Lukkede kædekasser
Fra : JP

Dato : 11-05-04 21:46

Engang (i 70'erne) kunne man købe nogle uoriginale lukkede kædekasser - jeg
tror et tysk fabrikat hed 'Becker'.
Er der nogen der ved om noget tilsvarende findes idag ?

Jeg ved metoden er særdeles effektiv når det gælder holdbarhed af kæde og
den sviner ikke som en scottoiler eller tilsvarende.

God tur

Jørgen
SV650S

Fra : John Jensen

Dato : 12-05-04 20:34

"JP" <jpn_catch22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jørgen
> SV650S
>
> Jeg kan også huske de legendariske Becker kædekasser som var fyldte med
fedt, de kostede
dengang en halv bondegård, men et kædekit holdt så også næsten lige så lang
tid som resten af
cyklen, men det var jo også før O-ringskæderne kom frem.

Mig bekendt findes der ikke idag noget tilsvarende produkt, men jeg har dog
set nogle hjemmelavede
kædekasser hvor man havde brugt "gummibælgene" fra en MZ kædekasse.

/ John

Fra : Per P.

Dato : 13-05-04 06:42

"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dog
> set nogle hjemmelavede
> kædekasser hvor man havde brugt "gummibælgene" fra en MZ kædekasse.

Jeg har lavet en løsning på min Bandit 600 som er en betydelig forbedring i
forhold til den originale kædeskærm. Jeg har taget en sort plastdunk og
skåret den godt og grundigt i stykker. Så har jeg monteret en beskyttelse
mellem hjul og kæde så hjulet ikke kan smide sand og lignende lige ned på
indersiden af kæden. Det virker glimrende og man ligger ikke rigtig mærke
til det.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : JP

Dato : 13-05-04 09:03

Per P. wrote:

> [...]

> indersiden af kæden. Det virker glimrende og man ligger ikke rigtig mærke

Det lyder interessant. Det skulle vel ikke være sådan at du har et billede
af det evt. her på dkfritidmotorcykel ?

Jørgen
SV650S

Fra : Armand

Dato : 13-05-04 16:06

Per P. <milborg@FJERNe-privat.dk> skrev i en

> [...]
> mellem hjul og kæde så hjulet ikke kan smide sand og lignende lige ned på

For ikke at tale om det centrifugal-vaskeri som dækket udgør under
regnvejrskørsel

--
Armand.