Selvstændig og Værnepligt ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 15-05-04 11:22

Hej

Jeg har startet eget firma for en uge siden og fik i dag, temmeligt uventet
en indkaldelse til værnepligt med start i August, jeg er jo noget "ked af"
at skulle lukke firmaet pga. sådan en omgang ingenting. Findes der en
paragraf i værnepligt loven der fritager de selvstændige ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 11:37

Prøv at kigge her, nederst på siden:
http://www.fvr.dk/index.php?page=vpl&sub=aendring

Der skal nok mere end en moms-registrering til for at de accepterer, at
du er selvstændig - særligt da, du kun har været det i en uge.

hilsen
Uffe

Fra : PBH

Dato : 15-05-04 12:25

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der skal nok mere end en moms-registrering til for at de accepterer, at
> du er selvstændig - særligt da, du kun har været det i en uge.

Og samtidig er der kun tale om en udsættelse. Og jeg mener yderligere, at en
udsættelse højest kan gives til man er 25 år

Fra : Lasse Madsen

Dato : 15-05-04 13:20

Tak for hjælpen.

Jeg ville bare tjekke om nogen havde erfaringer med dette...

Jeg ringer til FVR og hører hvordan og hvorledes på mandag.

M.v.h.
/Madsen

Fra : -++Carsten++-

Dato : 17-05-04 08:26

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at skulle lukke firmaet pga. sådan en omgang ingenting. Findes der en
> paragraf i værnepligt loven der fritager de selvstændige ?

Fritagelse, nej.
Udsættelse ja.

Men du skulle måske tænker over at hvis du udsætter det, så vil du senere
måske være endnu mere involveret i dit selvstændige firma og have endnu
svære ved at tage fri, så måske du skulle ligge din firma planer i bero og
få din værnepligt overstået først.

Det kan heller ikke komme bag på dig at blive indkaldt, hvis du har alderen.

Carsten

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-05-04 10:57

Hej Carsten

> Det kan heller ikke komme bag på dig at blive indkaldt, hvis du har
alderen.

Jo for jeg blev erklæret begrænset egnet og trak fri nummer ...
jeg kom ind på baggrund af min uddannelse selv om jeg til session fik at
vide at det aldrig fandte sted...

m.vh.
l. madsen

Fra : -++Carsten++-

Dato : 17-05-04 11:36

"Lasse Madsen" <lm@h-tech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jo for jeg blev erklæret begrænset egnet og trak fri nummer ...
> jeg kom ind på baggrund af min uddannelse selv om jeg til session fik at

Fri nummer må da betyde fri nummer!
Men surt show, der er ikke noget at gøre, med mindre du bliver psykisk
ustabil eller får andre skavanker.

Jeg meldte mig friviligt som 17 årig, så jeg har overstået det.

Carsten

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-04 14:46

In news:<c8a59u$q9p$1@news.net.uni-c.dk>
-++Carsten++- <y@y.xx> wrote:
> Fri nummer må da betyde fri nummer!

Ja men det gør det ikke, jeg fik at vide at jeg kunne da godt trække et nr,
men jeg kom ind ligemeget hvad, og ganske rigtigt, jeg trak frinummer men
blev indkaldt alligevel.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : H.S.

Dato : 17-05-04 12:30

> [...]
>
> Jo for jeg blev erklæret begrænset egnet og trak fri nummer ...
> jeg kom ind på baggrund af min uddannelse selv om jeg til session fik at

Av for dén - hvilken udd er det ? Det må være en de har meget brug for,
siden de indkalder selvom du trak frinummer.

Surt show...

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-05-04 12:56

> Av for dén - hvilken udd er det ? Det må være en de har meget brug >
for,siden de indkalder selvom du trak frinummer.

Hej H.S.

Jeg er lige blevet udlært Elektronikfagtekniker ...
hvad værre er at min kompanjong i vores I/S også lige er blevet udlært og
blev i sin tid også erklæret begrænset egnet og trak frinummer og han fik
besked på at møde op i oksbøl til august :(
men nu får vi se hvad der sker ...

m.v.h
L. Madsen

Fra : Gitte

Dato : 29-05-04 13:13

Har du tænkt på at melde dig som militærnægter? og så vælge et job der ikke
er så krævende. Så kunne du måske klare begge job samtidig.
Gitte