Vibrationer i styret, styrvægte? Die Endlo~
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 12-05-04 23:52

Jeg har i et års tid været generet af vibrationer i styret på min BMW
K100ES. Jeg har prøver forskelligt uden tilfredstillende resultat.

Jeg har her i NG truet med at lave nogle monster styrvægte som ikke fylder
mere end "almindelige".

Det har jeg nu gjort, og jeg er selv ovenud tilfreds med resultatet. De
vejer også 450 gram pr styk !

Se: http://www.poet.dk/bmt/styrender/styr_ender.html

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
email: bmw snabela poet punktum dk

Fra : Gynex

Dato : 13-05-04 00:02

Fantastisk håndværk...! Flot lavet...!
Er det ikke en meget hård legering at dreje i(kunne forestille mig, at
drejebænken har sagt underlige lyde)?
Eller er det blødt som så meget andet bly?
Skal dog ikke PT have nogen på, da VFR´en styrer fint.

/Gynex

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 13-05-04 00:16

"Gynex" <gynex@NOCRAPsol.dk> wrote in message
> [...]
> drejebænken har sagt underlige lyde)?
> Eller er det blødt som så meget andet bly?
> Skal dog ikke PT have nogen på, da VFR´en styrer fint.

Det er meget let at forarbejde. Ca. ligesom aluminium.

Slår man to vægte mod hinanden klinger det nårmest som en lille klokke !

mvh
Bent Erik

Fra : vmx

Dato : 13-05-04 00:01

"Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg nu gjort, og jeg er selv ovenud tilfreds med resultatet. De
> vejer også 450 gram pr styk !
>
> Se: http://www.poet.dk/bmt/styrender/styr_ender.html

" en meget hård blylegering indeholdende arsen, "
( der normalt bruges til projektiler )

hmmmnn, selvom du lakerer / maler dem, er du så helt
sikker på at der ikke afgives arsen ved berøring:
svedige hænder, skubbe maskine i garage etc. ?

Arsen er ikke til at spøge med.

Udover det synes jeg din løsning er flot !

Hilsner
Robert

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 13-05-04 00:14

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> svedige hænder, skubbe maskine i garage etc. ?
>
> Arsen er ikke til at spøge med.
>

> Udover det synes jeg din løsning er flot !

Mja

Det er næsten samme legering som i afbalanceringsklodser....
Dem roder folk rundt med uden at blinke

Det er kun når man varmer skidtet op til 350-400 grader det bliver slemt

Så det ...

mvh
Bent Erik

Fra : Soren Lindholt

Dato : 13-05-04 08:38

"Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> wrote in >
> Se: http://www.poet.dk/bmt/styrender/styr_ender.html

Det ser dælme fint ud!!! Og du har ret, det må være Endlösung.
Jeg kan dog ikke rigtig handle ved dig, da det vil forøge kampvægten på min
racer med 1 % !!!

mvh Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-05-04 09:03

"Soren Lindholt" <lindholt@person.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Det ser dælme fint ud!!! Og du har ret, det må være Endlösung.
> Jeg kan dog ikke rigtig handle ved dig, da det vil forøge kampvægten på

Altså ca. som en pinsefrokost?

vh
Torben

Fra : Soren Lindholt

Dato : 13-05-04 13:10

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> "Soren Lindholt" <lindholt@person.dk> wrote in message

> min
>
> Altså ca. som en pinsefrokost?
>
> vh
> Torben
Narj, det er da meget mere
de 0.9 kg for styrvægtene er jo ikke mere end pinsebryggen, dertil kommer så
den faste føde...

S.

Fra : anders majland

Dato : 13-05-04 13:55

> Jeg har i et års tid været generet af vibrationer i styret på min BMW
> K100ES. Jeg har prøver forskelligt uden tilfredstillende resultat.

Jeg er interesseret i et sæt til min enstamper- nu jeg har skiftet til
sommerhandsker mærker jeg vibrationerne noget mere. Jeg skal bare lige
have sikret mig at der ikke er banket propper i enden af mit styr ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid