Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign - JPG
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-05-04 11:59

Jeg er helt ny til InDesign, og har siddet og lavet et logo, jeg har
oprettet et dokument og lavet logoet der i, nu er mit spørgsmål så: Hvordan
får jeg gemt logoet, så jeg får det i den højeste mulige opløsning, og
størrelse?

Mvh. Rune Thougaard Kristensen

Fra : Storm

Dato : 15-05-04 13:08

Rune Thougaard Kristensen <rune@thougaard.com> wrote:

> [...]
> får jeg gemt logoet, så jeg får det i den højeste mulige opløsning, og

Som regel laver man logos i vektorprogramner som Illustrator, Corell
Draw eller FreeHand. Her har du mulighed for frit at skalere det, og du
undgår problemer med at det pixelerer, og du kan gemme det i formater
der passer til "alle" layout/output-programmer.
Du skriver du har lavet det i InDesign. Hvilken InDesign - hvis det er
CS, har du også Illustrator.

Hvilke elementer har du brugt for at lave dit logo? Hvis du ikke har
brugt andet end InDesigns "tegnemuligheder" og måske tekst er det jo
faktisk vektor. Så kan du gemme den i et Indesign Library og hive dit
logo ind derfra når du skal bruge det - hvis du ikke har bitmap
elementer i, kan du skalere som du ønsker og du vil det få den opløsning
du beder om når du printer fra Indesign.

Jeg ville copy - paste det over i Illustrator (Husk InDesign preferencer
til copy pdf til clipboard) og gemme det der f.eks som en .ai fil. Du
kan også eksportere en pdf fra InDesign. Pdf'en kan du åbne i
Illustrator, hvis du siden vil redigere i den.

Men er det kun dig selv der skal bruge det fra InDesign er det egentlig
ok at holde det i InDesign - forudsat det ikke indeholder nogel
bitmap-elementer - så sætter bitmappen grænser for din kvalitet og
skaleringsmuligheder.

Jpg er sjældent et godt valg til logoer - men det afhænger af hvor du
skal bruge det.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 15-05-04 13:40

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> elementer i, kan du skalere som du ønsker og du vil det få den opløsning
> du beder om når du printer fra Indesign.

Den sidste sætning skulle vil egentlig hedde - og du vil få den bedst
mulige kvalitet på din printer forudsat det er en postscriptprinter.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-05-04 15:19

> Den sidste sætning skulle vil egentlig hedde - og du vil få den bedst
> mulige kvalitet på din printer forudsat det er en postscriptprinter.

Som sagt er jeg ikke så meget inde i det, men Jeg har lavet et meget simpelt
logo som kun indeholder nogle bogstaver og en lille firkant, så det hele er
i vektor. Jeg skal bare finde ud af at få det gemt i et passende format, og
størrelse.

Mvh. Rune Thougaard

Fra : Storm

Dato : 15-05-04 15:48

> [...]

> i vektor. Jeg skal bare finde ud af at få det gemt i et passende format, og

Hvis du skal bruge det til print og tryk så gem det f.eks. som en pdf du
eksporterer ud af InDesign. Eller lad det simpelthen ligge i InDesign.
Det får du ingen problemer med.

--
Venlig hilsen Nina Storm