Avon Dæk til MC - nogen erfaringer?
Fra : Benny

Dato : 14-05-04 09:37

Det er blevet tid at skifte (for)dæk på min Yamaha XJ 600 - mit
værksted foreslår et Avon dæk - Er der nogen der har erfaringer med
dette dæk på touring cykler (vi taler altså ikke off-road eller
racing)? - eller er der et andet dæk jeg skal satse på? Jeg ved, at
dæk er en videnskab for sig som der næppe kan skrives en enkelt
konklusion på - men jeg håber alligevel på et par guldkorn

jeg fandt et review på nettet hvor Avon sportsdæk ikke kom alt for
godt ud ( http://www.kjmotorcykler.dk/Bikedaektest.pdf ) .. men derfor
kan deres dæk til alm brug på vej jo godt være ok... så alle erfaringe
modtages med uhæmmet begejstring

Tak for hjælpen!
René
XJ 600 Diversion

Fra : Schlæger

Dato : 14-05-04 10:08

Benny wrote:

> Det er blevet tid at skifte (for)dæk på min Yamaha XJ 600
> [...]

Hej Rene'

Jeg har lige skiftet både for- og bagdæk på min Diversion '98, og min
forhandler anbefalede Bridgestone BT45. Jeg har nu kørt godt 1000 km. på
disse dæk, og den kører fremragende.

Mch Schlæger

Fra : anders majland

Dato : 14-05-04 09:51

> [...]
> værksted foreslår et Avon dæk - Er der nogen der har erfaringer med
> dette dæk på touring cykler (vi taler altså ikke off-road eller

Jeg kører med Avon Distanzia på min XT600Z - Det sælges som et enduro
dæk, men det er nu mest et asfaltdæk. Jeg kører ikke så jeg laver
dækfnuller på siderne (og centerstøttefoden går kun sjældent i jorden)
og det er vist nærmest touring kørsel... Jeg har endnu ikke manglet
greb - pånår en mudret crossbane jeg forvildede mig ind på
Foreløbigt har jeg kørt 7000km med dem og det bagerste holder længe
endnu. Gæt op til en 12-15000km.

/A

Fra : Per P.

Dato : 14-05-04 12:08

"Benny" <benny_bomstrk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt ud ( http://www.kjmotorcykler.dk/Bikedaektest.pdf ) .. men derfor
> kan deres dæk til alm brug på vej jo godt være ok... så alle erfaringe

Jeg har Avon på min 600 Bandit, som jo er meget lig Xj 600. Sæt du roligt
sådan nogle sutter på. Det fungere fint.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : S.G

Dato : 14-05-04 12:11

køb så blødt som mulig. Holder langt over 10k kilometer alligevel. Gå aldrig
på kompromis med fordæk :)

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-04 12:35

Benny skrev i meddelelsen
> [...]
>Det er blevet tid at skifte (for)dæk på min Yamaha XJ 600 - mit
>værksted foreslår et Avon dæk - Er der nogen der har erfaringer med

Jeg har haft megen glæde af Avon Azaro ST på VTR'en. Det står umiddelbart
lige så godt fast som det Avon Azaro SP der var på cyklen da jeg købte den.
Jeg har ca. kørt 6000 km. på ST'et, meget på motorvej til og fra arbejde, og
det kan ses på en 5-6 cm flad bane på midten, men der er stadig 4-5 mm.
mønster tilbage på midten, så ideen med den "hårde" gummiblanding på midten
ser ud til at holde. Håber så på at jeg kan få "trukket" lidt mere af
siderne når det bliver varmere i vejret, med andre ord køre lidt mere for
sjov

Men Du skal nok ikke vælge SP typen, den er ikke lavet for at holde
længe.....

mvh
Orla

Fra : jesper

Dato : 14-05-04 16:28

benny_bomstrk@yahoo.com (Benny) wrote in message news:<7b3eabc4.0405140036.6cc1c7d0@posting.google.com>...
> [...]
> dæk er en videnskab for sig som der næppe kan skrives en enkelt
> konklusion på - men jeg håber alligevel på et par guldkorn

Jeg har Avon Azaro av45/46 på min gpz 500s, og jeg har aldrig haft
brug for mere greb. Min kæreste kører med Avon Venom på hendes Rebel
450 og her er der heller ikke noget at klage over.

Jesper

Fra : Adam Christensen

Dato : 14-05-04 19:20

"Benny" <benny_bomstrk@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> godt ud ( http://www.kjmotorcykler.dk/Bikedaektest.pdf ) .. men derfor
> kan deres dæk til alm brug på vej jo godt være ok... så alle erfaringe

Jeg havde Avon Azaro på min SV'er og de var fine. Specielt i regnvejr synes
jeg de var forudsigelige og det er jo rart

--
Adam

Fra : Eg Egemarke

Dato : 14-05-04 20:58

Tjae jeg er bestemt IKKE enig...

Flot vejgreb mm men Holdbarheden er helt til rotterne. de Helt nye Avon
Azarro dæk der sad på min CBR 1000F holdt ca 2500 Km så var de FÆRDIGE,
bagdækket var "fladt" som en bordplade og fordækket havde MEGET tydelige
savtakker begge dæk skulle skiftes og var kørt HELT i sænk !!!

Jeg ville ikke bruge mine penge igen på dem, de er ganske enkelt ikke gode
nok
Ligenu kører jeg på Dunlop Sportmaster og de har osse kørt ca 3000 Km og
der kan slet ikke ses antydning af slid på fordæk og det er mikrosposisk med
slid der er på bagdækket og jeg synes ikke jeg kan mærke forskel når jeg
kører til trods for at det nye bagdæk kun er i en 170 profil og det gamle
azarro var en 180 profil

Så brug dine penge på noget der svinger ligeså godt og holder mere end
dobbelt..

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-04 21:44

Eg Egemarke skrev i meddelelsen
<40a524c3$0$3058$14726298@news.sunsite.dk>...
>Tjae jeg er bestemt IKKE enig...
>
>Flot vejgreb mm men Holdbarheden er helt til rotterne.

Nu er det jo nok så vigtigt om det er SP eller ST versionen af Azaro, Måske
kører Du lidt vel rigeligt til træf ?

mvh
Orla, som husker at Bager også beklagede sig, men heller ikke oplyste
hvilken type, SP eller ST, der var problemet

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-05-04 16:03

> Orla, som husker at Bager også beklagede sig, men heller ikke oplyste
> hvilken type, SP eller ST, der var problemet

Hey! Jeg kørte også mine Avonk i stykker på kort tid. Greb var der masser
af, men i forhold til alm sports dæk holdt de alt for korto tid. Jeg har en
test fra det naderkende tyske blad motorrad der også oplevede et slid der
var doppet så stort i forhold til konkurrenterne. Det er et par år siden nu.
De dæk jeg kørte med var Avon Azaro II AV35/36. Det skulle i følge MAx MC
import være et sportstouring dæk, men i følge Avon hjemmesiden var det er
sportsdæk.

Jeg har aldrig kørt med Avon siden! Læs mere på www.dmcn.dk under
produktanmeldelser.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Eg Egemarke

Dato : 14-05-04 21:00

Burde lige nævnes i farten at kæresten når hun sad bagpå, syntes at det var
"vammelt" at køre med avon dækkene da hun følte at den skred/gled ud i
hurtige sving. Det gør de nye ikke...