Faktura ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 15-05-04 13:17

Hej

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål...

Jeg har ydet konsulent bistand for et Aktie selskab (jeg er selv registreret
som enkeltmandsvirksomhed) værdien for dette arbejde er fastsat til 35.000kr

Jeg bruger Stones Summa som regnskabs program men jeg er lidt i tvilv om
hvad jeg skal "gøre" med hensyn til momsen osv.
er det ikke noget med at der ikke er moms i forbindelse med konsulent
bistand ?

Da der jo ikke sælges nogen "vare" kan jeg vel ikke skrive at beløbet er m.
moms ?

Jeg er forvirret kan i nok høre :)

Mange tak for hjælpen
/Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 13:28

On Sat, 15 May 2004 14:17:23 +0200, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

> [...]
>bistand ?
>Da der jo ikke sælges nogen "vare" kan jeg vel ikke skrive at beløbet er m.

Jo,du skal opgså opkræve moms på ydelser (herunder konsulentydelser).

/karsten

Fra : PBH

Dato : 15-05-04 13:32

> Jo,du skal opgså opkræve moms på ydelser (herunder konsulentydelser).

En lille tilføjelse... Selvfølgelig hvis ydelsen er momspligtig og du er
momsregistreret

Fra : Lasse Madsen

Dato : 15-05-04 13:42

Hej Karsten.

Ok ... så jeg skriver noget i stil med "at betale 35.000kr" incl. moms.
og så går det helt af sig selv ?

Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 13:50

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> Hej Karsten.
>
> Ok ... så jeg skriver noget i stil med "at betale 35.000kr" incl.
moms.
> og så går det helt af sig selv ?

Nej, så snyder du dig selv. Skriv 35000 + moms = 43750. Du havde jo
tænkt dig at skulle have 35000 kr, ikke sandt?

Men nok så væsentligt er selvfølgelig, hvad du har aftalt med firmaet,
som du har arbejdet for.

Fra : Ralph

Dato : 15-05-04 13:51

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Karsten.
>
> Ok ... så jeg skriver noget i stil med "at betale 35.000kr" incl. moms.
> og så går det helt af sig selv ?
>
> Madsen

Jaaah, du skal være opmærksom på at du skal af med momsen igen - medmindre
dine omkostninger overstiger 35K

Så hvis du ingen omkostninger har og du forventer at få 35K ned i foret
(indtil skattefar kommer) så er du jo nødt til at lave en regning der hedder
35K PLUS moms

--
venligst
Ralph