Try...except - hvorfor virker det ikke ?
Fra : Thomas P

Dato : 04-12-00 16:37

Hej,

jeg har brug for at vide hvorfor denne kode ikke virker for mig :)

--------------------

Try
for i := 1 to ShowSession.Animationer do {ShowSession.Animationer er en
integer fra en record}
begin
Box1.Items.Add(inttostr(i));
Box2.Items.Add('CapsLock'+inttostr(i));
Box3.Items.Add('NumLock'+inttostr(i));
Box4.Items.Add('ScrollLock'+inttostr(i));
end;
except on exception do showmessage('AAARRRRRRRGH ! Det gik galt fordi
ShowSession.Animationer ikke er deklareret !!');
end;

---------------------

hilsen,

hehe - Thomas

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 04-12-00 17:08

Just as I expected, "Thomas P" <blomme@post.com> came up with this:

> [...]
> except on exception do showmessage('AAARRRRRRRGH ! Det gik galt fordi
>ShowSession.Animationer ikke er deklareret !!');

Prøv at fjerne "on exception do". Altså så der står:

try
except
showmessage('AAARRRRRRRGH ! Det gik galt fordi
ShowSession.Animationer ikke er deklareret !!');
end;

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 02:01

Fra : Nicolai Buch-Anderse~

Dato : 05-12-00 02:01

Gusse skrev:

> dog behøver du ikke on exception,, men du skal lige konverter din
integer
> (ShowSession.Animationer er en integer fra en record) til en streng.
!!!

Det er ikke problemet. Han skriver bare strengen ud præcis som den står
(altså ikke værdien af ShowSession.Animationer men strengen '...fordi
ShowSession.Animationer ikke....')

Faktisk ved jeg ikke helt hvad problemet er. Koden compilerede godt nok
for mig (i Delphi 4).
Kunne den oprindelige spørger ikke fortælle os præcis hvad fejl han får?

Mvh.

Nicolai Buch-Andersen
nicba@mip.sdu.dk

Fra : Gusse

Dato : 05-12-00 08:28

ahhhhh det kan jeg da godt se, nu når du siger det.

men så er det jo lidt svært at vide hvad mandens problem er !