Insekter over alt!!
Fra : Thomas

Dato : 12-05-04 18:33

Hejsa
Nogen der ved hvordan man fjerner insekter fra læderjakke, har prøvet med
lidt vand hjalp ikke rigtig, har ikke oversprøjtet den med vand, fordi det
gør den stiv...tror jeg?? Nogen der har prøvet et eller andet godt til at
få insekter af med!

Mvh. Thomas
Suzuki bandit!

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-05-04 19:05

Thomas wrote:
> [...]
> med lidt vand hjalp ikke rigtig, har ikke oversprøjtet den med vand,
> fordi det gør den stiv...tror jeg?? Nogen der har prøvet et eller

Armand kommer altid med barberskums tippet.. Sprøjt barberskum på og lad det
virke.
Jeg ville dog betænke mig lidt ved det lige ved læder.. Ved ikke om det får
i forbindelse, ved ærlig talt ikke hvad der er i skummet? Måske det
affarver/bleger
Lav evt. en lille test et sted på jakken som man normalt ikke ser.

Jeg tror selv jeg ville prøve med en omgang vådt papir.. Enten wc papir
eller avispapir.. gennemblødt under vandhanen og så på jakken med det, og
ligesom barberskummet, lad det sidde og opløse/løsne ligene

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-05-04 19:07

Anders Houmark wrote:

> [...]
> Måske det affarver/bleger
> Lav evt. en lille test et sted på jakken som man normalt ikke ser.

Jeg mener netop Armand har fortalt om gode resultater ved rengøring af læder
med barberskum. Det vigtigste med læder er, at det aldrig får lov til at
tørre ud, så det vil nok være en god idé at give dragten en omgang
læderolie/fedt så vandet fortrænges.

--
Tony

Fra : Armand

Dato : 12-05-04 22:22

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> [...]
> læder med barberskum. Det vigtigste med læder er, at det aldrig får lov
> til at tørre ud, så det vil nok være en god idé at give dragten en omgang

Endnu en af mine barberskums-tricks er faktisk at bruge det som creme mod
tørre hænder
Det virker udemærket til dét også, og forklaringen ligger nok i den
(skæg-)opblødende effekt som skummet har :-/

"Fluetrick'et" er at smøre skum på den tørre jakke(skulder) og lade det
tørre ind, hvorunder det såvel opbløder som "krible-krabler", så man dagen
efter kan tørre det meste af alene med en opvredet klud, og altså sparer
læderet for større vandmængde, samt bevarer den mængde opblødende skum der
er trukket ind i læderet!

Prøv det - prøv det!

- -
Armand.

Fra : Johnny Johansen

Dato : 12-05-04 22:46

> [...]
> læderet for større vandmængde, samt bevarer den mængde opblødende skum der

Det er utroligt hvad du bruger barberskum til :)
Bruger du det også i madlavningen sammen med til WD40 :)

Johnny

Fra : Armand

Dato : 13-05-04 15:48

Johnny Johansen <ale@FJERNtele2adsl.dk> skrev i en

> Det er utroligt hvad du bruger barberskum til :)
> Bruger du det også i madlavningen sammen med til WD40 :)

Næh!
Men du siger noget: Engang i nærmeste fremtid vil jeg få afprøvet trick'et
overfor fastbrændte madrester (á lasagnefadet)

--
Armand.

Fra : Carl Dragert

Dato : 13-05-04 11:44

Armand wrote:
> Endnu en af mine barberskums-tricks er faktisk at bruge det som creme
> mod tørre hænder
> Det virker udemærket til dét også, og forklaringen ligger nok i den
> (skæg-)opblødende effekt som skummet har :-/

Jeg bruger det også til at rense mine ører, sprøjter det ind i venstre øre
indtil det komme ud af højre, venter et par timer, og puster det derpå ud
med trykluft

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Per P.

Dato : 13-05-04 06:35

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
får
> i forbindelse, ved ærlig talt ikke hvad der er i skummet? Måske det

1 del sæbespåner og 1 del koldt vand, omrøres med en gaffel, til substansen
er rimelig opløst. Man kan tilsætte duft efter behag. Lad det derefter hvile
i ca. 1 døgn. Og voila; så er der barberskum.

Så jeg vil mene at det er sæben i barberskummet der gør at det virker. Det
stemmer også meget godt overens med de erfaringer jeg har med indgroede
insektrester på kåbefronten. Et viskestykke eller et håndklæde vædet i en
sæbespåneopløsning ligges på kåben i en halv times tid og så er mødet i De
Døde Fluers klub spoleret.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : Per P.

Dato : 13-05-04 06:46

"Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Med racende venlig hilsen
> Per M. Pedersen.....M for Motortosse
> Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Og husk så lige at efterbehandle med hhv. læderfedt og lakforsegler.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-05-04 23:03

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Næh!
> Men du siger noget: Engang i nærmeste fremtid vil jeg få afprøvet trick'et
> overfor fastbrændte madrester (á lasagnefadet)

Man skal bare huske at hælde vand i, inden man i vanlig ungkarlestil
lader den stå en uge
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Klynder

Dato : 13-05-04 23:30

> Man skal bare huske at hælde vand i, inden man i vanlig ungkarlestil
> lader den stå en uge
> --
> mvh Jes Vestervang
>
> Hi! I'm a .signature virus!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Ork, en uge er ingenting, det er først efter en måned eller to, at det er
virkelig svært at få af... :) Jeg plejer bare at kassere, og købe nyt når
dét sker, heh

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590

Fra : Kenneth T

Dato : 14-05-04 16:52

> Ork, en uge er ingenting, det er først efter en måned eller to, at det er
> virkelig svært at få af... :) Jeg plejer bare at kassere, og købe nyt når
> dét sker, heh

