Hvordan laver man et felt i windowsmenuen ~
Fra : Jens

Dato : 01-05-01 19:29

Zip og Icq kan....sa ma vb da ogsa kunne ???

Fra : Chris

Dato : 02-05-01 09:03

On Tue, 1 May 2001 20:28:46 +0200, "Jens" <til@infojens.dk> wrote:

>Zip og Icq kan....sa ma vb da ogsa kunne ???

Hvis du mener systemmenuen, så er det i realiteten nemt nok. Well, jeg
programmerer i C, men da det er API funktioner, så burde det væew nemt
at konvertere til VB.

Mon ikke at du skal skrive koden i noget, der hedder noget i retning
af ...onload i din formular???

Anyway, her er koden, når den skrives i C:

hMenu = GetSystemMenu (hWnd, FALSE);
AppendMenu (hMenu, MF_SEPARATOR, 0, NULL);
AppendMenu (hMenu, MF_STRING, MNU_SYS_MITPUNKT, "Mit menupunkt");

Er det ikke nemt?

MNU_SYS_MITPUNKT er en id, der identificerer menupunktet, når
programmet skal opfange, at punktet er blevet valgt.

Kan du ikke finde ud af, hvordan man oversætter denne stump kode til
VB, så er der garanteret nogle andre her i gruppen, der kan finde ud
af det. Jeg kan i hvert fald ikke

kh
Chris Hansen

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 03-05-01 12:53

Hej Chris

> Kan du ikke finde ud af, hvordan man oversætter denne stump kode til
> VB, så er der garanteret nogle andre her i gruppen, der kan finde ud
> af det. Jeg kan i hvert fald ikke

Men det kan jeg :) Så spørg bare hvis du er lost.

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Chris

Dato : 03-05-01 21:04

On Thu, 3 May 2001 13:53:29 +0200, "Kim Pedersen [vbCode Magician]"
<codemagician@nospam.get2net.dk> wrote:

>Hej Chris

>Men det kan jeg :) Så spørg bare hvis du er lost.

Hej Kim,

Det var nu nok Jens, der måske havde brug for hjælp, men ellers tak.
Jeg holder mig til C og kigger jer andre over skulderen

kh
Chris Hansen