kædesmøring(tør)
Fra : Niels

Dato : 13-05-04 14:45

Hej
nogle der har erfaring med tør/dry smøremidler til kæden, det er til en alm.
kæde, ikke oring, kører ikke meget og har tid til smøring, men fælgen bliver
jo møgbeskidt med det alm. gerne et produktnavn.
hilsen
Niels

Fra : Michal

Dato : 14-05-04 14:57

On Thu, 13 May 2004 15:44:48 +0200, Niels wrote:
> [...]
> kæde, ikke oring, kører ikke meget og har tid til smøring, men fælgen bliver
> jo møgbeskidt med det alm. gerne et produktnavn.

Silkolene Pro Chain bliver rimelig "fast" efter påsprøjtning. (Jeg skal
nok lave en anmeldelse af det efter lidt mere brug =)

Jeg kan forestille mig at hvis du smurte fedt på ville det blive kastet
af i klumper?

Evt. kunne du bruge det trick jeg fik fortalt:
Put fedt i en gryde, og læg kæden oven på...
Smelt fedtet langsomt (placer evt. gryden med fedt i en gryde med vand).
Kæden "flyder ned i" fedtet.
Pil kæden op og lad den dryppe af/tørre...

Jeg har ikke prøvet det, men kan forestille mig at med den rette fedt
bliver resultatet ret godt.

Du kan købe Silkolene hos MC-Nøglen forhandlere :)

--
Venlig Hilsen
Michal