Møde med "Bambi"
Fra : Jens Jensen

Dato : 12-05-04 20:39

Hejsa derude, så blev det min tur til at skrive et "træls" indlæg her i NG.
Lørdag aften var Bager og jeg ude at trille en lille tur. Tiden nærmede sig
"næsten mørkt", pludselig kom der et rådyr løbende over vejen (A 13 v.
Sønderup), jeg sad der i mine egne tanker og fik et mindre chok, slap pr.
refleks gassen. Fuck der kom et mere, de næste 2 sekunder husker jeg ikke.
Fakta er, at jeg ramte dyret frontalt. Det næste jeg husker, er at et eller
andet slæbt efter cyklen på højre siden. Efter 50 - 75 m. slap det igen, jeg
lod hastigheden rulle af cyklen og holdt ind på en rasteplads. Hoppede af
cyklen for at kikke nærmere på den - Sidekåben i højre siden manglende,
ekspangtionsbeholderen slæbt hen ad asfalten, ftontkåben havde fået revner,
det samme havde side kåben i venstre side, det halve af forskærmen manglede,
tanken havde fået en bule og lidt små ridser, sidst men ikke mindste havde
køleren fået en ordentlig bule. Hvad angår mig selv - ikke en skramme.

At jeg ikke væltede skyldes kun at jeg havde vor herre med på bagsædet som
blind passager. Alle jeg har snakket med tror ikke på, at jeg ikke væltede
men sandt er det. Jeg må dog indrømme at det nok havde været tæt på, for så
vidt jeg husker, hoppede og dansede cyklen noget hen over asfalten efter
mødet med Bambi. Min historie slutter her, men en ny begynder - I aftes
væltede et kommende medlem af klubben efter et møde med Bambi (godt nok en
anden Bambi). Han slap knap så heldigt fra mødet, som jeg selv. Cyklen fik
selvfølgelig en del knubs, dels fra mødet med dyret, dels fra mødet med
asfalten. Jhonie, som han hedder, fik lidt asfalt eksem, det samme gjaldt
hans bagsæde passager (og det var ikke vor herre). Begge blev sendt hjem fra
skadestuen efter rensning af div. sår.

Moralen må blive - Pas på Bambi, især i skumringen - Husk altid læder tøjet,
også på små korte ture hvor hastigheden er ringe.

Hvis i vil se billederne af min cykel så klik på dette link >
http://www.aatc.dk/Index_%20start.htm

Jens

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 12-05-04 21:05

Minder mig om et videoklip jeg engang så, hvor en mc (med høj fart, og
kamera på tanken) også rammer en lille Bambi. Og i det tilfælde blev dyret
simpelthen hugget midt over - men der er jo også knald på når en racer med
150+ fræser lige ind i siden på den. Cyklen så vist heller ikke for godt ud
bagefter.

Heldigt at der ikke skete noget med dig!

--
/Sjang

Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438

Fra : S.G

Dato : 12-05-04 22:04

> [...]
> 150+ fræser lige ind i siden på den. Cyklen så vist heller ikke for godt
Det klip er et fakeklip :) hvis det er det samme vi tænker på :) tag det i
slow og se :)

> Heldigt at der ikke skete noget med dig!
Ja sq. det er det vigtigste

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 21:10

Og så husk lige at når du ser Bambi så er der altid en bror eller søster med
og det er sku nr 2 der er mest farlig

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 12-05-04 21:33

Godt der ikke skete noget med dig, men hvad med dyret ?
fandt i det,? hvis ikke ringede i så til fx. falck så de kunne kontakte
en swiserhunde fører og finde dyret som jo sikkert havde taget slem skade. ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : m0rt3n

Dato : 12-05-04 21:35

hvad skete der med rådyret?
m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Hekto

Dato : 12-05-04 22:01

m0rt3n wrote:
> hvad skete der med rådyret?
> m0rt3n zrx1100

I tilfælde af påkørsel af større dyr, som stikker af fra ulykkesstedet,
kontaktes Falck på 70 10 20 30, eller nærmeste politi.
Dyret vil så blive eftersøgt, og enten aflivet eller 'repareret'.

Det er i flg. færdselsloven starfbart ikke at gøre det, idet man
betragtes som flugtbillist!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Johnny Johansen

Dato : 12-05-04 22:07

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Det ville måske ikke lige være det første jeg ville bekymre mig om hvis jeg
havde kørt et rådyr med og sluppet fra det uden mén. Endvidre stået med en
smadret MC. At det er det rigtige at gøre er jeg dog helt enig i.

