Caipirinha - med eller uden mynteblade?
Fra : Steffen Holm

Dato : 14-05-04 11:59

Hej NG.

Som subj. siger, søger jeg svar på om drinken "caipirinha" laves med eller
uden mynteblade.

Har fået den både med og uden, og er blevet i tvivl om hvad der er det
rigtige.

Hvis nogen har svaret - gerne et link, vil jeg være taknemmelig.

På forhånd tak.

--
Steffen Holm

Fra : ththo

Dato : 14-05-04 18:20

"Steffen Holm" <mail@*nospam*skibumsen.dk> wrote in

> Hej NG.
>
> Som subj. siger, søger jeg svar på om drinken "caipirinha" laves med
> eller uden mynteblade.

Jeg er ingen autoritet,men jeg kender en herboende brasilianer med mynte i
haven, og han bruger kun lime, sukker og noget sukkerrørsbrændevin ( eller
evt. vodka - men så hedder drikken caipiroshka(stavemåde?)
mVh ththo

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-04 19:17

"Steffen Holm" <mail@*nospam*skibumsen.dk> skrev i en meddelelse

> Som subj. siger, søger jeg svar på om drinken "caipirinha" laves med eller
> uden mynteblade.

Mig bekendt er drikken en "fattigmandsdrik" i Brasilien, så jeg tror ikke,
den i sin oprindelige udgave laves med andet end cachaca, sukker og is.

> Har fået den både med og uden, og er blevet i tvivl om hvad der er det
> rigtige.

Hvad smagte bedst? Lav den sådan!

--
-Jens B.

Fra : Steffen Holm

Dato : 15-05-04 10:10

Jeg takker for de to inputs.

Jeg spurgte, fordi jeg skulle bruge oplysningen faktuelt - ville til enhver
tid lave den så den behagede mine smagsløg bedst.

Endnu engang tak, og fortsat god dag til alle...

--
Steffen Holm

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 16-05-04 18:47

On Fri, 14 May 2004 12:59:04 +0200, "Steffen Holm"
> [...]

>uden mynteblade.
>
>Har fået den både med og uden, og er blevet i tvivl om hvad der er det

Som det fremgår længere nede er det normalt uden mynte.

Måske tænker du på Mojito i stedet for Caipirinha? Den laves også med
lime, is og sukker - plus mynteblade - men med lys rom i stedet for
sukkerrørsbrændevin.

KS