Hjælp til køb af 45
Fra : Kenny Jensen

Dato : 01-05-01 17:15

Hej forvoksede drenge

Jeg skal have fat i sådan en 45, men aner intet om det.
Noget er glippet i min barndom, jeg har nemlig aldrig haft en knallert

Jeg skal bruge en der kan køre hver dag uden problemer
Den skal kunne køre 70km/t (er det ikke der de klipper kortet) uden det kan
ses den er tunet, når jeg altså ikke køre for stærkt
Den må gerne minde lidt om Peugeot Speedfight,Kymco K12 Sport,Gilera Runner
50,Suzuki Katana,Honda X8R-S af udseende

Hurtig i optræk hjulguff i svinget plads til bebser og meget mere :) hmm
dette er ikke et krav

Kan det betale sig at købe brugt eller er chancen for de går hurtigt i
stykker for stor

Al hjælp modtages med stor glæde

Kenny Jensen
www.skydebanen.net/~kenny

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 01-05-01 17:27

Hvilken model du skal købe kan jeg ikke vejlede dig i, men ang. om du skal
købe brugt eller nyt, så synes jeg det vil være ideelt at købe én som er
f.eks. et halvt år gammel (der er der vel stadig garanti på), fordi så er
prisen dykket, og den er billigere og ikke så slidt.
Husk at du også skal ha penge til en kasko og en ordentlig lås og hjelm.

Mvh
Christian

Fra : Kenny Jensen

Dato : 01-05-01 17:31

"Christian Jørgensen" <gubbar@fnuck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prisen dykket, og den er billigere og ikke så slidt.
> Husk at du også skal ha penge til en kasko og en ordentlig lås og hjelm.

Hvad koster hjelm og lås ca.

Kenny Jensen
www.skydebanen.net/~kenny

Fra : Morten Christensen

Dato : 01-05-01 18:27

Tjaa... hvis du vil have noget rimeligt, så koster de ca. 1000 stykket...

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Lars Hansen

Dato : 01-05-01 18:32

> Hvad koster hjelm og lås ca.

Du skal nok regne med 1000kr for hver ting, hvis du ikke vil have noget
billigt noget!

MVH Morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 05:54

> Du skal nok regne med 1000kr for hver ting, hvis du ikke vil have noget
> billigt noget!

1000,- kr for en hjelm! Det ville jeg aldrig køre med hvis lortet er tunet.
Er i totalt ligeglade med Jeres liv og førlighed? En knallerthjelm dur ikke
hvis farten er meget over 30-40 km/t. En ordentlig hjelm koster fra 2500,-
og opad!

-Steen

Fra : PALLE FREDERIKSEN

Dato : 20-05-01 17:42

Fra : John Hewalo

Dato : 21-05-01 09:00

On Sun, 20 May 2001 05:54:06 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

> En ordentlig hjelm koster fra 2500,-
>og opad!

Du er vist nem at tage røven på.

Den Caberg J1 Plus (politimodel) jeg købte gav jeg 1498 for.
Men det er måske ikke en ordentlig hjem?

John

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 17:12

> Du er vist nem at tage røven på.
>
> Den Caberg J1 Plus (politimodel) jeg købte gav jeg 1498 for.
> Men det er måske ikke en ordentlig hjem?

Tjoo, det er det nok. Det er nok også lige på grænsen - koster den 1000,- kr
måske?

-steen

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 21-05-01 16:15

"Steen S. Schmidt" wrote:

> Tjoo, det er det nok. Det er nok også lige på grænsen - koster den 1000,- kr
> måske?

Og hvis den havde kostet 1.750,- havde du vel sagt, om den kostere 1.500,-

Du kommer ikk retti videre.

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 19:01

> Og hvis den havde kostet 1.750,- havde du vel sagt, om den kostere 1.500,-
>
> Du kommer ikk retti videre.

Tjoo, det jeg tøvede med at sige var, at jeg faktisk ikke ville købe en
Caberg hjelm til 1500,- kr, men måske her jeg forregnet mig - indimellem er
gode hjelme til at finde til under 2000,- kr, men ikke til 1000,- kr! det er
blot sjældent at se.