Johnny

Fra : Hekto

Dato : 12-05-04 22:17

Johnny Johansen wrote:

> Det ville måske ikke lige være det første jeg ville bekymre mig om hvis jeg
> havde kørt et rådyr med og sluppet fra det uden mén. Endvidre stået med en
> smadret MC. At det er det rigtige at gøre er jeg dog helt enig i.

OK ... hvis det var naboens hund, hva' så???

Rådyret vil sikkert sætte stor pris på behandling, hvis det ikke slap
lige så heldigt fra sammenstødet. Det kunne jo f.eks. have brækket
kæben, og så se frem til at sulte ihjel.

Fra : Klynder

Dato : 12-05-04 22:54

> Rådyret vil sikkert sætte stor pris på behandling, hvis det ikke slap
> lige så heldigt fra sammenstødet. Det kunne jo f.eks. have brækket
> kæben, og så se frem til at sulte ihjel.

Der står på hjemmesiden, hvor billederne er, at dyret var dødt!

Mvh Mikael

Fra : Hekto

Dato : 12-05-04 22:59

Klynder wrote:

> Der står på hjemmesiden, hvor billederne er, at dyret var dødt!

I know! ... det var bare 'et vilkårligt rådyr' jeg havde i tankerne.

Fra : Klynder

Dato : 12-05-04 23:23

> I know! ... det var bare 'et vilkårligt rådyr' jeg havde i tankerne.

Nårh, ja så kunne jeg ikke være mere enig, det er forresten også på denne
årstid at de har små unger, som ellers sulter ihjel, så selv hvis dyret er
dødt, kan det være en god ide at ringe efter falck / eller hvis man kender
en jæger, kan han også kontakte de rette folk med hunde.

Mvh Mikael

Fra : Johnny Johansen

Dato : 12-05-04 22:41

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Læs lige igen

Fra : m0rt3n

Dato : 14-05-04 12:08

hehe jeg kunne godt regne ud at den var død, men jeg mener hvad skete der
så? Bambi-steg til fryseren? De smager jo godt de små sataner! Slurp.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-05-04 21:36

Godt der ikke skete noget med dig. Men ærgerligt for MC'en.

Jeg har før hørt om en som ikke væltede, da han ramte et dyr og det var ved
en noget højere hastighed. Så det kan lade sig gøre.

--
Mvh.
Henrik (Husk vores træf sidste week-end i Maj, skal opleves )

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-05-04 21:57

Sikke en held, det ku da være endt grueligt galt den historie..
Fik selv en fasan i bøtten engang på min hedengangne Puch med ca 55 Km/t og
var/blev slået i gulvet med et brag !! sådan een bette parakit slår HÅRDT.
Synd for Bambi´erne

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-05-04 22:50

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:

> Sikke en held, det ku da være endt grueligt galt den historie..
> Fik selv en fasan i bøtten engang på min hedengangne Puch med ca 55 Km/t og
> var/blev slået i gulvet med et brag !! sådan een bette parakit slår HÅRDT.

Jeg tog også en fasan på Fazeren (de rimer jo næsten med 80,
den slog hårdere end min 120kg kammerat til boksetræning

Mht. rådyr, så er det også min erfaring, at de er mest aktive ved
skumringstid... eller det er ihvertfald der omkring de krydser vejene
mest.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Frank Christensen

Dato : 12-05-04 21:48

Det var godt der ikke skete noget med dig, men det med cyklen der hved jeg
hvordan du har det. Jeg har nemlig selv her til aften smadret min egen
cykel, der er virkelig ikke noget der er mere irreterende. Kort fortalt
jeg skred med forhjulet i et sving ramte midterrabatten slog en koldbøtte,
oppe at stå med det samme for at se om der var sket noget med cyklen. Det
var der. Hele den ene side var smadret øv øv og tre gange øv.
Men heldigvis skete der kke noget med mig selv.
Skal jeg se positivt på det, så havde jeg lige fået sat tyverialarm på.
Hilsen
En pisseirreterende mcér

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 13-05-04 00:12

"Jens Jensen" <jj@lite.dk> wrote in message
> Hejsa derude, så blev det min tur til at skrive et "træls" indlæg her i
NG.

<snip ubehagelig nærkontakt med rådyr>

> Jens

Ja det er i denne tid sidste års lam bliver jaget hjemmefra....

Fra søndag morgen (16/5) vil jeg gøre mit til at problemet bliver lidt
mindre...

mvh
Bent Erik

Fra : Pein

Dato : 13-05-04 01:08

"Jens Jensen" skrev ...

