"Esben Bøll" <Ebo@oncable.dk> wrote in message
news:c7vuue$c08$1@abbeden.bunk.cc...
> Ok det lyder om det kan blive svært at lave det uden at jeg kommer til et
> miste nogle krafter?
> Det er så hvad det er. Det kan heldigvis laves om igen.
> Det er er det aller vigtigste for mig er om motoren kan klare det og at
> jeg ikke ville ødelægge noget hvis det bliver lavet.
> Hvis jeg laver det bliver det gjort så jeg nemt kan føre det tilbage til
> det originale og så få den dyset om igen.
> Bare der ikke er noget som går i smadder.
>
> Så det jeg leder efter er sådan set en der siger: Det kan man godt og
> motoren bliver ikke ødelagt.
> Om der bliver effekttab er ikke så vigtigt på nuværende tidspunkt. Som
> sagt så er det mest et forsøg og rent lir.
>
> JEg renger ikke lige med at jeg sådan kan lave en bedre udstødning end en
> den originale (selv om det ku være skægt
>
> Og som sagt det jeg er mest nærvøs for hvad der vil ske hvis det ene
> udstødningsrør bliver lidt længere end det andet. Eller gør det ikke noget
> hvis de bliver dyset ind bagefter.
>
> Hilsen Esben.
>
Nu har jeg jo svaret i går, men jeg glemte en ting samt hvor er det
oprindelige spørgsmål fortællende om problemet.
Den ene ting jeg glemte da jeg skrev, selvom jeg ville have det med da jeg
startede på at skrive, var det vedr. forskellig udstødningslængder.
Udstødningslængden bestemmer jo ved hvilket omdrejningstal udstødningen er i
balance/hvilket omdrejningstal det passer til, men på tunede biler nu om
dage bruger man til tider 2 forskellige monterede udstødningslængder for
derved at give motoren et bredere virkefelt. Derved vil nogle cylindre jo
yde mest ved et omdrejningsfelt og det andet sæt cylindre ved et felt op til
det første; før eller efter. Så forskellig udstødningslængder er altså ikke
noget der kun kan skade en motor, men altså til tider tværdig mod! Og i
dette med forskellig længder dyses der ikke forskelligt.
Mvh. Gert Thorgersen