Hjælp
Fra : Geomichael

Dato : 14-05-04 18:07

Hej..
Har hårdt brug for hjælp.. Har købt et nyt grafikkort i tyskland til billig
penge.
Creativ FX5900, MEN da jeg starede den op stod der FX5900 ultra?? Nå, jeg
prøve så og installe driverne til den. Men den går i flimmer når jeg starter
op igen.
Jeg kunne forstille mig at det er et kort der er kommet retur, og så har de
sat
det ned, uden og checke det.. Øv. Men det skal være et FX5900 rent.

Er der nogen som ligger inde med en bios til dette kort???
Og gerne lidt hjælp til bios flash..

På forhånd tak..
MVH michael

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-05-04 18:47

On Fri, 14 May 2004 19:07:03 +0200, Geomichael wrote:

> Har hårdt brug for hjælp.. Har købt et nyt grafikkort i tyskland til billig
> penge.
> Creativ FX5900, MEN da jeg starede den op stod der FX5900 ultra??

Søg på nogle af de serienumre der står på det. Find ud af om det er et
"Ultra". Måske kan du også se det udfra hvilken type RAM der sidder på det.

> Nå, jeg
> prøve så og installe driverne til den. Men den går i flimmer når jeg starter
> op igen.

Virker den inden du installerer driverene? Er det i 3D den flimrer?
Prøv at underclock'e kortet ned til normal hastighed.

> [...]
> det ned, uden og checke det.. Øv. Men det skal være et FX5900 rent.
>
> Er der nogen som ligger inde med en bios til dette kort???

Jeg tvivler på at det hjælper... med mindre nogen allerede har været ved at
fejl-flash'e det før. Pas nu på!

http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=&threadid=75483
http://www.mvktech.net/download.php

Hvis ellers kortet virker som de tidligere modeller (gf2) så kan det, at
den identificerer sig som en ultra, godt skyldes en dårlig lodning ved
flash ROM.

Hvad med at kontakte Creative?

--
Mvh. Lars

Fra : Geomichael

Dato : 14-05-04 19:50

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Søg på nogle af de serienumre der står på det. Find ud af om det er et
> "Ultra". Måske kan du også se det udfra hvilken type RAM der sidder på
det.

Rammen er: Samsung 331 (k4d263238e-gc2a) (Wvf244gba)
(Måske 2,86 ns)
Der står på kortet at der er et 8937 som kunne tyde på et msi.
Yderlig så kan man finde det som et creative blaster5 5900.
Så det er ikke et ultra kort.

> Virker den inden du installerer driverene? Er det i 3D den flimrer?
> Prøv at underclock'e kortet ned til normal hastighed.

Det starter så snart den skal køre i højre opløsning end 1024*768

Fra : Geomichael

Dato : 15-05-04 11:42

Hej..
Problem løst.. Ny bios hjalp på dette..
Tak for hjælpen

Michael

Ps. Er der nogen som ved om man kan sætte en fx5950 bios ind på dette kort..