-Steen

Fra : John Hewalo

Dato : 22-05-01 00:14

On Mon, 21 May 2001 17:11:32 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>Tjoo, det er det nok. Det er nok også lige på grænsen - koster den 1000,- kr
>måske?

Nej, den koster 1498 og sælges hos www.nielsencykler.dk
Din påstand var at man ikke kunne få en ordentlig hjelm for under
2500, den påstand er altså aflivet, ikk?

mvh
John
--
Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 22-05-01 01:23

> Nej, den koster 1498 og sælges hos www.nielsencykler.dk
> Din påstand var at man ikke kunne få en ordentlig hjelm for under
> 2500, den påstand er altså aflivet, ikk?

Jo, jeg generaliserede, hvor generalisering er en farlig ting.

Mvh
Steen

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 01:57

> [...]

ikke
> hvis farten er meget over 30-40 km/t. En ordentlig hjelm koster fra 2500,-

Hvilken undersøgelse kan du pege på som kan dokumentere det?

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 12:22

> Hvilken undersøgelse kan du pege på som kan dokumentere det?

Ingen lige umiddelbart, men det er da klart at en knallerthjelm ikke dur
hvis du kører med motorcykelhastighed. Om en motorcykelhjelm så koster
2500,- eller 1500,- er vel ligegyldigt i den sammenhæng.

Mvh
Steen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-05-01 17:25

> Ingen lige umiddelbart, men det er da klart at en knallerthjelm ikke dur
> hvis du kører med motorcykelhastighed. Om en motorcykelhjelm så koster
> 2500,- eller 1500,- er vel ligegyldigt i den sammenhæng.

min hjelm kostede 899,- tror jeg og den er godkendt til 100km/t - en GTV
mener jeg! men hvis jeg skal kører ret meget ovet 80 km/t skal jeg ha MC
hjelm!

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : PHK

Dato : 31-05-01 18:33

> [...]
> hvis du kører med motorcykelhastighed. Om en motorcykelhjelm så koster
> 2500,- eller 1500,- er vel ligegyldigt i den sammenhæng.

Står der MC-hjelm og knallert-hjelm på hjelmene?

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 05:52

> Husk at du også skal ha penge til en kasko og en ordentlig lås og hjelm.

Kasko er ikke nødvendig når den er tunet. Det er hjelm heller ikke, siden
han vil have en tunet knallert uden at vide hvad det er overhovedet!

-Steen

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 02:00

> Kasko er ikke nødvendig når den er tunet.

Dækker kaskoen ikke hvis den bliver stjålet - eller hvor vil du hen?

> Det er hjelm heller ikke, siden
> han vil have en tunet knallert uden at vide hvad det er overhovedet!

???

Der er hverken hoved eller hale i det meste af det du skriver!

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 12:27

> Dækker kaskoen ikke hvis den bliver stjålet - eller hvor vil du hen?

Jo, og erstatter den til en ny i original stand, som oftest er meget mere
værd end den tunede. Det vil jeg mene er forsikringssvindel i let grad. Hvad
folk også kan bruge en kaskoforsikring til, og som jeg finder er
forsikringssvindel af svær grad, er at reparere masakinen hvis de vælter
eller kører ind i noget. Derfor - ingen kasko.

> Der er hverken hoved eller hale i det meste af det du skriver!

Bare fordi du kører et personligt korstog imod mig, hr "PHK", så kan der
skam sagtens være masser af mening i det jeg skriver - du læser det bare
ikke ordentligt. Jeg skal nok forklare dig hvad der står ovenfor: Hvis en
person vil have en tunet knallert, uden overhovedet at vide hvad det er, så
er han da godt dum. Ergo (betyder i denne sammenhæng "derfor") behøver han
ingen hjelm at passe på det med.

Mvh
Steen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-05-01 17:29

> [...]
> forsikringssvindel af svær grad, er at reparere masakinen hvis de vælter
> eller kører ind i noget. Derfor - ingen kasko.

jamen er det ulovligt, hvis man f.eks kører ind i en væg og smadre fronten,
at anmelde det til forsikringen og få den reparet på kaskoen??