> Moralen må blive - Pas på Bambi, især i skumringen

Det kan jeg bekræfte. Jeg bor i Hjermind skov (mellem Bjerringbro og
Langå), og det myldrer med rådyr og andet godt i morgentimerne og i
skumringen. På vej til/fra arbejde ser jeg jævnligt et påkørt eksemplar
ligge dødt i vejsiden.

Jeg kan også konstatere, at ikke ret mange sætter farten ned bare fordi
de kører gennem en skov. Ikke at jeg vil insinuere noget om dette
tilfælde, blot en konstatering af hvordan tingenes tilstand er lige
forbi mit lille hus.

Surt med kawa'en. Håber du får den på ret køl til rimelige penge.

Mvh. Niels

Fra : Dun@nt

Dato : 13-05-04 10:25

Jens Jensen wrote:
> [...]
> lod hastigheden rulle af cyklen og holdt ind på en rasteplads. Hoppede af

Man burde næsten ønske tillykke med at du slap uden skrammer....

Det var dog uendelig trals at klippe en bambi, og få kværnen ødelagt.
Held og lykke med at få maskinen klar igen

Med et lettelsens suk
Kløve
http://www.dfmc.dk/?id=223

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-05-04 19:03

Tak til jer alle for den store medfølelse. Blot lige et par kommentarer til
noget af det der står i tråden:

1) Jo, Bambi var død, jeg havde ramt den lige på midten og den var
simpelthen knækket sammen omkring forgaflen. Salget havde punkteret den, så
der lå indvolde spredt over en strækning på små 100 m, selve dyret lå i
vejkanten, død.

2) Med hensyn til cyklen så overlever den, siger Rydbergs MC. Den skal have
en gang ny plastik og en ny køler, så den bliver fin igen og måske endda i
nogle nye farver, så lidt positive er der dog ved uheldet. Det er dog lidt
surt m.h.t. selvrisikoen som er på 8 kg.

Ses snart derude igen... lysten er ikke væk, men der køres nok lidt mere
forsigtigt hist og pist, specielt aften og morgen, i hvert fald det første
stykke tid, man har jo desværre med at glemme..............

Jens

Fra : Biker Mike

Dato : 13-05-04 19:15

Tog du den så ikke med hjem til middagsbordet ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Per P.

Dato : 13-05-04 19:31

"Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tog du den så ikke med hjem til middagsbordet ?

Ja, nemli´ ja. Eat your roadkill!!!

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-05-04 20:32

"Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> wrote in message

> "Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Ja, nemli´ ja. Eat your roadkill!!!

Ydrk! Ved du hvor mange fluer der er ved Arresø? Selv efter aftenens
massedrab er der mange tilbage.

vh
Torben

Fra : Ole Baun

Dato : 13-05-04 21:34

"Per P." skrev i en meddelelse

> "Biker Mike" skrev i en meddelelse
> >

> Ja, nemli´ ja. Eat your roadkill!!!

Og det må man vist ikke engang.
Hvem tilhører det trafikdræbte dyr egentlig ?
Nogen jægere der ved besked ?

Ole Baun

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 13-05-04 23:05

"Ole Baun" <olepunktumbaun@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> "Per P." skrev i en meddelelse

> Og det må man vist ikke engang.
> Hvem tilhører det trafikdræbte dyr egentlig ?
> Nogen jægere der ved besked ?
>
> Ole Baun

Principielt tilhører det staten. I praksis afleveres den hos Falck (så er
der en redder som har reddet sin aftensmad ?)
Jeg vil selvfølgelig ikke opfordre til ulovligheder, men det var vel
rimeligt om dyret endte i fryseren hos skadelidte ?

Jeg har i øvrigt lige gnasket det sidste af en røget dyrekølle i mig.
Gudeføde !
Dengang præs. Clinton var i landet til middag hos Dr. Margrethe fik de
dyrekølle fra forårsbuk !
Så lad det ikke ligge til fluerne!

Blot skal man sørge for at "brække" dyret så hurtigt som muiligt. Dvs.
udtage alle involdene. Rådyret er en drøvtygger og maven
er fyldt med mikroorganismer til at nedbryde grøntfoderet. Det tåler ikke at
ligge i alt for lang tid.

Nu kan jeg forstå at i det aktuelle tilfælde skete dette helt af sig selv

mvh
Bent Erik Thomsen (som skal på bukkejagt søndag morgen kl. lort)

Fra : Anne & Torben

Dato : 15-05-04 08:03

> [...]