Hehe, det er først rigtig træls, når man endelig har taget sig sammen og
fået vasket de åndsvage tallerkner, og man bagefter er nødt til at fjerne
kalkaflejeringer med eddikesyre før de bliver pæne :)
(pokkers når alt vandet er fordampet & kun kalken er tilbage)

Hvad kan man lære af det, man har kun brug for een tallerken, alt andet er
overflødigt og kun til besvær ...hehe.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Michal

Dato : 14-05-04 20:40

On Fri, 14 May 2004 17:52:01 +0200, Kenneth wrote:

> [...]
> (pokkers når alt vandet er fordampet & kun kalken er tilbage)
>
> Hvad kan man lære af det, man har kun brug for een tallerken, alt andet er

Kan man ikke bare bruge destilleret vand? :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Klynder

Dato : 16-05-04 16:55

> ... man bagefter er nødt til at fjerne
> kalkaflejeringer med eddikesyre før de bliver pæne :)

Jeg ejer kun een genstand som jeg forsøger at holde pæn, og det er
Yamaha'en! :) sårn er det.

Hold fast forresten, rengnede lige ud, hvis jeg fortsætter som jeg er
begyndt, så kører jeg jo mindst 9.000 km om året... puw-ha :)

Fra : Steen Egeberg

Dato : 12-05-04 21:19

Ægte lædermøbler -altså uden voks/lakbehandling giver man sæbespåner - det
renser og beskytter. En lille håndfuld opløst i en spand varmt vand.

Nu ved jeg så ikke om man risikerer at sprede sæbeskum efter sig i regnvejr
*GG*

vh
___________________
Steen Egeberg
København

Fra : Dennis

Dato : 12-05-04 22:37

> [...]
> altså sparer læderet for større vandmængde, samt bevarer den mængde
> opblødende skum der er trukket ind i læderet!

Kan barber gel også bruges

--
Dennis

Fra : bem

Dato : 12-05-04 23:10

Thomas wrote:
.... oversprøjtet den med vand, fordi det gør den stiv...

Det må jeg sg'u prøve! I min alder er ethvert hjælpemiddel velkomment

/Bo

Fra : Thomas

Dato : 13-05-04 18:44

bem wrote:

> Thomas wrote:
> .... oversprøjtet den med vand, fordi det gør den stiv...

> Det må jeg sg'u prøve! I min alder er ethvert hjælpemiddel velkomment

> /Bo

Lol da...

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 13-05-04 00:21

"Thomas" <jowjow_nemlig@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> gør den stiv...tror jeg?? Nogen der har prøvet et eller andet godt til at

Lædersæbe !

mvh
Bent Erik

Fra : Ronni

Dato : 13-05-04 08:05

Thomas wrote:

> [...]
> gør den stiv...tror jeg?? Nogen der har prøvet et eller andet godt til at

Jeg bruger altid den "skånsomme" side af en fugtig husholdningssvamp til
forsigtigt at gnubbe døde dyr af mit læder, det virker helt fint.
De kommer af med det samme, og det tager ikke mere end 10 minutter for
både jakke og bukser, inkl. eftertørring med en klud.

Din læderjakke går altså ikke i opløsning fordi der kommer en smule vand
på et øjeblik, men det er nok ret vigtigt at du engang i mellem behandler
den med læderpleje, så overfladen er mere modstandsdygtig overfor hvad som
helst.

Ikke for at nedgøre diverse tricks med barberskum og sæbevand, men det er
ikke en Rolf Benz lædersofa du trækker over dig, så jeg kan ikke helt se
fornuften i at gøre så meget ud af det - især ikke hvis proceduren går ud
på at læderet skal sidde natten over smurt ind i barberskum.

//Ronni

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-05-04 09:39

Thomas wrote:
> Hejsa
> Nogen der ved hvordan man fjerner insekter fra læderjakke, Nogen der har
prøvet et eller
> andet godt til at få insekter af med!

Hej.

Jeg bruger såmænd bare læderfedt, giver læderet+indsekter et godt lag, og
lader det trække ind /opløse ( op til 1 døgn ) og så aftøring !
To fluer med et smæk ! ren dragt - ingen lig i lasten.............

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 13-05-04 11:04

> [...]
> gør den stiv...tror jeg?? Nogen der har prøvet et eller andet godt til at

Hej Thomas,

Med al respekt for (omkostningskrævende) barberskums- og andre metoder kan
jeg anbefale en god og billig måde:

Når cyklen en dag alligevel trænger til en vask, så kører du en tur på et
kvarters tid i regnvejr. Min Furygan-ko (godt mættet af læderfedt) klarer
uden problemer dette.

Vel hjemme igen tørrer du blot jakke/bukser af med en blød klud. Kirkegården
er elimineret.
Luksusmetoden: Vel hjemme igen beder du far/mor/søster/bror/kæresten om at
tørre din jakke/bukser af med en blød klud, mens du endnu er inde i koen. Så
basker den ikke rundt i lokalet

Mens læderet er fugtigt og dets porer endnu er åbne, smøres dragten med
læderfedt. Husk oxo at smøre læderstøvlerne/læderhandskerne, når du nu har
låget af bøtten.

Prøv oxo det, prøv oxo det.

Mvh.
Carsten
BMW K 1200 RS
Suzuki DR 250 S

Fra : Thomas

Dato : 13-05-04 18:51

Tak for alle de gode svar prøver lige med lædersæbe... Hvis det ikke
virker optimalt så tror jeg jeg prøver barberskum.!