> [...]

> er han da godt dum. Ergo (betyder i denne sammenhæng "derfor") behøver han

WORD!!
spassere der ikke fatter en skid af hvad der sker inde i motoren bør holde
sig til lovlige caio'er

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 22:24

> jamen er det ulovligt, hvis man f.eks kører ind i en væg og smadre
fronten,
> at anmelde det til forsikringen og få den reparet på kaskoen??

Nej, slet ikke. Hvis selskabet godkender en ombygget knallert (eller ikke
opdager det) er det da dem der er godt dumme. Det er den der med at ombygge,
for at snyde, jeg ikke er så vild med.....

Mvh
Steen

Fra : Morten Olsson

Dato : 26-05-01 16:27

Jeg er vist ikke 100% med....

Fortjener man at få smadret hovedet (ingen hjelm) fordi man ikke er motor
ekspert ?

Hvorfor skulle man ikke være i stand til at føre sit køretøj fornuftigt,
blot fordi man
ikke selv er i besiddelse af den ekspertise det kræver at udføre tuningen ?

Steen kan vel som sædvanlig svare på det hele ?

Pas på jer selv gutter

venlig hilsen
Morten Olsson

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 26-05-01 18:56

> Fortjener man at få smadret hovedet (ingen hjelm) fordi man ikke er motor
> ekspert ?

*suk*
Manden siger han vil have en øvert, der kan køre 70 km/t, fordi det er
dérover de klipper kortet. Herudover har han aldrig haft en knallert.
Hvordan f***** ved han så at han har brug for en knallert der kan køre 70?
Er det ikke en smule tosset (for ikke at sige meget)? Det svarer til en ung
knægt der vil have en kæmpe motorcykel, bare fordi han tror det er sejt at
køre på en så stor motorcykel som muligt. Det har intet at gøre med at han
ikke ved noget om teknik, men derimod fordi han er sådan en medløber, der
skal have det de andre har, uden han overhovedet har begreb om hvad det er.

> Hvorfor skulle man ikke være i stand til at føre sit køretøj fornuftigt,
> blot fordi man
> ikke selv er i besiddelse af den ekspertise det kræver at udføre tuningen
?

Det kan også sagtens være, men nok ikke tilfældet her?

> Steen kan vel som sædvanlig svare på det hele ?

> Pas på jer selv gutter

det vigtigste....

Mvh
Steen

Fra : Kenny Jensen

Dato : 27-05-01 19:59

> [...]
> Manden siger han vil have en øvert, der kan køre 70 km/t, fordi det er
> dérover de klipper kortet. Herudover har han aldrig haft en knallert.

Det ved jeg fordi jeg har lidt logisk tankegang der siger mig at jeg tager
tog og bus på arbejde,
det tager ca 1time.
Hvis jeg køber min en Øvert(som jeg har opdaget de kaldes bare for at være
en medløber) kan jeg køre på vejen,
og så er afstanden 25km det vil sige at det tager ca. 30min på en 45 inkl.
kryds og andre ting der skal tages hensyn til i trakfikken.
Og her skal der jo ikke meget til at regne ud at jeg kommer hurtigere frem
ved 70mk/t end ved 45km/t
Derfor ved jeg at jeg skal bruge en der køre 70km/t

> [...]
> knægt der vil have en kæmpe motorcykel, bare fordi han tror det er sejt at
> køre på en så stor motorcykel som muligt.

Ung er jeg vel nok (23) men jeg synes absolut ikke det er sejt at køre på
mortorcykel eller 45, grunden til jeg skal have en 45 er at en bil koster
alt for meget i forsikring når jeg er under 25, ud over det er der mange
rep. af en bil i samme prisklasse som en 45

> Det har intet at gøre med at han
> ikke ved noget om teknik, men derimod fordi han er sådan en medløber, der
> skal have det de andre har, uden han overhovedet har begreb om hvad det
er.

