Ruskfrit svejseri - hvor & hvor dyrt? (Rev~
Fra : Torben

Dato : 14-05-04 13:17

Min MC CB900F Bol d'or er pt. til eftersyn, hos Aagesen MC..
(blandt andet pga. at den var begyndt at larme fra udstødningen, helt oppe
ved manifolden)
....nu har de ringet og sagt at der er en revne, og spørger derfor hvad jeg
vil gøre ved det.

Jeg har ikke fået en pris på forrør t. Laserudstødningen endnu, men regner
med at det ikke er helt billigt, og tænker at det måske er det bedste at få
svejset, og de siger hos Aagesen, at det burde være muligt.

Men, hvor skal jeg gå hen, og hvad vil det koste?

Mvh. Torben

---
Denne E-mail er scannet og synes at være fri for virus!

Fra : Cykellapper

Dato : 14-05-04 15:43

Torben wrote:

> Men, hvor skal jeg gå hen, og hvad vil det koste?

Tja, hvis du kommer forbi Skive, kan jeg da godt TIG'ge den sammen. Det tager
cirka lige så lang tid, som det tager dig at hente 12 kolde på den nærliggende
tankstation.

Ellers kontakt en lokal smed/maskinfabrik, der har en TIG-svejser, og en mand,
der kan bruge den.

Det burde ikke koste det hvide ud af øjnene, hvis det er lige til at gå til
(emnet er afmonteret og rengjort).

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Cykellapper

Dato : 14-05-04 16:00

Glemte lige at sige, at man, når man svejser revnede emner, skal huske at bore
et lille hul for enden af revnen, for at stoppe revnedannelsen. Hullet bores
inden revnen svejses. Hullet lukkes igen med svejsetilsats.

Man skal være påpasselig med at varme for meget på emnet, når man svejser.
Bliver varmeinputtet for stort, vil man i løbet af nogen tid se revnedannelse i
kanten af den nye svejsning.

Fra : Torben

Dato : 14-05-04 16:32

> [...]
tager
> cirka lige så lang tid, som det tager dig at hente 12 kolde på den

Det vil jeg bestemt ikke afvise, at jeg gør
Jeg bor pt. i Kbh., men da de fleste mine aner og venner bor i jylland, så
er jeg fx. i jylland i næste weekend!

Mange tak på forhånd,
Torben

PS. Jeg kan jo lige sende dig en mail mht. tidspunktet...

---
Denne E-mail er scannet og synes at være fri for virus!

Fra : Bøge

Dato : 15-05-04 06:58

Torben wrote:
> [...]
> muligt.
>
> Men, hvor skal jeg gå hen, og hvad vil det koste?

Hvis du piller manifolden af og kommer forbi Køge med den kan jeg da godt
lige svejse den.

Mvh Bøge.
http://www.hjemloese-mc.dk/