til en G-pack der koster
> 1500,-) Så kommer den til at gå MEGET jævnere i lave omdrejninger i de
> første 3 gear. Du kan sige til hvis du skal have hjælp til det. Har
rodet
> med det selv :) det er ret simpelt
> Rent økonomisk giver en nedgearing, samt et besøg ved MC-hospitalet og
en
> modstand en par km mere pr liter. Så det kan svare sig. Min gik mellem
12 og
> 13 dda jeg fik den. nu ligger jeg på 15-16km/l :) Og jeg kører ikke pænt
:D
> Spørg Thomas og Esben hæhæ
>
>
> Du er velkommen til at kontakte mig i fald du vil vide mere. Kender
masser
> af småfinter og lign. til denne cykel. Mit næste projekt er en
modifiering
> af luftfilterkassen. Det giver endnu bedre benzøkonomi og omkring 5hk i
hele
> mellemområdet (ja ved godt den har rigelig allerede nu :) )
>
>
| |
S.G (17-05-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 17-05-04 18:03 |
|
Har sms´et dig.
Ellers er mit nummer 20918608
:D
| |
|
|