Yep en medløber alle vennerne har nemlig en øhhh eller også har jeg bare en
enkelt kollega, så hvor du får medløber fra ved jeg ikke.
Jeg er helt klar over jeg ikke aner en skid om teknik derfor spørger jeg til
råds her, netop fordi den skal være nem at få til at køre de 70 og jeg ikke
kan lave den hvis den går i stykker.
Når jeg så har fået et par tips om det så skulle jeg nok finde en der kender
lidt til det og lave det sammen med han.

Det var alt
Kenny Jensen (der for første gang prøvede en Yamaha Arox ved 80km/t i
fredags FEEEDT)

PS. og det var uden hjelm for jeg har intet at beskytte :)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 27-05-01 22:19

[tog & bus...bil for dyr...ikke medløber]

Tjaa, det fremgik jo ikke af dit første indlæg, så jeg tog mig en frihed og
fortolkede frit efter det oplyste. De supplerende informationer viste at min
første fortolkning var forkert. Jeg forstår godt dit encitament til at købe
en øvert - den er et billigt transportmiddel, og skal man have en, så er 45
km/t nok for farligt og for langsomt. Med al respekt for en god grund; Køb
én, og pas på dig selv derude.

Mvh
Steen

Fra : Morten Olsson

Dato : 27-05-01 22:06

SÅDAN

Morten

Fra : Kenny Jensen

Dato : 27-05-01 22:12

> [...]
45
> km/t nok for farligt og for langsomt. Med al respekt for en god grund; Køb

Tak for det :)

Kenny Jensen
www.skydebanen.net/~kenny

Fra : Gundersen

Dato : 01-05-01 21:44

Hej

> Jeg skal have fat i sådan en 45, men aner intet om det.
> Noget er glippet i min barndom, jeg har nemlig aldrig haft en knallert

Det har du ret i! =)

> Jeg skal bruge en der kan køre hver dag uden problemer
> Den skal kunne køre 70km/t (er det ikke der de klipper kortet) uden det kan
> ses den er tunet, når jeg altså ikke køre for stærkt

Det gør de fleste uden begrænsninger! =)

> Den må gerne minde lidt om Peugeot Speedfight,Kymco K12 Sport,Gilera Runner
> 50,Suzuki Katana,Honda X8R-S af udseende

Hvad med en Piaggo NRG! Den er vandkølet, skivebremser for og bag, 13" hjul og
koster ca. 16,000 uden levring, forsikring mm.
Det er altsammen en meget god blanding!

> Hurtig i optræk hjulguff i svinget plads til bebser og meget mere :) hmm
> dette er ikke et krav
>
> Kan det betale sig at købe brugt eller er chancen for de går hurtigt i
> stykker for stor

Hvis du får en vandkølet, der ikke har gået særlig langt, så er der ikke nogen
fare, (Næsten, der kan jo latid være lidt, men minimalt!)

> Al hjælp modtages med stor glæde

Jeg håber at du kunne bruge det!= )

Du kan se mange flere, mærker og modeler på min hjemmeside: www.SooterZone.dk!
(kik under knallerter og scootere!)

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Kenny Jensen

Dato : 03-05-01 21:32

"Gundersen" <Gundersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse

klip>en masse råd<

Tak for det
Er der nogen maskiner man skal gå uden om da de går hurtigere i stykker
eller er meget dyre i rep.

Kenny Jensen
www.skydebanen.net/~kenny

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-05-01 07:43

Kenny Jensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>klip>en masse råd<
>
>Tak for det
>Er der nogen maskiner man skal gå uden om da de går hurtigere i stykker
pgo
de går tit i stykker.

--
Mvh Anders Houmark
"It's an insane world, but I'm proud of being part of it"

Fra : Deaster

Dato : 04-05-01 07:52

> [...]
>
> klip>en masse råd<
>
> Tak for det
> Er der nogen maskiner man skal gå uden om da de går hurtigere i stykker

PGO er vist ikke videre holdbare, ellers kunne jeg forestiller Peugeot var
en smule dyrere, ihvertfald timeprisen, da de kun bliver solgt fra
autoriserede Peugeot forhandlere.

Ellers vil jeg anbefale Aprilia, min har kørt 16.000 km uden andre problemer
end en ny spændingsregulator og en ny forlygte.

