Købe software lisens i udlandet
Fra : Casper Bang

Dato : 15-05-04 11:34

Hej,

Jeg står og skal købe et computerprogram i udlandet (over internettet).
Når dette skal bogføres i mit enkeltmandsfirma, kan jeg så bare bogføre det
som en omkostning, som hvis jeg havde købt det i Danmark? Det her købes fra
USA.

Håber i kan hjælpe.
~Casper

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 11:39

Ja, du skal så på moms-opgørelsen lægge 25% moms til og i det omfang det
er til erhvervsbrug, kan du trække en relativ del af denne moms fra
igen. Det betyder normalt, at regnestykket går lige op, men formalia
skal være i orden.

hilsen
Uffe

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote
in message news:40a5f21c$0$789$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Casper Bang

Dato : 15-05-04 12:13

> [...]
> er til erhvervsbrug, kan du trække en relativ del af denne moms fra
> igen. Det betyder normalt, at regnestykket går lige op, men formalia

Det er jo dejligt nemt så. Det er 100% til erhvervsbrug, så der er ikke
noget problem der.
Da det er fra USA er der vel ikke noget moms indblandet overhovedet... Med
mindre det går under Vat On E-services... men det kan jeg nok se fra den
faktura jeg får fra dem.

Tak for hjælpen!

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-05-04 21:37

On Sat, 15 May 2004 13:12:52 +0200, "Casper Bang"

> [...]
>mindre det går under Vat On E-services... men det kan jeg nok se fra den

Ifølge EU-forordninger skal udenlandske virksomheder der sælger
software via elektronisk levering (f.eks. via internettet) være
momsregistreret i EU. Der er godt nok ikke så mange der er det, men
hvis det købes via RegSoft, BMT og andre som foretager
sharewareregistrering for mange forskellige udviklere så er de
momsregistreret. Du skal i så fald opgive dit CVR-nummer (med DK
foran) for at få levering uden moms.

Mvh
Knud

--