> forsigtigt hist og pist, specielt aften og morgen, i hvert fald det første
> stykke tid, man har jo desværre med at glemme..............

Hææj..

Jeg er både jæger og mc-kører.
En af mine erfaringer er også at dyrene er totalt forvirrede omkring skift
af sommer/vintertid.
Derfor bliver der også en del kørt ihjel i de første 2 uger efter.
Og ganske rigtigt som nævnt længere oppe i tråden, de er MEGET SJÆLDENT
alene.
Godt der ikke skete noget med dig..

Mvh
Torben
VF 500 FII

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-05-04 22:58

"Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> writes:

> Ja, nemli´ ja. Eat your roadkill!!!

Jeg har da været med til at slagte en kvie, der blev kørt ned en
søndag hvor det var umuligt at få fat i en slagter. Det sjoveste var
da min far skulle skære brystbenet over med en vinkelsliber, det så
godt nok skægt ud... Vinkelslibermassakren II

Kvien hang i forskovlen på en rendegraver, mens køerne på marken ved
siden af stod og så lamslåede ud De så lidt ud som om de tænkte
"Hvad er det da de gør ved Maren?"

Det var nu et velsmagende kreatur, selvom naboens VW Tranporter fik
lidt ondt i næsen over det.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Per P.

Dato : 14-05-04 07:11

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Hvad er det da de gør ved Maren?"
>
> Det var nu et velsmagende kreatur, selvom naboens VW Tranporter fik

OK her er så en af de mere sjældne. Det nærmer sig offtopic, men det er en
god historie som passer til tråden.

Jeg har boet et halvt års tid i Istanbul hvor jeg arbejde som
projektsupervisor på et affaldshåndteringsprojekt. Jeg havde en del køreture
ud til en nyanlagt kæmpe losseplads 30 km uden for Istanbul og den hullede
og ringe vej førte blandt andet igennem en lille sørgelig landsby ved navn
Kemerburgaz. Vejen bar tydeligt præg af megen tung trafik og at der blev
kørt skrald ud til lossepladsen i åbne biler, for det flød med lort hele
vejen ud til lossepladsen. Halvvejs ude ved lossepladsen lå den gamle
losseplads, som blev døbt "Smokey Mountain". Tyrkerne havde ikke rigtig
fundet ud af det der med lagdeling og afgasning af affaldet, så der var
næsten altid ild eller røg et eller andet sted og om sommeren eksploderede
det af og til og en enkelt gang var vejen spærret af affald der var skredet
ned.
På den gamle losseplads havde en del mennesker også deres liv. De levede
formentlig af det de nu kunne finde af værdi og så havde de nogle køer som
vadede rundt og gnaskede lidt i affaldet. Og en skrækkelig masse køtere som
åbenbart synes det var mægtig sjovt i flok at jagte bilerne og gø som gale.

Så har jeg vist fået dannet et billede af forholdende. En dag i februar
måned kommer jeg kørende i min hvide Tofas, en tyrkisk licensbygget kopi af
en Fiat 131, på vej ud til lossepladsen. Det var en af de dage hvor det var
småkoldt og en blanding mellem regn og slud gjorde dagen endnu mere grå. Da
jeg kommer kørende ser jeg langt fremme to mænd omkring en eller anden stor
klump inde i vejsiden. Da jeg passere ser jeg at det er to mænd, tydeligvis
nogle af lossepladsens beboere, stå med hver sin kniv og i gang med at
partere en ko. Koen havde åbenbart forvildet sig ud på kørebanen og var
blevet påkørt af en lastbil. Og kødet skulle ikke gå til spilde. Jeg vendte
bilen og fandt kameraet frem, kørte forbi igen og fik et par skud af
seancen. Der ligger en ko, i kanten af en stor vandpyt, med benene op,
halsen skåret halvt over, åben bug og indvoldende halvt ude af siden.

Et par timer senere da jeg har ordnet mit ærinde på lossepladsen, kommer jeg
igen forbi åstedet og i den store vandpyt ligger maverne og alt det andet
fra koens indre som de åbenbart ikke kunne bruge. Sådan klarer man den i
Tyrkiet. Hvem er det der gerne vil have dem med i EU.............?

En af de mange historier fra Istanbul og omegn. MC historier forefindes
osse.....

Fra : Soren Lindholt

Dato : 14-05-04 08:09

> [...]
> Tyrkiet. Hvem er det der gerne vil have dem med i EU.............?
>
> En af de mange historier fra Istanbul og omegn. MC historier forefindes

Det er sandt, jeg har set billederne!!

Søren