Jesper (Deaster)
Bare fordi man er paranoid og bange kan
man godt have ret i, at der er nogen efter en.

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-05-01 09:46

Jeg vil holde med i at Aprilia er værd at overveje, har også en der snart
runder 17.000 km og har kun skiftet et bagdæk og udstødning.

Kim Larsen

Fra : Deaster

Dato : 04-05-01 11:28

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil holde med i at Aprilia er værd at overveje, har også en der snart
> runder 17.000 km og har kun skiftet et bagdæk og udstødning.

Nå ja, ok jeg har også lige skiftet min ved 16000km, det er en SR50

KLIP>>

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 05:55

> Er der nogen maskiner man skal gå uden om da de går hurtigere i stykker
> eller er meget dyre i rep.

Ja, tunede knallerter!

-Steen

Fra : RpR

Dato : 20-05-01 10:05

>Ja, tunede knallerter!

Kan man finde ud af noget basalt vedligeholdelse går de heller ikke mere i
stykker end normalt.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 02:16

> Kan man finde ud af noget basalt vedligeholdelse går de heller ikke mere i
> stykker end normalt.

Nå! Det gør de jo tilfældigvis - du lever da vel ikke i den
vrangsforestilling at hjemmeklamp ikke ødelægger en ellers velfungerende
knallert?

-Steen

Fra : RpR

Dato : 21-05-01 05:53

>Nå! Det gør de jo tilfældigvis - du lever da vel ikke i den
>vrangsforestilling at hjemmeklamp ikke ødelægger en ellers velfungerende
>knallert?

Hvem her ud over dig har snakket om hjemmeklamp?

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 17:13

> Hvem her ud over dig har snakket om hjemmeklamp?

De tunsæt og udstødninger du kan købe er skam lige så meget klamp som det du
laver derhjemme. For ikke at tale om den måde det bliver monteret på hos
forhandlerne. Det er noget skrammel.

-Steen

Fra : RpR

Dato : 21-05-01 20:48

> [...]
du
>laver derhjemme. For ikke at tale om den måde det bliver monteret på hos

aha, og de tunsæt der funker kan ikke købes? Hvis du ikke aner hvad du
snakker om, synes jeg du burde tie stille.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 23:22

> aha, og de tunsæt der funker kan ikke købes? Hvis du ikke aner hvad du
> snakker om, synes jeg du burde tie stille.

Ikke til de penge der snakkes om her.

-Steen

Fra : RpR

Dato : 22-05-01 06:09

>Ikke til de penge der snakkes om her.

Hvilke penge snakker vi om? Hvis penge ikke er noget problem laver Polini et
udemærket tunsæt med op til 21hk (på visse modeller).
Sættet er det samme som 9 ud af 10 bruger på banen idag. Det kræver
selvfølgelig at du ved hvad du gør når det bliver monteret. Smækker du det
bare på så kommer det med garanti ikke til at køre for godt.

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 02:03

> Nå! Det gør de jo tilfældigvis - du lever da vel ikke i den
> vrangsforestilling at hjemmeklamp ikke ødelægger en ellers velfungerende
> knallert?

Hvad er det helt nøjagtigt for noget hjemmeklamp du tænker på der ødelægger
en knallert?

Hvad er ligheden mellem basalt vedligeholdelse og hjemmeklamp (der må jo
være en forskel siden du nævner det!)?

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 12:29

> Hvad er det helt nøjagtigt for noget hjemmeklamp du tænker på der
ødelægger
> en knallert?

Hvis man eksempelvis monterer et halv- eller heldårligt tunsæt, uden
eksempelvis at omdysse!

> Hvad er ligheden mellem basalt vedligeholdelse og hjemmeklamp (der må jo
> være en forskel siden du nævner det!)?

Basal vedligeholdelse = smøring og påfyldning af luft, fedt og olier.
Hjemmeklamp = konstruktive ændringer på maskinen.

Tro mig, jeg har lavet masser af begge dele, og kender godt foskellen i
holdbarhed.

Det er da utroligt som du skal have alting forklaret.

Mvh
Steen