moms tilbage fra tyskland?
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 15-05-04 13:33

jeg er ved at starte et firma hvor jeg primært importerer fra usa....

men skal have et opstarts tilbud og har fundet nogen varer jeg gerne vil
have i tyskland!

så er mit spørgsmål kan det lade sig gøre at få momsen tilbage fra tyskland?
eller er det et kæmpe bøvl? det drejer sig cirka om 1000 kr. i første
omgang...

hvis dette ikke er den rigtige ng... hvilken er så?

--
Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.minvogn.dk
og ja min mail er : nospam@minvogn.dk

Fra : Nico de Jong

Dato : 15-05-04 14:58

"Nikolai R. Jensen" <nospam@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er ved at starte et firma hvor jeg primært importerer fra usa....
>
> men skal have et opstarts tilbud og har fundet nogen varer jeg gerne vil
> have i tyskland!
> '

Når du køber varer i Tyskland (eller indenfor EU i det hele taget), skal du
opgive dit moms nummer. Leverandøren SKAL så undlade at opkræve den tyske
moms. Jeg går her ud fra, at du _er_ momsregistreret.
Momsen håndteres på samme måde som om du importerede fra USA.

Hvis du ikke er momsregistreret, SKAL de opkræve tysk moms (17,5%?). Som
privatperson har du ikke ret til at få momsen refunderet, medmindre du selv
bærer varene ud af landet. Det er jo derfor at man i lufthavne osv kan se
skilte med "VAT RETURN". Til gengæld skal varerne så deklareres ved indrejse
i bestemmelseslandet, og så skal du betale moms.

Nico

---

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 15-05-04 16:12

jepper er moms regsistreret!

vidste ikke at det var leverandøren der stod for at ikke opkærve momsen!

men takke!