Tuning
Fra : Lars Andersen

Dato : 01-05-01 17:43

Tak for svareren. Jeg efter jeres svar nu fået vendt en af mine venner til
ikke at gå i gang med at tune hans CB500.

Kan man i stedet sætte en andet udstødning / KN-Filter med succes?

Mvh

Lars
ER-5

Fra : Bo Thomsen

Dato : 01-05-01 20:26

> Kan man i stedet sætte en andet udstødning / KN-Filter med >succes?
ja, men vendt dog et par år. og køb så en større kværn i stedet for.
en er/gs 500ccm er virklig ikke vær at gøre for meget ved hvis den kun skal
bruges de første par år til at lære at køre på.
den bliver ikke mere spændene fordi den får 5 hk mere den er
stadig væk lille i forhold til dem med 80 hk'er og derover

Bo Thomsen
vfr750f-g
bbt@worldonline.dk

Fra : Armand

Dato : 02-05-01 15:31

Lars Andersen <larsandersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Tak for svareren. Jeg efter jeres svar nu fået vendt en af mine venner
til
> ikke at gå i gang med at tune hans CB500.
>
> Kan man i stedet sætte en andet udstødning / KN-Filter med succes?

Ja!

Men det bliver kun til gavn for lyden (hvis man er til den slags), og
CB'eren kommer aldrig til at lyde som en Ducati/aprilia/Moto Guzzi
V2'er!!
Ovenikøbet er det sandsynligst at modellen ligefrem kommer til at miste
træk i mellemområdet (hvor en 500'er i forvejen ikke har for mange!) når
man sætter en mere åben udstødning på.

Også her kan man bruge betragtningerne omkring tuning = pengespild :-/

--
Armand.