starte programmer fra hjemmeside
Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 15:54

Hej!
Jeg håber det her er det rigtige sted at spørge, ellers vil jeg gerne
vejledes til den korrekte gruppe.
Hvis jeg har et program liggende på min harddisk der startes ved kørsel af
filen c:\program\program.exe, kan jeg så på nogen måde få denne fil kørt fra
en hjemmeside? Altså sådan, at et html-dokument indeholder et link til
filen, hvorefter denne startes og køres som ved normal åbning i stifinder.

Jeg håber i kan forstå.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-05-04 16:16

"Øistein Wind Willassen" <oistein.wind.snabel - a.gmx.net> wrote
in news:40a38be7$0$488$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
> html-dokument indeholder et link til filen, hvorefter denne
> startes og køres som ved normal åbning i stifinder.

Du vil have at du ved at klikke på et link starter en lokal fil ?
Det kan godt lade sig gøre men din browser vil formentlig se det som
et download...

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-04 16:21

"Øistein Wind Willassen" <oistein.wind.snabel - a.gmx.net> skrev:

>Hvis jeg har et program liggende på min harddisk der startes ved kørsel af
>filen c:\program\program.exe, kan jeg så på nogen måde få denne fil kørt fra
>en hjemmeside?

Hvis du mener at den afvikles hos alle de brugere der besøger
hjemmesiden, så er svaret nej. De fleste har forhåbentlig spærret
for automatisk afvikling af exefiler.

Hvis du mener at den skal afvikles på dit eget system, så er
svaret ja, men det må frarådes. Du ville åbne dit system for
afvikling af alskens utøj.

>Altså sådan, at et html-dokument indeholder et link til
>filen, hvorefter denne startes og køres som ved normal åbning i stifinder.

I min browser får jeg bl.a. valget mellem at åbne og at gemme
filer af forskellige slags som der er linket til når jeg
aktiverer linket. Jeg ville også kunne sætte den op så den gjorde
én af delene automatisk.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 16:48

> Hvis du mener at den skal afvikles på dit eget system, så er
> svaret ja, men det må frarådes. Du ville åbne dit system for
> afvikling af alskens utøj.

Okay... hmm... Hvilke?

> [...]
> filer af forskellige slags som der er linket til når jeg
> aktiverer linket. Jeg ville også kunne sætte den op så den gjorde

Jeg ville gerne have en automatisk visning af *.avi-filer. Jeg har nu fundet
ud af, at det rent faktisk er muligt at få disse åbnet i mediaplayer
automatisk, så mit spørgsmål er temmelig irrelevant. Dog er der problemer,
som du også nævner, hvis det er *.exe filer der skal åbnes, derfor mit
spørgsmål. Jeg troede avi filer opførte sig på samme måde.

Men tak for svarene.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 18:14

> Mvh